Loading...

وبینار چیست: ۷ نکته در مورد وبینار که باید بدانید

وبینار چیست: ۷ نکته در مورد وبینار که باید بدانید
وبینار چیست ؟ باید بگوییم که با تکنولوژی اینترنت، امکان برقراری ارتباط زمان واقعی با مردم در سراسر دنیا، در هر زمان که بخواهیم، امکان‌پذیر است.

پلتفرم های ویدیو چت مانند اسکایپ یا گوگل پلاس برای چت‌های عادی انفرادی و مبتنی بر گروه مناسب هستند، ولی برای رویدادهای حرفه‌ای که قرار است ارائه‌ای برای مخاطبین بیشتر انجام دهند، وبینار واسط انتخابی صحیح است. هر کسی می‌تواند یک وبینار را میزبانی کند یا برای شرکت یا مشاهده آن اقدام کند.

 

وبینار دقیقا چیست؟

وبینا‌ر ‌یک کنفرانس ویدیویی مبتنی بر وب است که برای ارتباط دادن فرد میزبان با تماشاکنندگان و شنوندگان وبینار از سرتاسر دنیا، از اینترنت استفاده می‌کند. میزبان‌ها می‌توانند خودشان را در حال صحبت کردن نشان دهند، دوربین را به سمت نمایشگرهای کامپیوتری بچرخانند تا اسلایدشو نشان دهند یا ارائه‌ای را نمایش دهند، و حتی می‌توانند از مهمانانی از مکان‌های دیگر دعوت کنند در این وبینار میزبانی مشترک داشته باشند.

ویژگی‌های تعاملی نیز وجود دارند که مخاطبین می‌توانند برای پرسش و پاسخ یا چت کردن با میزبان از آن‌ها استفاده کنند. بسیاری از افرادی که میزبانی وبینا‌‌ر انجام می‌دهند بخش‌های پرسش و پاسخ را در انتها قرار می‌دهند تا به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ دهند.

چرا میزبانی یا شرکت در یک وبینار؟

حرفه‌ای‌ها از وبینا‌ر برای ارائه‌های آموزشی مرتبط با کسب و کار استفاده می‌کنند و به روش صمیمانه‌تری با مخاطبین ارتباط برقرار می‌کنند.

ممکن است فرد میزبان یک وبینا‌ر باشد و ارائه‌ای انجام دهد یا سمیناری برگزار کند تا چیزی آموزش دهد، ممکن است یک ارائه‌ی ترویجی برای فروش یک محصول باشد، یا هر دوی آن‌ها باشد.

وبینارها ابزارهای سودمندی برای انجام مصاحبه‌های زنده با حرفه‌ای و متخصصین هستند. غالبا همین جنبه‌های اغواکننده است که افراد بیشتری را به شرکت در وبینارها متمایل می‌کند.

اگر می‌خواهید درباره موضوع خاصی که مورد علاقه‌تان است چیزی یاد بگیرید، وبینارها یکی از بهترین روش‌هایی هستند که می‌توانید با یادگیری مستقیم از متخصصین، دانش‌تان را بیفزایید.

شرکت در یک وبینار

با توجه به این‌که میزبان از چه سرویسی استفاده می‌کند، ممکن است به دانلود یک اپلیکیشن برای دسترسی به وبینار نیاز داشته باشید. برخی میزبان‌ها نیز شما را ملزم می‌کنند با کلیک بر یک لینک دعوت ایمیلی محل‌تان را رزرو کنید، به‌ویژه اگر وبینا‌ر، تعداد محدودی محل مخاطب را مجاز بداند.

بسیاری از میزبان‌ها حداقل یک ایمیل یادآوری را یک ساعت یا چند دقیقه قبل از شروع وبینار ارسال می‌کنند. برخی میزبان‌ها پا را فراتر می‌گذارند و دو ارائه را در یک زمان برگذار می‌کنند تا مخاطبان بیشتری داشته باشند، به‌ویژه اگر از سراسر دنیا و با زمان‌های محلی متفاوت گرد هم آمده باشند.

وقتی زمان شرکت در وبینا‌ر رسید، مخاطبان می‌بایست به نوعی “تماس بگیرند” تا به وبینار دسترسی پیدا کنند. غالبا لینک سفارشی یا حتی یک پسوردی از طرف میزبان وبینار در اختیار اعضای مخاطبین قرار می‌گیرد تا وارد شوند. برای برخی از وبینارها گزینه‌ای برای تماس وجود دارد تا تلفنی به وبینار گوش دهند.

برخی وبینارها امکان بازپخش وبینا‌ر را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند تا اگر نتوانستند در این جلسه به‌صورت زنده شرکت کنند از بازپخش آن بهره بگیرند.

مشخصه‌های وبینار

در این‌جا تنها برخی از چیزهایی آمده است که می‌توانید با وبینار انجام دهید:

۱. نشان دادن اسلایدها:

شما می‌توانید ارائه اسلایدشو را با استفاده از نرم افزار پاورپوینت یا کی‌نوت اپل نمایش دهید، درست همان‌طور که در یک کلاس عادی، اتاق کنفرانس یا سالن کنفرانس انجام می‌دهید.

۲. ویدیوی جاری:

ویدیویی را که یا روی کامپیوترتان ذخیره شده است یا به‌صورت آنلاین، مانند یوتیوب، یافت می‌شود را نشان دهید.

۳. صحبت با مخاطبین:

وبینارها از VoIP برای ممکن ساختن ارتباط صوتی زمان واقعی استفاده می‌کنند.

۴. هر چیزی را ضبط کنید:

وبینارها غالبا گزینه‌ای را برای میزبان فراهم می‌کنند تا تمام ارائه را ضبط کنند – از جمله صوتی‌ها و بصری‌ها.

۵. ویرایش:

میزبان غالبا می‌تواند از ماوس برای یادداشت‌نویسی، برجسته کردن موارد یا ایجاد نشان‌گذاری بر صفحه استفاده کنند.

۶. چت:

میزبان می‌تواند برای چت متنی با شرکت‌کنندگان یک چت باکس باز کند، این مورد به‌ویژه برای اعضایی مفید است که می‌خواهند سؤال مطرح کنند.

۷. راه‌اندازی نظرسنجی و رأی‌گیری اینترنتی:

برخی تهیه‌کنندگان وبینارها، برای مقاصد نظرسنجی یا آزمون، قابلیت ایجاد نظرسنجی و امتیازدهی را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کنند.

میزبانی وبینار خودتان

اگر می‌خواهید وبینا‌ر خودتان را میزبانی کنید، لازم است یک فراهم کننده خدمات وبینار انتخاب کنید. آن‌ها معمولابرای استفاده بلندمدت رایگان نیستند، ولی اکثر آن‌هایک دوره آزمایشی ۳۰ روز یا همین حدود را ارائه می‌کنند.

فراهم‌کنندگان سرویس وبینار در جهان:

در این‌جا سه فراهم‌کننده‌ی محبوب وبینا‌ر آمده است که مردم غالبا از آن‌ها استفاده می‌کنند:

GoToWebinar:

بسیاری از حرفه‌ای‌ها از این فراهم‌کننده استفاده می‌کنند.به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های امروز وبینار، شما می‌توانید با یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روز با GoToWebinar شروع کنید و با ۸۹ دلار در ماه تا ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده داشته باشید.

AnyMeeting:

AnyMeeting یک پلتفرم محبوب دیگر وبینار است که کمی از GoToWebinar ارزان‌تر است و پس از طی کردن دوره آزمایشی رایگان‌تان، ۷۸ دلار در ماه برای نهایتا ۱۰۰ شرکت‌کننده هزینه دارد. گزینه‌های اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، ادغام شبکه‌های اجتماعی و چندین ابزار مدیریتی دارد.

Zoom:

Zoom تا ۵۰ شرکت‌کننده را به‌صورت رایگان پوشش می‌دهد و نشست‌های ۴۰ دقیقه‌ای برگذار می‌کند. این سرویس با توجه به تعداد مکان‌های شرکت‌کنندگانی که می‌خواهید حضور داشته باشند از لحاظ قیمتی متفاوت است و از ۵۵ دلار در ماه شروع می‌شود.

فراهم کنندگان سرویس وبینار در ایران:

در ایران نیز به‌عنوان مثال شرکت فراسو به‌عنوان فراهم کننده خدمات وبینار فعالیت دارد. شما با استفاده از فراهم کنندگان سرویس وبینار که در ایران هستند می‌توانید از سرعت و پشتیبانی بیشتری برخوردار شوید.

منبع : بازده

ترجمه :فاطمه بختیاری دزفولی

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها