Loading...

۸ مهمترین خواص تخمه آفتابگردان برای تقویت باروری

۸ مهمترین خواص تخمه آفتابگردان برای تقویت باروری
مصرف مواد مغذی و تغذیه‌ی سالم و مناسب، رابطه‌ی مستقیم و قدرتمندی با باروری دارد. بنابراین، برای کسانی که جهت بارداری برنامه‌ریزی کرده اند داشتن رژیم غذایی عالی و خوردن خوراکی‌های بی نظیری مانند تخمه آفتابگردان جهت باروری مهم است.

تخمه آفتابگردان حاوی مواد مغذی مفیدی برای باروری است مانند پروتئین، ویتامین E، اسیدهای چرب، و روی. بنابراین، مصرف تخمه آفتابگردان برای بهره‌مندی از خواص تخمه آفتابگردان برای تقویت باروری ضروری و مهم است.

خواص تخمه آفتابگردان برای تقویت باروری

روشن و بدیهی است که سبک زندگی سالم برای بهبود سطح باروری در مردان و زنان مهم و تاثیرگذار است. سبک زندگی سالم شامل رژیم غذایی سالم برای باروری می‌شود و از جمله‌ی آن مصرف تخمه‌ آفتابگردان است.

۱. مکمل طبیعی قابل اعتمادی است

بعضی آدم‌ها ممکن است برای مشکل باروری‌شان میانبر بزنند، مثلا مصرف دارو یا مکمل‌های باروری دارویی. خب، این کار غلطی نیست. اما، مصرف طولانی مدت ممکن است برای سلامتی کلی‌تان ضرر داشته باشد چون باعث عوارض جانبی می‌شود. در این زمینه، تخمه آفتابگردان تقویت کننده‌ی طبیعی و بی‌خطر باروری است که می‌توانید به جای مکمل‌های دارویی از آن استفاده کنید.

۲. معدن پروتئين است

پروتئین برای بدن‌مان بسیار حائز اهمیت است چون منبع اصلی انرژي بدن به حساب می‌آید. در زمینه‌ی بهبود قدرت باروری، پروتئین نقش بزرگی را بر عهده دارد چون بافت‌های بدن را می‌سازد و ترمیم می‌کند. این نقش شامل رشد سالم جنین در رحم مادر نیز می‌شود. پروتئین متشکل از آمینو اسیدها است که به عنوان بلوک‌های سازنده‌ی سلول‌های بدن عمل می‌کنند.

۳. سرشار از امگا۳

اسیدهای چرب امگا۳ در متعادل ساختن هورمون‌های بی‌نظیر عمل می‌کنند. همانطور که می دانیم، باروری به مسئله‌ی تعادل هورمونی نیز مربوط می‌شود. امگا۳ به زنان کمک می‌کند تولید مخاط دهانه‌ی رحم‌شان افزایش پیدا کند، تخمک گذاری‌شان بهتر شود، و سلامت تولید مثل‌شان بهبود یابد. امگا۳ جریان خون را به سمت دستگاه تولید مثل افزایش می‌دهد و باعث تقویت رحم می‌شود.

۴. منبع فولات است

برای کسانی که به دنبال تقویت باروری هستند، فولات یکی از ویتامین‌های مهم است. فولات از نقص لوله‌ی عصبی در جنین پیشگیری می‌کند. به شدت توصیه می‌شود خوراکی‌های مملو از فولات در طول و پیش از بارداری مصرف شود. علاوه بر تخمه آفتابگردان، می‌توانید از مزایای بادام زمینی نیز در دوران بارداری بهره ببرید چراکه منبع فولات است.

۵. عملکرد تولید مثل را بهبود می‌بخشد

تخمه آفتابگردان حاوی سطح بی‌نظیری روی است. روی به بدن‌مان کمک می‌کند آنزیم‌ها را به نرمی جاری سازد. این عملکرد برای باروری مهم است چون بر رشد تخمک و اسپرم تاثیر خواهد گذاشت. خوراکی دیگری که مقدار مناسبی روی دارد تخمه کدو است که از آن برای درمان اختلال نعوظ نیز استفاده می‌شود.

۶. به بارداری کمک می‌کند

محتوای روی موجود در تخمه کدو نه تنها برای تقویت باروری عالی است، بلکه برای بارداری نیز بسیار خوب است. روی ماده‌ی معدنی است که می‌تواند از نقص کروموزوم‌ها پیشگیری کند، این ماده همچنین به پیشگیری از سقط جنین‌های مکرر در بارداری کمک می‌کند. چای تمشک نیز برای پیشگیری از سقط جنین مفید است.

۷. نیاز به مواد مغذی را برآورده می‌کند

بعضی از مطالعات انجام شده اثبات کرده‌اند بارداری اساسا تحت تاثیر مواد مغذی است. بعضی‌ها هرآنچه دلشان می‌خواهد می‌خورند، اما هرگز به مغذی بودنش فکر نمی‌کنند. اگر می‌خواهید باروری‌تان بهبود پیدا کند، باید بدن‌تان را از مواد مغذی انباشته کنید. یکی از راه‌های آن مصرف تخمه‌های آفتابگردان سرشار از مواد مغذی است.

۸. از اضافه وزن پیشگیری می‌کند

تخمه آفتابگردان سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. این خوراکی به شما کمک می‌کند رژیم غذایی متعادلی داشته باشید. به این طریق می‌تواند وزن بدن‌تان را راحت‌تر کنترل و حفظ کنید. همانطور که می‌دانیم، باروری رابطه‌ی شدیدی با چاقی و سوء تغذیه دارد.

چطور از تخمه آفتابگردان برای تقویت باروری استفاده کنیم

برای بهره‌مندی از فواید تخمه آفتابگردان جهت باروری، باید به توصیه‌های ارائه شده‌ درباره‌ی نحوه‌ی مصرف آن عمل کنیم. در اینجا چند توصیه درباره‌ی استفاده از تخمه آفتابگردان برای تقویت باروری را با شما در میان می‌گذاریم:

– برای بهره‌ی حداکثری، تخمه آفتابگردان ارگانیک و خام را انتخاب و خریداری کنید. تخمه‌های بو داده در روغن ممکن است رادیکال‌های آزاد زیادی داشته باشند. همچنین اگر تخمه‌های با پوست را انتخاب کنید بهتر است چون می‌توان نسبت به کیفیت آن اطمینان بیشتری داشت.

– از خرید تخمه آفتابگردان شور و نمکی پرهیز کنید. اگر می‌خواهید کمی به آن طعم بدهید، بهتر است پیش از مصرف اندکی به آن نمک بزنید.

– تخمه‌ها را به مدت چند ساعت در نمک دریا بخیسانید. در این صورت از فایده‌های نمک دریا به عنوان منبع مواد معدنی نیز بهره‌مند خواهید شد. بعد از آن، آن‌ها را در یک فر گرم خشک کنید. این کار باعث می‌شود از ناراحتی معده‌ی ناشی از خوردن تخمه‌های خام رهایی یابید.

– می‌توانید تخمه‌ آفتابگردان را در کره یا شیر هم درست کنید. به این ترتیب، می‌توانید کره یا شیر را در هر یک از خوراکی‌های محبوب دیگرتان مانند سس یا چاشنی‌های خوشمزه نیز اضافه کنید.

– اگر در کل از خوردن تخمه آفتابگردان خوشتان می‌آید، می‌توانید آن‌ها را روی بلغور جو، اسموتی، یا سالاد بپاشید. میوه و سبزیجات نیز برای تقویت باروری مفید هستند.

منبع : بازده

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها