Loading...

مشکل امنیتی عجیب کروم 69؛ مشاهده تاریخچه مرورگر در جیمیل!

مشکل امنیتی عجیب کروم 69؛ مشاهده تاریخچه مرورگر در جیمیل!
مرورگر کروم به تازگی به نسخه 69 آپدیت شده و این نسخه تغییرات بسیاری را شاهد بوده که یکی از آنها امنیت کاربران را نشان گرفته است.

مرورگر کروم به تازگی به نسخه 69 آپدیت شده و این نسخه تغییرات بسیاری را شاهد بوده است. تغییراتی که برای برخی از کاربران خوشایند و برای عده‌ای ناخوشایند بوده اما مسئله امنیتی موضوعی نیست که به سلیقه کاربران مربوط باشد و بی شک هیچ کاربری به مشکلات امنیتی و خطر فاش شدن اطلاعاتش خوش آمد نمی‌گوید.

نسخه 69 گوگل کروم نیز هرچند با تغییر ظاهر و ویژگی‌هایش توانسته محبوبیت خود را حفظ کند اما به تازگی مشکل امنیتی جدیدی از این مرورگر منتشر شده که بسیاری از کاربران را نگران کرده است. کاربران که مرورگر کروم خود را به نسخه 69 آپدیت کرده‌اند گزارش داده‌اند که با ورود به حساب کاربری جیمیل شان کل مرورگر هم به صورت اتوماتیک وارد حساب کاربری‌شان شده و این بدین معناست که با ورود به ایمیل در سرویس جیمیل تاریخچه و اطلاعات کامل مرورگر قابل رویت است. پیش از این در نسخه‌های قبلی کروم کاربر قادر بود بدون اینکه به حساب کاربریش در مرورگر وارد شود از سرویس‌هایی همچون یوتیوب، جی میل و سایر سرویس‌های آنلاین گوگل استفاده کند اما طبق ادعای مدیران گوگل در نسخه 69 به بعد برای یکپارچه سازی و سهولت در دسترسی اطلاعات برای کاربران، این ویژگی جدید به کروم اضافه شده است تا زمانی که کاربر به ایمیل خود وارد می‌شود اطلاعات مرورگرش را نیز بتواند مشاهده کند.

 گفته می‌شود این ویژگی تنها تاریخچه مرورگر را آپلود می‌کند و بوک مارک‌ها و گذرواژه‌ها به صورت پیش فرض آپلود نشده و به نمایش درنخواهند آمد.

اگر شما کاربر عادی کروم هستید و اطلاعات خاصی در مرورگرتان ندارید نگران این ویژگی جدید نباشید اما اگر مرورگر شما حاوی تاریخچه و اطلاعات مهمی است شاید وقت آن رسیده که به مرورگری امن‌تر از کروم فکر کنید.

این ویژگی برای افرادی که در کامپیوترها یا دیوایس های دیگر جیمیلشان را لاگین می‌کنند می‌تواند مشکلات امنیتی بسیاری را به وجود آورد بنابراین در صورتی که در مرورگر کروم سیستم‌های دیگری به غیر از کامپیوتر، تبلت و یا لپ تاپ ایمیل خود را باز می‌کنید به بخش تنظیمات (Settings) گوگل کروم رفته و در بخش Sync بخش‌هایی را که نمی‌خواهید در سایر دیوایس ها هنگام باز کردن حساب کاربری‌تان همگام سازی آنلاین شود، از جمله تاریخچه و هیستری مرورگر خاموش کنید.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها