Loading...

۵ کاربرد اصلی بیت کوین

۵ کاربرد اصلی بیت کوین
بیت کوین توسط عده‌ی زیادی استخراج، خرید یا فروخته می‌شود. اما بیت کوین چه کاربردهایی دارد که این همه طرفدار پیدا کرده است؟

بیت کوین توسط عده‌ی زیادی استخراج، خرید یا فروخته می‌شود. اما بیت کوین چه کاربردهایی دارد که این همه طرفدار پیدا کرده است؟

کمتر کسی است که بیت کوین را نشناسد و چیزهایی درباره‌ی خرید و فروش بیت کوین و استخراج آن نشنیده باشد. اما پرسشی اساسی در این میان وجود دارد، بیت کوین به چه دردی می‌خورد؟

سه راه اصلی برای به دست آوردن این ارز دیجیتال محبوب، خرید بیت کوین، استخراج (mining) و کسب بیت کوین رایگان از طریق ثبت‌نام در برخی سایت‌ها یا کلیلک روی تبلیغات مشخص هستند.

از هر راهی که بیت کوین‌های خود را به دست آورده باشید، حتما از خود می‌پرسید که با بیت کوین‌هایم چه می‌توانم بکنم؟

در ادامه ۵ کاربرد بیت کوین را با هم بررسی می‌کنیم.

۱. انتقال سریع و راحت پول به اقصی نقاط جهان

با توجه به مقررات بانکی کشورهای مختلف و تحریم‌هایی که کشور ما با آن مواجه است، انتقال پول برای خرید و فروش کالا و خدمات مختلف یا ارسال پول برای خانواده و دوستان از راه‌های سنتی با موانع و مشکلات بسیاری روبرو است. به کمک بیت کوین می‌توان این انتقال را خیلی سریع و کم‌هزینه انجام داد. چرا که فناوری بلاک‌چین طراحی شده تا بتواند مبادلات اقتصادی آزاد و غیرسیاسی را ممکن کند. این انتقال کم‌هزینه و راحت، مهم‌ترین کاربرد بیت کوین است.

۲. خرید کالا و خدمات با بیت کوین

 هدف اصلی ایجاد بیت کوین، ساخت ارزی بین‌المللی و جامع بود که بتواند جایگزین ارزهای فیات نظیر دلار، یورو، پوند، ریال و ... شود. تمامی ارزها برای این تولید شده‌اند تا بتوان به وسیله‌ی آن‌ها خرید و فروش انجام داد. بنابراین یکی از مهم‌ترین کاربردهای بیت کوین هم خرید و فروش کالا و خدمات است.

امروزه کمتر چیزی است که نتوان با بیت کوین آن را خرید و فروش کرد، از لوازم منزل گرفته تا لباس، ماشین، دارو و گجت‌های الکترونیکی، همه این‌ها را می‌توان با بیت کوین خریداری کرد.  از میان مشهورترین و معتبرترین سایت‌هایی که می‌توان کالا و خدمات مختلف را از آن‌ها خریداری کرد، می‌توان به آمازون، مایکروسافت، overstuck، purse.io و Newegg اشاره کرد.

دو وبسایت مشهور خرید کارت هدیه به نام Gyft و eGifter  نیز در ازای بیت کوین، کارت هدیه‌هایی می‌فروشند که با آن‌ها می‌توان از اغلب سایت‌های معتبر خرید انجام داد.

به کمک بیت کوین دیگر نیازی به تبدیل ارز ریال به دلار و استفاده از سایت‌های واسطه وجود ندارد.

۳. سفرهای خارجی و فضایی

چه قصد سفرهای معمولی را داشته باشید و چه به مسافرت‌های لوکس و پرهزینه علاقه داشته باشید، در هر صورت با بیت کوین می‌توانید خدمات مربوط به رزرو هتل، قطار، هواپیما و حتی اجاره‌ی خانه را انجام دهید. سایت‌های معروفی مثل Expedia، Surf Air، CheapAir و Destinia ارائه‌ی خدمات خود را به صاحبان بیت کوین ممکن کرده‌اند.

هر روز تعداد خودپردازهای بیت کوین در نقاط مختلف جهان بیشتر می‌شود. در نتیجه می‌توانید بدون همراه داشتن پول به این مقاصد سفر کنید و از طریق خودپردازها، ارز دیجیتال خود را به ارز آن کشور تبدیل کنید.

شرکت سفرهای فضایی Virgin Galactic نیز از نوامبر سال ۲۰۱۳، رزرو سفرهای تفریحی خود به فضا را با بیت کوین امکان‌پذیر کرده است. با اینکه هنوز این سفرهای فضایی به مرحله‌ی اجرا درنیامده‌اند، اما افراد بسیاری تا به حال ثبت‌نام کرده و در صف انتظار هستند.

۴. امور خیریه

ناشناس‌ بودن تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال و امنیت آن‌ها و امکان ردگیری مسیر حرکت بیت کوین از طریق بلاک‌چین، کار را برای خیرین راحت کرده است. افراد علاقه‌مند به کار خیر، می‌توانند مبالغ بالای پول را در قالب بیت کوین به شکل ناشناس انتقال دهند و با بررسی آدرس اینترنتی دریافت‌کننده‌ی آن مطمئن باشند که کمک آن‌ها به مقصد رسیده است.

ویکی‌پدیا، صلیب سرخ و سازمان صلح سبز، سه خیریه‌ی مشهوری هستند که کمک‌های بیت کوینی را هم قبول می‌کنند.

برای انجام کمک‌های خیریه می‌توان به سه وبسایت معتبر  BitHope، BitGive و  Fidelity Charitable مراجعه کرد.

۵. سرمایه‌گذاری

آشناترین کاربرد بیت کوین برای همه، سرمایه‌گذاری در آن است. با توجه به فناوری بلاک‌چین و امنیتی که تأمین می‌کند، خرید بیت کوین و نگه داشتن آن را (اگر از ریسک کاهش قیمت چشم‌پوشی کنیم) تبدیل به یکی از امن‌ترین شکل‌های سرمایه‌گذاری کرده است.

تا به حال افراد زیادی از خرید بیت کوین سود کرده‌اند، چرا که این ارز به دلیل غیرمرکزی بودن و عدم وابستگی به دولتی خاص، از بحران‌های اقتصادی در امان است و تا امروز هم، اغلب نرخی افزایشی داشته است.

چه بیت کوین‌هایتان را از طریق استخراج به دست آورده باشید، چه آن‌ها را خریده باشید یا اینکه از راه‌های دیگری ارز دیجیتال کسب کرده باشید، در هر صورت نگهداری و پس‌انداز بیت کوین، یکی از مسیرهایی است که عده‌ی زیادی در پیش می‌گیرند.

علاوه بر تمامی موارد فوق برای آشنایی با فروشگاه‌ها و مراکزی که در ازای بیت کوین خدمات ارائه می‌دهند، می‌توانید به دو وبسایت CoinMap و SpendBitcoins مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و همچنین خرید و فروش بیت کوین، تتر، اتریوم، لایت‌کوین و ... می‌توانید به کانال تلگرام کوین‌نیک سر بزنید. کوین‌نیک خریدی آسان و مطمئن را در دنیای ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر می‌کند.

منبع : جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها