Loading...

درمان زخم بستر در طب سنتی با روش های ساده ولی عملی

درمان زخم بستر در طب سنتی با روش های ساده ولی عملی
کی از بیماری های پوستی که بسیار دردناک است ، زخم بستر می باشد . این بیماری معمولا به خاطر خوابیدن یا نشستن های طولانی مدت و بدون تحرک بر روی اندام های تحتانی ایجاد می شود .

در گذشته بیشتر کسانی که دچار شکستگی لگن می شدند ، به این بیماری نیز مبتلا می گشتند . زخم بستر از جمله بیماری هایی محسوب می شود که درمان های مدرنش نیز فرق چندانی با روش های سنتی ندارد . برای درمان زخم بستر در طب سنتی می توانید از گیاهان دارویی و یا محلول های خانگی استفاده کنید .

درمان زخم بستر در طب سنتی

استفاده از روغن نارگیل

یکی از روش هایی که از دیرباز در میان مردم مرسوم بوده است ، استفاده از روغن نارگیل می باشد . روغن نارگیل به دلیل داشتن اسید های چرب که دارای زنجیره متوسط می باشند می تواند باعث تسریع گردش خون در بدن شود و همچنین به سلامت پوست در مقابل آسیب های فشاری کمک کند . برای استفاده از روغن نارگیل بدین منظور باید آن را روزی چهار وعده بر روی زخم های ایجاد شده بیمار بمالید . دقت داشته باشید که این کار را باید بسیار آرام و با مکث انجام دهید تا اثر گذار باشد .

استفاده از آلوئورا

یکی از راه های درمان زخم بستر در طب سنتی ، استفاده از آلوئورا می باشد . آلوئورا یکی از بهترین موادی است که دارای خواص ضدالتهابی می باشد . این خاصیت آلوئورا به دلیل داشتن مقادیر زیاد ویتامین ث می باشد . همچنین این گیاه می تواند نواحی آسیب دیده را مرطوب نگه دارد که این امر به بهبود زخم ها کمک می کند . برای استفاده از این گیاه ابتدا باید برش هایی ایجاد کنید تا ژل این گیاه تراوش کند . سپس این ژل را گرفته و روزی 3 دفعه بر روی زخم های بستر ایجاد شده ماساژ می دهید .

استفاده از عسل

یکی از مقوی ترین و پر خاصیت ترین موادی که در طبیعت وجود دارد ، عسل می باشد . این ماده دارای خواص ضدعفونی کننده بسیاری است و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها نمی گذارد که زخم های ایجاد شده عفونت بکنند . همچنین عسل به خاطر خاصیت لزج بودن خود از ایجاد خارش در زخم ها جلوگیری می کند . یکی از علت های اینکه زخم های بستر به شدت در سطح بدن فراگیر می شوند ، خارش انها می باشد . عسل را با شکر مخلوط کرده و سپس بر روی نواحی آسیب دیده ماساژ دهید . سپس روی آن را با استفاده از بانداژ پوشش دهید .

استفاده از ختم ذهبی

یکی از باستانی ترین روش های درمان زخم بستر در طب سنتی ، استفاده از ختم ذهنی می باشد . تاریخچه این روش به دوران ساسانیان بر می گردد . در آن دوره بوده است که حکیمان از این گیاه برای درمان سربازانی که دچار زخم بستر شده بوده اند ، استاده می کردند . این گیاه نه تنها باعث کاهش درد می شود ، بلکه به خاطر خاصیت ضد التهابی که دارد از عفونت زخم جلوگیری کرده و در مدتی مشخص آن را درمان می کند . با استفاده از ختم ذهنی یک فنجان چای درست کرده و بعد از اینکه سرد شد با استفاده از یک پارچه زخم های بدن را شست و شو بدهید .

استفاده از زردچوبه

یکی از موادی که برای درمان زخم بستر می توان استفاده کرد که در خانه ای پیدا می شود ، استفاده از زردچوبه می باشد . این ادویه به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریالی و ضد التهابی خود می تواند از عفونت جلوگیری کند و روند درمان زخم های بستر را تسریع ببخشد . برای این کار کافی است که ابتدا جای زخم را با آب و نمک شست و شو داده و سپس ان را با استفاده از زردچوبه بپوشاند . بعد از این کار با استفاده از پارچه یا گاز محل زخم را بانداژ کنید . این گار را باید روزی دو دفعه انجام دهید .

استفاده از محلول آب نمک

شاید استفاده از نمک بر روی زخم ها باعث سوزش و درد بشود ولی این درد ها در برابر فواید زیادی که این محلول دارند چیزی حساب نمی شوند . آب نمک باعث می شود تا سلول ها مرده پوست جدا شده و بهبودی سریع تر حاصل پیدا کند . همچنین نمک ها خاصیت ضد التهابی داشته و از عفونت ها جلوگیری می کند . نمک را در آب جوش حل کرده و بعد از اینکه سرد شد ، با استفاده از
ان پشت بیمار را شست و شو دهید و با بانداژ ببندید .

منبع : دکتر سلام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها