Loading...

فواید روزه داری و پرهیز از غذا

فواید روزه داری و پرهیز از غذا
فواید روزه داری برای سلامتی انسان بسیار است. این موضوع را فقط پزشکان مسلمان نمی گویند. بلکه در سراسر جهان ثابت شده است. یکی از فواید روزه داری درمان کبد و کاهش کلسترول است.

فواید روزه داری

روزه داری به انسان کمک می کند بتواند در هفتهٔ اول آن در حدود ۵ کیلوگرم از وزن خود کم کند. روزه داری باعث کم شدن کلسترول خون می شود و فشار خون را پایین می آورد.

روزه داری یک روند آرام بخش است که تنش های آزار دهنده را کاهش می دهد و بی خوابی را از بین میبرد. روزه داری باعث تصحیح و تثبیت عادت های روزانه می شود. باعث کسب لذت بیشتر از خوردن غذا است.

روزه داری باعث رضامندی روح و روان می شود که از نعمتهای پروردگار بهره مند گردیده است. روزه داری، باز آورنده نیروی جوانی است و روند پیر شدن و کهولت را به تأخیر می اندازد.

روزه داری به توانمندی تن کمک می کند نه آن که بدن را ناتوان سازد. روزه داری مایهٔ استواری نیروهای تن و روان است. در بسیاری موارد باعث تقویت نیروی جنسی می شود روزه داری به ترک اعتیاد به ویژه ترک سیگار کمک می کند.

روزه داری مایهٔ تنظیم و تثبیت فعالیت های زیستی بدن است و شخص را طوری بار می آورد که غذا را فقط در هنگام نیاز مصرف کند. از اتلاف وقت در فروشگاه ها و انتظار کشیدن برای خرید موادّ اضافی جلوگیری می کند. بدن را از موادّ سمی رها میسازد، درون را از آلایش ها  می زداید روزه داری مایهٔ محرومیت بدن از مواذ غذایی لازم نمیگردد.

روزه داری صحیح را تا چه مدت میتوان ادامه داد؟

شناخت و از روزه داری را چنانچه به روش صحیح و تعیین شده انجام گیرد می توان بیش از چهار هفته ادامه داد.

روزه داری اشتها را از بین نمیبرد و تحریک های ناشی از گرسنه ماندن در همان یکی دو روز نخست از میان میرود. تحمل گرسنگی در دنیای جانوران نیز به ادامهٔ زندگی آنها کمک میکند.

روزه داری از همان آغاز آفرینش بشر به شیوه های گوناگون انجام می شده و همچون یک روش پسندیده به کار می رفته است. در میان تمامی مذهب ها جایگاه ویژه دارد و انجام آن را تأکید کرده اند و تنها در انجیل مقدس در ۷۴ مورد بدان اشاره  شده است. در روزه داری اگر در شرایط صحیح و به شیوه درست آن انجام شود به طور کامل مایهٔ سلامت و تندرستی خواهد بود.

روزه داری به مفهوم تحمل بی رویهٔ گرسنگی نیست. یک فرمان خداوندی است، مقدس است و زندگی ساز. روزه داشتن راهی مطمئن برای برخوردار شدن از یک زندگی سالم است.

منبع : آسان طب

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها