Loading...

۱۴ عادت و ویژگی افراد محبوب و فوق‌ا‌لعاده دوست داشتنی

۱۴ عادت و ویژگی افراد محبوب و فوق‌ا‌لعاده دوست داشتنی
آدم‌های بسیار زیادی تسلیم این باور اشتباه می‌شوند که محبوب بودن ناشی از ویژگی‌های ذاتی غیر اکتسابی است که فقط به تعداد محدودی از افراد خوش شانس تعلق دارد

خوشتیپی، معاشرتی بودن، و استعدادهای باورنکردنی. طعمه‌ی این سوءبرداشت شدن بسیار راحت است. در واقعیت اما، دوست داشتنی بودن تحت کنترل شما است، و مسئله‌ای است که به هوش هیجانی مربوط می‌شود. در ادامه با ۱۴ عادت و ویژگی افراد محبوب و فوق‌ا‌لعاده دوست داشتنی آشنا می شویم.

در مطالعه‌ای که در دانشگاه UCLA انجام شد، آزمایش شوندگان بر اساس اهمیتی که از نظرشان محبوب بودن داشت بیش از ۵۰۰ صفت را امتیاز دهی کردند. بالاترین امتیازها به صفاتی تعلق گرفت که هیچ ربطی به خونگرم، باهوش، یا جذاب بودن (ویژگی‌های ذاتی) نداشت. بلکه برترین صفت‌ها صداقت، روراستی و ظرفیت درک بالا (دیگران) بودند.

این صفت‌ها، و امثال آن ها، آدم‌هایی را توصیف می‌کند که در جنبه‌ی اجتماعی هوش عاطفی مهارت دارند. آمارهای به دست آمده از بیش از یک میلیون نفر نشان می‌دهد کسانی که این مهارت‌ها را دارند نه فقط به شدت محبوب هستند، بلکه نسبت به فاقدین آن‌ مهارت‌ها اختلاف زیادی در میزان محبوبیت دارند.

ما برای آنکه رفتارهای کلیدی که آدم‌های دارای هوش هیجانی با خود دارند و آن‌ها را دوست داشتنی می‌کند بیابیم دست به تحقق و کند و کاو زده‌ایم. در اینجا ۱۳ بهترین مورد از آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

ویژگی افراد محبوب و فوق‌ا‌لعاده دوست داشتنی

۱. آن‌ها سوال می‌پرسند

بزرگترین اشتباهی که آدم‌ها هنگام گوش دادن انجام می‌دهند آن است که آنقدر روی آنچه قرار است بعدا بگویند یا نحوه‌ی برخورد مخاطب بعد از حرف آن‌ها چگونه خواهد بود تمرکز می‌کنند که موفق نمی‌شوند آنچه را دیگران می‌گویند خوب بشنوند و متوجه شوند. کلمات رسا و شفاف هستند اما معنی آن‌ها از دست می‌رود.

یک راه ساده برای اجتناب از این مشکل پرسیدن سوال‌های فراوان است. آدم‌ها دوست دارند بدانند شما به آن‌ها گوش می‌دهید، و چیزی به سادگی یک پرسش برای شفاف سازی نشان می‌دهد نه تنها به آن‌ها گوش می‌دهید بلکه آنچه می‌گویند نیز برای‌تان مهم است. از میزان احترام و قدردانی که فقط با سوال کردن، از طرف مقابل دریافت خواهید کرد شگفت زده می‌شوید.

۲. آن‌ها گوشی تلفن‌شان را کنار می‌گذارند

هیچ چیز مثل یک پیام کوتاه فرستادن یا حتی یک نگاه سریع به صفحه‌ی نمایشگر گوشی‌تان مردم را از شما روی‌گردان نمی‌کند. وقتی وارد مکالمه‌ای می‌شوید، تمام انرژی‌تان را صرف آن مکالمه کنید. متوجه خواهید شد که مکالمه ها لذت بخش تر و موثر تر می‌شوند وقتی خودتان را وقف‌ و غرق‌شان می‌کنید.

ویژگی افراد محبوب ۳: آن‌ها صادق و روراست هستند

صاف و صادق بودن برای محبوب شدن ضروری است. هیچ کس آدم‌های ریاکار را دوست ندارد. آدم‌ها به سمت کسانی جذب می‌شوند که صادق هستند چون می‌دانند می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند. وقتی نمی‌دانید آدم‌ها واقعا که هستند و احساس واقعی‌شان چیست اعتماد کردن به آن‌ها سخت می‌شود.

افراد محبوب و دوست داشتنی می‌دانند که هستند. آن‌ها به قدر کافی معتمد به نفس هستند که از واقعی بودن‌شان احساس راحتی کنند. با تمرکز بر آنچه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به عنوان یک فرد خوشحال می‌سازد، بسیار شخص جالب‌تری می‌شوید تا اینکه بخواهید سعی کنید تصمیماتی بگیرید که فکر می‌کنی باعث می‌شود آدم‌ها دوست‌تان بدارند.

۴. آن‌ها کسی را قضاوت نمی‌کنند

اگر می‌خواهید محبوب باشید باید ذهنی باز داشته باشید. روشن فکر بودن شما را برای سایرین جذاب و خواستنی می‌کند. هیچ کس نمی‌خواهد با کسی که عقیده‌ای را سرسختانه پی گرفته است و مایل به گوش دادن نیست حرف بزند.

روشن فکر بودن در محل کار حیاتی است جایی که قابلیت تقرب یعنی دسترسی به ایده‌ها و کمک جدید. برای حذف مفاهیم و قضاوت‌های از پیش پذیرفته شده، لازم است جهان را از منظر دیگران تماشا کنید. این مستلزم آن نیست که به آنچه آن‌ها باور دارند معتقد باشید یا رفتارشان را تایید کنید، بلکه فقط به معنی ترک کردن قضاوت زودهنگام تا درک درست از دیگران است. فقط در آن صورت است که می‌گذارید دیگران خودشان باشند.

۵. آن‌ها به دنبال جلب توجه نیستند

آدم‌ها از کسانی که سخت به دنبال جلب توجه هستند بیزارند. برای محبوب بودن نیازی نیست شخصیتی بزرگ و برون‌گرا برای خودتان درست کنید. صرفا صمیمی و با ملاحظه بودن تمام چیزی است که برای بردن دل مردم نیاز دارید. وقتی به شیوه‌ای دوستانه، مطمئن و موجز صحبت می‌کنید، متوجه خواهید شد آدم ها بسیار بیشتر از زمانی که سعی می‌کنید به آن‌ها نشان بدهید آدم مهمی هستید جذب شما خواهند شد.

وقتی به شما توجه می‌شود، مثلا وقتی به خاطر موفقیت‌های‌تان شناخته می‌شوید، توجه را از تمام آدم‌هایی که سخت برای کمک به شما کوشیده‌اند تا به اینجا برسید معطوف کنید.این کار ممکن است کلیشه به نظر برسد، اما خالصانه است، این واقعیت که به سایرین توجه دارید و قدر کمک‌های‌شان را می‌دانید نشان خواهد داد که قدرشناس و فروتن هستید – دو صفتی که با محبوبیت رابطه‌ای نزدیک دارند.

ویژگی افراد محبوب ۶: استوار و ثابت قدم هستند

چند چیز وجود دارد که شما را وقتی در جایی هستید غیرمحبوب می‌سازد. وقتی آدم‌ها به سمت شما می‌آیند، دوست دارند بدانند با چه کسی در تعامل هستند و چه نوع پاسخ و واکنشی را می‌توانند انتظار داشته باشند. برای ثبات قدم باید قابل اعتماد باشید، و باید مطمئن شوید که حتی وقتی روحیه‌تان بالا و پایین می‌شود بر نحوه‌ی رفتارتان با دیگران تاثیر نگذارد.

۷. از زبان بدن مثبت استفاده می‌کنند

آگاه شدن از حرکات، اشارات، و لحن صدای‌تان چنان آدم‌ها را به شما جذب خواهد کرد که یک تکه بیسکویت مورچه ها را! استفاده از لحن گرم و صمیمی، دست به سینه نایستادن، حفظ تماس چشمی، و خم شدن به سمت فردی که صحبت می‌کند همه اشکال و گونه‌هایی از زبان بدن مثبت هستند که آدم‌های با هوش هیجانی بالا برای جذب دیگران از آن‌ها استفاده می‌کنند. زبان بدن مثبت می‌توانند در یک گفتگو بسیار تاثیرگذار باشد.

۸. تاثیر اولیه قوی از خود به جا می‌گذارند

پژوهش‌ها نشان می‌دهند اکثر آدم‌ها در همان هفت ثانیه‌ی اول دیدار تصمیم می‌گیرند شما را دوست داشته باشند یا نه. سپس باقی مکالمه را در درون خود به قضاوت درباره‌ی واکنش اولیه‌شان سپری می‌کنند. ممکن است خوفناک به نظر برسد، اما با دانستن این موضوع می‌توانید از آن بهره ببرید تا در افزودن به محبوبیت‌تان دستاوردهای خوبی کسب کنید. تاثیر اولیه رابطه‌ی بسیار نزدیکی با زبان بدن مثبت دارد. حرکات قدرتمند، دست دادن محکم، لبخند زدن، و باز کردن آغوش و دست‌های‌تان به سمت شخصی که با او صحبت می‌کنید کمک خواهد کرد مطمئن شوید تاثیر اولیه‌ی خوبی بر جای گذاشته‌اید.

۹. آن‌ها آدم‌ها را به نام صدا می‌زنند

نام شما بخش مهمی از هویت‌تان است، و وقتی آدم‌ها از آن استفاده می‌کنند حس بی‌نظیری است. آدم‌های محبوب هر وقت با آدم‌ها برخورد دارند آن‌ها را حتما با نام خطاب قرار می‌دهند. شما نباید فقط وقت سلام و احوال پرسی از نام آدم‌ها استفاده کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند آدم‌ها وقتی شخصی که با آن‌ها صحبت می‌کند در حین مکالمه با نام خطابشان می‌کند احساس اعتبار و اهمیت می‌کنند.

اگر چهره‌ها خیلی خوب یادتان می‌مانند، اما با به یاد سپردن اسم‌ها مشکل دارید، به آن جنبه‌ی سرگرمی بدهید و از به یاد آوردن نام آدم‌ها به عنوان یک تمرین مغذی استفاده کنید. وقتی کسی را ملاقات می‌کنید، از اینکه به خاطر فراموش کردن بلافاصله بعد از بار اول اسمش را بار دیگر بپرسید خجالت نکشید. اگر قرار است بار بعد که او را ملاقات می‌کنید نامش را به خاطر داشته باشید سعی کنید جایی یادداشت کنید.

۱۰. لبخند می‌زنند

آدم‌ها به طور طبیعی (و ناخودآگاه) زبان بدن شخصی را که با او حرف می‌زنند تقلید می‌کنند. اگر می‌خواهید آدم‌ها دوست‌تان داشته باشند، در طول گفتگو به آن‌ها لبخند بزنید و آن وقت آنها ناخودآگاه لطف شما را پاسخ می‌دهند و در نتیجه احساس خوشایندی بین شما ایجاد خواهد شد.

۱۱. آن‌ها می‌دانند چه وقت سفره‌‌ی دلشان را باز کنند

مراقبت به اشتراک گذاشتن مشکلات شخصی و اقرار کردن خیلی زودهنگام باشید، چون این کار به شما برچسب نالان و غرغرو بودن می‌زند. افراد محبوب و دوست داشتنی  وقتی زمان مناسب درد دل کردن فرا برسد اجازه می‌دهند دیگران از اوضاع و شرایط‌شان باخبر شوند و راهنمایی‌ و کمک کنند.

۱۲. می‌دانند چه وقت لمس کنند

وقتی کسی را در حین گفتگو لمس می‌کنید، در مغز او اوکسی‌توسین را تحریک به ترشح می‌کنید، انتقال دهنده‌ی عصبی که مغزشان را با اعتماد و یک سری احساسات مثبت دیگر ارتباط می‌دهد. یک تماس ساده روی شانه، در آغوش گرفتن، یا دست دادنی صمیمانه تمام آن چیزی هستند که برای آزادسازی اوکسی‌توسین لازم است. البته، باید فرد مناسب را در زمان مناسب لمس کنید تا اوکسی‌توسین ترشح شود، چون لمس ناخواسته و نادرست اثری معکوس دارد. فقط یادتان باشد، روابط فقط بر اساس کلمات ساخته نمی‌شوند، بلکه از احساسات عمومی و کلی درباره‌ی یکدیگر نیز ناشی می‌شوند. لمس درست و بهنگام کسی راهی عالی برای نشان دادن علاقمندی و اهمیت‌تان به طرف مقابل است.

۱۳. بین محبت و شوخی تعادل برقرار می‌کنند

آدم‌ها به سمت انسان‌های با محبت جذب می‌شوند. آدم‌های محبوب بین محبت کردن و شوخ بودن تعادل برقرار می‌کنند. در محل کار جدی، و در عین حال با محبت و صمیمی هستند. همچنین می‌رسند کارهای‌شان را انجام دهند چون به لحاظ اجتماعی در دوره‌های زمانی کوتاه تاثیرگذار هستند و بر روی لحظات اجتماعی ارزشمند تاکید دارند. آن‌ها صحبت‌های کوتاه و غیب کردن را به حداقل می رسانند  و در عوض روی تعاملات معنی دار با همکاران تمرکز می‌کنند. آن‌ها یادشان می‌ماند روز قبل یا هفته‌ی پیش چه گفته‌اید، که نشان می دهد شما به اندازه‌ی کارشان برای آن‌ها اهمیت دارید.

۱۴. همه چیز را با هم دارند

افراد محبوب و دوست داشتنی ارزشمند و خاص هستند. آن‌ها به راحتی شبکه‌ی ارتباطی ایجاد می‌کنند، در محل کارشان هماهنگی را افزایش می‌دهند، و از آدم‌های اطراف‌شان بهترین بهره را می‌برند، و عموما به نظر می‌رسد بیشترین لذت و سرگرمی را هم تجربه می‌کنند. این مهارت‌ها را به مجموعه‌ی خصلت‌های‌تان اضافه کنید و ببینید چطور محبوبیت‌تان اوج می‌گیرد.

منبع: جی اس ام

ترجمه : کامروا ابراهیمی

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها