Loading...

۵ نکته طلایی درباره استارت آپ ناب یا لین استارت آپ را بدانید

۵ نکته طلایی درباره استارت آپ ناب یا لین استارت آپ را بدانید
استارت آپ ناب یا لین استارت آپ (Lean Startup) رویکردی علمی برای ایجاد و اداره استارت اپ‌ها و سریع‌تر رساندن محصولات مطلوب به دست مشتریان فراهم می‌آورد.

شیوه استارت آپ ناب به شما می‌آموزد چگونه یک استارتاپ راه بیندازید، چگونه هدایتش کنید، چه موقع تغییرش بدهید، و چه وقت آن را حفظ کنید و کسب و کاری با بیشینه‌ی شتاب را پرورش دهید.

۱. شکست استارت آپ ها

استارت اپ‌های بسیار زیادی با ایده‌ی تولید محصولی به وجود می‌آیند که فکر می‌کنند مردم خواهان آن هستند. آن‌ها سپس ماه‌ها، و گاهی سال‌ها، وقت صرف به تکامل رساندن محصول می‌کنند بدون آنکه آن را ، حتی به شکل خام، به مشتری احتمالی نشان داده باشند. وقتی آن‌ها موفق نمی‌شوند درک مشتری را گسترده تر کنند، که اغلب به خاطر آن است که هرگز با مشتریان احتمالی صحبت نمی‌کنند و مشخص نمی‌کنند آیا محصول جالب بوده است یا نه. وقتی مشتریان نهایتا از طریق بی‌تفاوتی‌شان ارتباط برقرار می‌کنند، و نشان می‌دهند به ایده‌ی شما اهمیتی نمی‌دهند، آن موقع است که استارت آپ شکست می‌خورد.

مطلب مرتبط: ۲۰ استراتژی بازاریابی استارت آپ ها که همیشه جواب می‌دهد

۲. شک و تردید را از میان بردارید

کمبود یک فرایند مدیریتی درخور وپ مناسب به آن منجر شده است که بسیاری از استارت آپ ها – یعنی موسسه‌ای انسانی که برای خلق محصول یا خدماتی جدید تحت شرایط شک و تردید فوق‌العاده، طراحی شده است – تمام فرایند را رها کنند. آن‌ها یک رویکرد «فقط انجامش بده» اتخاذ می‌کنند که از تمام سایر انواع مدیریت فاصله دارد.

می‌توانند با فراهم آوردن ابزارهایی برای تست یک دیدگاه به طور پیوسته نظم آفرینی کنند نه تشویش سازی. ناب صرفا درباره‌ی کمتر پول خرج کردن نیست. ناب به معنی شکست سریع نیست، شکست در ارزانی نیست. بلکه درباره‌ی تعیین یک فرایند است، یک روش شناسی در باب توسعه‌ی محصول.

مطلب مرتبط: استارت آپ های تک شاخ: حرکت از ایده‌های شکست خورده به سمت برندهای موفق

۳. زیرکانه‌تر کار کنید نه  سخت تر

روش استارت آپ ناب یک فرضیه‌ی اصلی دارد که هر استارتاپی آزمایشی بزرگ است که سعی می‌کند به پرسشی پاسخ دهد. سوال نیست که «آیا این محصول را می‌توان ساخت؟» و «آیا می توانیم یک کسب و کار پایدار در حوزه‌ی این گونه محصولات و خدمات راه بیندازیم؟» این آزمایش چیزی بیش از یک پرسش تئوریک است؛ در واقع درباره‌ی اولین محصول است. اگر موفق باشد، به مدیر اجازه می‌دهد کمپین خود را آغاز کند: ثبت نام اولین پذیرندگان، افزودن کارکنانی به هر آزمایش یا بازنمایی بیشتر، و نهایتا آغاز ساخت یک محصول. تا زمانی که محصول برای توزیع گسترده آماده می‌شود، از قبل پایگاه مشتریان خود را خواهد داشت. مشکلات واقعی را حل خواهد کرد و جزئیات دقیقی برای آن چه نیاز است ساخته شود ارائه خواهد کرد.

مطلب مرتبط: ایده های کسب و کار جدید : ۱۰ بهترین ایده برای شروع یک استارت آپ

۴. یک MVP (کمینه‌ی محصول پذیرفتنی) ایجاد کنید

یک مولفه‌ی اصلی روش شناسی استارت آپ ناب حلقه‌ی بازخورد ساخت-اندازه‌گیری-یادگیری است. اولین قدم درک مشکلی است که نیاز به حل شدن دارد و بعد ایجاد یک کمینه‌ی محصول پذیرفتنی برای آغاز فرایند یادگیری با سرعت هر چه تمام‌تر. وقتی MVP ایجاد می‌شود، یک استارت آپ می‌تواند روی راه انداخت موتور کار کند. این شامل اندازه گیری و یادگیری می‌شود و باید معیارهای عملی را هم که می‌توانند سوال علت و معلولی را اثبات کنند نیز در بر بگیرد.

استارت آپ همچنین از روش توسعه‌ی تحقیقاتی به نام پرسش‌های ساده‌ی «پنج-چرا» برای مطالعه و حل مشکلات سر راه استفاده می‌کند. وقتی این فرایند اندازه‌گیری و یادگیری درست انجام شود، روشن خواهد بود که یک شرکت مشوق‌های یک مدل کسب و کار را به خوبی به کار انداخته است یا نه. اگر نه، این نشانه‌ای است دال بر آنکه زمان انجام چرخش رسیده یا وقت آن است که یک اصلاح بستر ساختاری انجام دهید تا یک فرضیه‌ی بنیادی جدید را در مورد محصول، استراتژی و موتور رشد بیازمایید.

۵. یادگیری معتبر

پیشرفت در تولید توسط تولید کالاهای با کیفیت اندازه گیری می‌شود. واحد موفقیت برای استارت آپ یادگیری معتبر است- روشی دقیق برای نشان دادن پیشرفت وقتی که فرد در شک و تردید بیش از حد زمینگیر شده است. وقتی کارآفرینان از یادگیری معتبر استقبال کنند، روند توسعه می‌تواند تا حدود زیادی کوتاه شود. وقتی روی درک چیزی درست برای ساخت چیزی که مشتریان می‌خواهند و بابتش پول پرداخت می‌کنند تمرکز می‌کنید – نیازی نیست ماه‌ها در انتظار ورود محصولی باشید که بیاید و مسیر شرکت را عوض کند. بلکه کارآفرین‌ها می‌توانند به صورت فزاینده، اینچ به اینچ، دقیقه به دقیقه، طرح‌های‌شان را تطبیق دهند.

« پیشرفت در تولید توسط تولید کالاهای با کیفیت اندازه گیری می‌شود. واحد موفقیت برای استارت آپ یادگیری معتبر است- روشی دقیق برای نشان دادن پیشرفت وقتی که فرد در شک و تردید بیش از حد زمینگیر شده است.»

منبع : بازده

ترجمه : کامروا ابراهیمی

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها