Loading...

دمنوشی برای تقویب قلب و مغز

دمنوشی برای تقویب قلب و مغز
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد برای تقویت قلب و مغز خود می‌توانند از دمنوش های گیاهی استفاده کنند.

داود حاج محمدخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: بادرنجبویه که به نام گیاه ملیسا نیز معروف است خواص زیادی برای بدن انسان دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: افراد برای تقویت قلب و مغز از دمنوش بادرنجبویه استفاده کنند برای تهیه این دمنوش ۲۵ گرم بادرنجبویه را در یک لیتر آب جوشانده و پس از صاف کردن آن را میل کنید.

وی بیان کرد: افراد برای از بین بردن ترس، وحشت، اضطراب وآرامش قلب می‌توانند؛ ۲۰ گرم بادرنجبویه، ۱۵ گرم اسطوخودوس، ۱۰ گرم سمبل الطیب و ۱۰ گرم گل گاو‌زبان را باهم مخلوط کرده و روزانه یک قاشق مربا خوری از این ترکیب را در یک لیوان آب دم کرده و پس از صاف کردن روزی دو فنجان میل کنند؛ افرادی که فشار خون دارند از نوشیدن این دمنوش پرهیز کنند.

حاج محمد خانی تصریح کرد: ترکیب ۲۰ گرم بادرنجبویه، ۲۰ گرم ناخنک، ۲۰ گرم مرزنجوش، ۳۰ گرم گل آروانه برای انواع سردرد‌ها بویژه سردرد‌های عصبی ناحیه گردن و سر مفید است. برای تهیه این دمنوش روزانه یک قاشق مربا خوری از این ترکیب را به یک لیوان آب اضافه کنند و پس از جوشاندن و صاف کردن، دمنوش را میل کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد برای رفع بی خوابی خود می‌توانند از ترکیب گیاهان ۲۰ گرم بادرنجبویه، ۲۰ گرم بهارنارنج و ۲۰ گرم بانونه استفاده کنند؛ برای تهیه این دمنوش بعد از مخلوط کردن گیاهان، یک قاشق مربا خوری از آن را در یک لیوان آبجوش دم کرده و پس از صاف کردن، میل کنند.

رفع بوی بد دهان با بادرنجبویه

محمد خانی تصریح کرد: افراد برای دفع سموم مغز، تقویت حافظه و هوش خود می‌توانند از دمنوش ترکیبی ۲۰ گرم بادرنجبویه و ۲۰ گرم اسطوخودوس استفاده کنند؛ این دمنوش را در کمی آب جوشانده و سپس میل کنند. همچنین جویدن این گیاهان، بوی بد دهان را از بین می‌برد.

وی گفت: برای درمان بیماری‌های عصبی دستگاه گوارش و درمان نفخ معده افراد می‌توانند بادرنجبویه، نعناء و بومادران به نسبت مساوی مخلوط کرده و پس ازجوشاندن آن در مقداری آب میل کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: کودکانی که شب‌ها در خواب احساس ترس می‌کنند و یا با ترس و اضطراب از خواب بیدار می‌شوند می‌توانند یک قاشق مرباخوری ترکیب بادرنجبویه و نصف مقدار آن سمبل الطیب را قبل از خواب در یک فنجان آب جوش دم کنند و پس از صاف کردن میل نمایند.

محمدخانی در پایان تاکید کرد: بادرنجبویه برای افرادی که دارای سابقه فشار خون هستند مضر می‌باشد، زیرا باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود.

منبع : جام جم

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها