Loading...

چگونه با گوشی اندرویدی پرینت بگیریم؟

چگونه با گوشی اندرویدی پرینت بگیریم؟
با توجه به فراگیر شدن دستگاه‌های همراه و بیسیم، خیلی از چاپگرها قابلیت‌های جدیدی برای چاپ بیسیم معرفی کرده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم چطور می‌توانیم با دستگاه‌های اندرویدی به پرینتر فایل بفرستیم و آن‌ها را چاپ کنیم.

با توجه به ظهور سیستم‌های اشتراک‌گذاری دیجیتالی فایل‌ها شاید کم کم باید با چاپگرها خداحافظی کنیم، اما به نظر نمی‌رسد که این اتفاق حداقل به این زودی‌ها رخ دهد. خوشبختانه، امروزه دیگر برای چاپ کردن فایل‌های مختلف به کامپیوتر نیازی ندارید و می‌توانید با یک تلفن هوشمند هم کار خود را راه بیندازید. ما هم در این مطلب قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید از طریق یک دستگاه اندرویدی فایل‌های خود را چاپ کنید.

چاپ کردن از طریق اندروید به روش‌های گوناگونی ممکن است. نه تنها خود سیستم عامل اندروید در این زمینه پیشرفت‌های زیادی داشته، بلکه چاپگرهای مدرن نیز قابلیت‌های بسیاری ارائه کرده‌اند تا فرآیند چاپ بی‌سیم آسان‌تر شود.

چگونه با استفاده از Google Cloud Print فایل‌های خود را چاپ کنیم؟

چاپ ابری یا Cloud Print تکنولوژی جدیدی است که به شما اجازه می‌دهد فایل‌های خود را در هر جا و از هر دستگاهی چاپ کنید. فرقی هم نمی‌کند که دستگاه و چاپگر بر روی یک شبکه وای فای قرار داشته باشند یا نه. این روش بهترین راهکار برای دستگاه‌های اندرویدی است، چون برای استفاده از آن لازم نیست هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای دانلود کنید و به کمک همان قابلیت‌های داخلی اندروید می‌توانید فایل‌هایتان را چاپ نمایید. اما اگر احیانا Cloud Print بر روی دستگاه شما نصب نیست، به راحتی می‌توانید این اپلیکیشن را از گوگل پلی دانلود و بعد مراحل زیر را دنبال کنید.

چاپگر خود را به Google Cloud Print اضافه کنید

برای استفاده از چاپگرها در Cloud Print اندروید، ابتدا باید آن‌ها را به این سرویس اضافه کنید. قبل از انجام مراحل زیر، مطمئن شوید که دستگاه اندرویدی شما و چاپگرتان در یک شبکه وای فای قرار داشته باشند.

  • از روی دستگاه اندرویدی خود اپلیکیشن Settings را باز کرده و Printing را جستجو کنید. از میان نتایج گزینه Printing را انتخاب نمایید. یا مستقیما به مسیر Settings > Connected devices > Connection preferences > Printing بروید.
  • حالا روی Cloud Print تپ کنید. در این صفحه گزینه‌های دیگری وجود دارد که اگر بخواهید می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید، ولی ما برای راحتی شما پیشنهاد می‌کنیم همان Cloud Print را انتخاب نمایید.
  • از گوشه بالای سمت چپ صفحه گزینه Add printer را انتخاب کنید.
  • اکنون Cloud Print به طور خودکار به دنبال چاپگرهایی می‌گردد که به شبکه وای فای شما وصل هستند. سپس از لیستی که ظاهر می‌شود چاپگر خود را انتخاب کنید.

چگونه با Google Cloud Print فایل‌ها را چاپ کنیم؟

بعد از این که چاپگر خود را به Google Cloud Print اضافه کردید، مراحل زیر را دنبال کنید تا به راحتی فایل‌های متنی یا تصویری خود را از دستگاه اندرویدی‌تان به چاپگر بفرستید.

  • فایل یا تصویری را که می‌خواهید چاپ شود باز کنید.
  • اگر منوی سه-نقطه را در گوشه بالای سمت راست صفحه می‌بینید و در آن گزینه‌ای برای پرینت یا Export وجود دارد، روی آن تپ کنید. در غیر این صورت، ابتدا باید فایل را در گالری خود ذخیره نمایید، سپس با کمک اپ Android Files یا Google Photos به سراغ آن بروید.
  • حالا روی گزینه Print تپ کنید.
  • در این مرحله Cloud Print به صورت خودکار با چاپگری که اضافه کرده‌اید ارتباط برقرار می‌کند، اما اگر بیشتر از یک چاپگر به این سرویس اضافه کرده باشید، اکنون باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • اندازه صفحه و تعداد نسخه‌های چاپ را مشخص کنید. علاوه بر این، با تپ کردن روی فلش سمت پایین می‌توانید از گزینه‌های بخش تنظیمات پیشرفته‌تر استفاده کنید.
  • در پایان روی آیکن آبی رنگ چاپگر که در سمت راست صفحه وجود دارد تپ نمایید.

چگونه با استفاده از ایمیل فایل‌های خود را چاپ کنیم؟

سازندگان چاپگرها مدتی است تصمیم گرفته‌اند که امکان دسترسی به ایمیل را برای این دستگاه‌ها فراهم کنند. یعنی از طریق این قابلیت می‌توانید فایل‌های خود را برای چاپگر ایمیل کنید، تا فرآیند چاپ به صورت خودکار آغاز شود. سازوکار این روش با توجه به تولیدکنندگان مختلف فرق می‌کند، بنابراین اگر در استفاده از این راهکار به مشکل برخوردید، پیشنهاد می‌کنیم به دفترچه راهنمای چاپگرتان مراجعه نمایید. اکنون بگذارید ببینیم چگونه می‌توانیم از طریق ایمیل به چاپگر فایل بفرستیم.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها