Loading...

عوارض احتمالی استفاده از لنز طبی و لنزهای غیر استاندارد

عوارض احتمالی استفاده از لنز طبی و لنزهای غیر استاندارد
امروزه لنزهای طبی موجود در بازار توانسته‌اند نیاز به عینک را در افرادی که از این لنزها استفاده می‌کنند برطرف نمایند. اما گاها استفاده نادرست از آنها و استفاده از لنزهای غیر استاندارد می‌تواند عوارضی را در پی داشته باشد.

حفظ بهداشت چشم بسیار ضروری است، چنانکه، پزشکان چشم را سلطان بدن دانسته‌اند. در این مقاله قصد داریم تا عوارض احتمالی استفاده از لنز طبی را بررسی کنیم.

لنزهای غیر طبی

به طور کلی می توان گفت اگر از لنزهای طبی و لنزهای رنگی و غیر طبی به شکل درست استفاده شود و در گذاشتن و برداشتن آنها اصول بهداشتی رعایت گردد، عوارضی در پی نخواهند داشت.

بعضا ممکن است استفاده از لنزهای رنگی منجر به خارش، قرمزی یا عفونت چشم شود که در این موارد بهتر است از آن ها استفاده نکنید.

دقت کنید که تمام لنزها را باید از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر تهیه کنید و طرز استفاده از آنها  را به طور دقیق آموزش ببینید تا بتوانید به شکل صحیح و بهداشتی از این لنزها استفاده کنید.

اگر خشکی چشم دارید از لنز استفاده نکنید

یکی از جاهایی که ما نباید از لنز طبی استفاده کنیم، خشکی چشم است. پزشکان توصیه می کنند شخصی که دچار خشکی چشم است از لنز طبی استفاده نکند. لنز طبی به تنهایی ایجاد خشکی چشم نمی کند اما می تواند فعل و انفعالاتی را در ملتحمه انجام دهد که منجر به عوارض شود.

هنگام استفاده از لنزها بهتر است حتما دست هایتان را ضد عفونی کنید زیرا ممکن است که اگر دستتان به آب شهری آغشته باشد منجر به عفونت های قارچی و انگلی برای چشم شود.

لنز باید تحت نظر پزشک در چشم قرار بگیرد، اگر علائم حساسیت به وجود نیامد مجددا می توان از آن استفاده نمود.

افرادی که از لنزهای رنگی و زیبایی استفاده می کنند باید هر دو ماه یکبار به پزشک مراجعه کنند تا چشمشان معاینه شود.

تجویز لنز برای افراد زیر 18 سال تنها با اجازه خانواده انجام می شود.

2 دسته لنز طبی داریم:

  • لنز طبی نرم: مورد استفاده برای نزدیک بینی و دوربینی.
  • لنز طبی سخت: مورد استفاده برای آستیگمات های بالا و قوز قرنیه

در برخی موارد، پزشک استفاده از لنز برای چشم را ضروری می داند. مهمترین این موارد می تواند، آب مروارید مادرزادی در کودکان و نوزادان باشد.

چشم این کودکان به عیوب انکساری شدید دچار می شود و شماره چشم هایشان نزدیک به 20 و 25 می شود. این مشکل زمانی حاد می شود که یک چشم کودک بیمار باشد.

عیوب انکساری با عینک برطرف نمی شوند و اختلاف بین دو چشم سبب می شود که چشم بسیار تنبل گردد. اینجا حتما باید از لنز استفاده کرد، البته باید ظرفیت و آمادگی استفاده از لنز هم وجود داشته باشد.

دردسرهای لنزهای غیر استاندارد

اکثر مراجعات مربوط به بیماری های چشمی به بیمارستان ها، افرادی هستند که در اثر استفاده از لنزهای بهداشتی و کرایه ای آرایشگاه ها دچار عارضه شده اند.

اگر کسی پس از گذاشتن لنز به درد چشم، قرمزی، عدم تحمل لنز در چشم، احساس وجود جسم خارجی در چشم و حساسیت به نور دچار شد باید فورا به چشم پزشک مرجعه کند.

در این شرایط ظرف مخصوص لنز و مایع لنز باید همراه بیمار باشد، زیرا وجود این دو تشخیص بیماری را برای پزشک آسان می کند.

میکروب ها می توانند در دو زمان به چشم های شما ورود پیدا کنند یکی زمانی که لنز را روی چشم میگذارید و یکی زمانی که آن را بر می دارید.

هرگز با لنز نخوابید زیرا لنزها مانع از رسیدن اکسیژن به چشم ها می شوند، اگر هنگام خواب لنزها را از چشم بیرون نیاورید ممکن است باعث ایجاد زخم های قرنیه شود که این زخم ها گاها منجر به نابینایی هم می شوند.

بعضی داروها برای لنز دردسر ساز می شوند، این داروها تنها شامل قطره های چشم نمی شوند و داروهای خوراکی را هم در بر می گیرند. مثلا قرص های ضد بارداری به دلیل دارا بودن استروژن می توانند چشم ها را نسبت به لنز حساس کنند.

قرص های ضد حساسیت و آنتی هیستامین ها هم می توانند باعث خشکی چشم شوند که ما در بالا اشاره کردیم بهتر است از لنز برای چشم های خشک استفاده نشود.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها