Loading...

اندروید 10 برای گوشی‌های سری پیکسل گوگل منتشر شد

اندروید 10 برای گوشی‌های سری پیکسل گوگل منتشر شد
گوگل نسخه نهایی سیستم عامل اندروید 10 را در اختیار کاربران گوشی‌های سری پیکسل قرار دارد.

شایعات به حقیقت پیوستند و گوگل به صورت رسمی سیستم عامل اندروید 10 را عرضه کرد. این سیستم عامل هم اکنون در اختیار کاربران گوشی‌های سری پیکسل قرار دارد. در صورتی که صاحب یکی از گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل، پیکسل XL، پیکسل 2، پیکسل 2 XL، پیکسل 3، پیکسل 3 ایکس ال، پیکسل 3a و پیکسل 3a XL باشید، این بروزرسانی همراه با پچ امنیتی ماه سپتامبر برای شما عرضه شده است. یکی از نکات جالب در رابطه با انتشار این سیستم عامل، عرضه آن برای نسخه‌های اصلی گوگل پیکسل است. این محصولات از دریافت بروزرسانی‌های اصلی سیستم عامل موبایل گوگل کنار گذاشته شده‌اند.

در حالی که این سیستم عامل برای گوشی‌های گوگل پیکسل منتشر شده، شرکت‌ها و اپراتورها به زمان بیشتری برای عرضه آن نیاز دارند. گوگل فایل OTA و همچنین ایمیج اندروید 10 را عرضه کرده است. در صورتی که با این فایل‌ها آشنایی دارید، می‌توانید آن‌ها را دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید. گوگل پس از مدت‌ها، با عرضه اندروید 10 تصمیم به حذف نام دسرها از نام سیستم عامل خود گرفت. به نظر می‌رسد اندوید دیگر به بلوغ رسیده و یا اینکه باید شاهد دوره جدیدی برای سیستم عامل موبایل گوگل باشیم. اندروید 10 از ویژگی‌های جدیدی بهره می‌برد که شاید مهم‌ترین آن‌ها، تم تاریک یا Dark Theme باشد. کاربران گوشی‌های پیکسل بی‌صبرانه منتظر اضافه شدن این قابلیت به سیستم عامل اندروید بودند.

علاوه بر این قابلیت، گوگل ژست‌های جدیدی را به سیستم ناوبری اندروید 10 اضافه کرده که مشکلات گذشته را رفع می‌کند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ژست‌های جدید در کنار ویژگی‌های جدید و همچنین مزیت‌هایی که دارند، می‌تواند برای برخی کاربران جذاب نباشد. ویژگی اسمارت ریپلای یا پاسخ هوشمند کارایی بیشتری نسبت به گذشته دارد و کاربران توسط آن می‌توانند کارهای مختلفی را انجام دهند، برای مثال می‌توان به موقعیت افراد دسترسی پیدا کرد و یا یک ویدیو را در یوتیوب پخش کرد. Smart Reply با تمام اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی سازگار بوده و می‌توان از آن بهره برد.

قابلیت Live Caption که برای تمام ویدیوها، پادکست‌ها و پیام‌های صوتی در اپلیکیشن‌های مختلف کاربرد دارد، در پاییز سال جاری میلادی و ابتدا برای گوشی‌های سری گوگل پیکسل عرضه می‌شود. اندروید 10 در زمینه امنیت و حریم شخصی کاربران نیز با بهبودهای زیادی همراه بوده است. برای مثال کاربران در تنظیمات می‌توانند دسترسی اپلیکیشن‌ها را به موقعیت کنونی خود را محدود کنند. با فعال‌سازی این قابلیت، اپلیکیشن‌ها تنها در زمان استفاده از آن‌ها به موقعیت لحظه‌ای کاربران دسترسی دارند. گوگل پروژه Mainline را به اندروید 10 افزوده است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند پچ‌های امنیتی را به صورت مستقیم از پلی استور دریافت کنند. این ویژگی باعث می‌شود که کاربران برای دریافت جدیدترین پچ‌های امنیتی منتظر عرضه آن‌ها از سوی شرکت‌ها و همچنین اپراتورها نباشند.

سیستم عامل اندروید 10 به قابلیت‌های بسیار زیادی مجهز شده که مسلما نمی‌توان تمامی آن‌ها را معرفی کرد. با توجه به این موضوع، برای آشنایی کامل با جدیدترین نسخه اندروید می‌توانید به وب‌سایت آن مراجعه کنید. در آینده شرکت‌های مختلف این سیستم عامل را برای محصولات خود عرضه می‌کنند.

منبع :  جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها