Loading...

پنج مشکل گوشی های هوشمند که وجود آنها تا به امروز موجب تعجب است

پنج مشکل گوشی های هوشمند که وجود آنها تا به امروز موجب تعجب است
گوشی های هوشمندی که قریب به اتفاقمان در دست داریم را می توان بدون هیچ اغراق یک وسیله جادویی نامید. بسیاری از کارهایی که از دیر باز برای انجامشان نیاز به کامپیوتر و حتی دستگاه های مستقل تک منظوره بود را در عصر حاضر به سادگی با گوشی هایمان انجام می دهیم.

گوشی های هوشمندی که اکثر ما در دست داریم را می توان بدون هیچ اغراق یک وسیله جادویی نامید. بسیاری از کارهایی که از دیر باز برای انجامشان نیاز به کامپیوتر و حتی دستگاه های مستقل تک منظوره بود را در عصر حاضر به سادگی با گوشی هایمان انجام می دهیم. اگرچه لفظ هوشمند برای این وسایل بسیار مناسب است، اما گاه به گاه به موضوعاتی بر می خوریم که هیچ تناسبی با این صفت ندارند. مشکلاتی که گاها ما را در مورد هوشمند بودن گوشیمان به شک می اندازند.

 

در ادامه مطلب به پنج مورد از بزرگترین مشکلاتی اشاره می کنیم که انتظار می رود مدت ها پیش از این رفع شده باشند. اما همچنان بسیاری از گوشی های فعلی پذیرای آن ها هستند و گاها در کاربری روزانه افراد را دچار مشکل می کنند. اکثر مشکلاتی که به آن ها پرداخته شده است مشکلاتی هستند که روی سیستم عامل اندروید وجود دارند. به همین دلیل شاید نتوان این مشکلات را به تمام گوشی های هوشمند گسترش داد. اما با این حال نمی توان منکر گستردگی بالای این موارد به لطف گستردگی استفاده از سیستم عامل اندروید نیز شد.

 

اندروید: صداهای سیستمی هنوز که هنوز است به هنگام استریم محتوای چند رسانه ای ایجاد مشکل می کنند

اگر روی گوشی اندرویدی خود نوتیفیکشن های زیادی دریافت می کنید، برای مثال تجربه گوشی دادن به یک پادکست می تواند برایتان به تجربه ای بسیار آزاردهنده تبدیل شود. سیستم عامل اندروید نمی تواند از عهده پخش همزمان چندین صدا بربیاید. وجود چنین نقصی موجب می شود که صدای هر آن چه که در حال پخش است چندین لحظه برای پخش صدای دریافت نوتیفیکشن قطع شود. این مشکل از دیرباز وجود دارد و کاربران چاره ای جز سایلنت کردن گوشیشان برای رهایی از آن نمی بینند.

جالب تر این که این مشکل نه تنها به مرور بهتر نشده است، بلکه در مورد برخی اپلیکیشن ها وضعیت از آن چه به طور معمول تجربه می کنید نیز بدتر است. برای مثال وقتی در اپلیکیشن Stitcher مشغول گوش دادن به فایلی هستید، دریافت یک نوتیفیکشن نه تنها صدای فایل در حال پخش را قطع می کند، بلکه زمان پخش آن را نیز یک یا دو ثانیه به عقب می برد تا مبادا چیزی را در فاصله قطع صدا از دست بدهید.

این نقص تنها به حوزه نوتیفیکشن ها محدود نیست. اگر در حال گوش دادن به یک فایل صوتی باشید و همزمان بخواهید یک عکس گرفته یا ویدیویی ضبط کنید، انتظار بروز مشکل در پخش و حتی متوقف شدن کامل آن پس از فشار دادن دکمه شاتر امری طبیعی است. هر بار که چنین مشکلی بروز می کند نیاز است که سراغ اپلیکیشن مربوطه رفته و دوباره عمل پخش را از سر بگیرید. 

 

اندروید: مدیریت رم هنوز در حد یک فاجعه است

طی همین چند وقت اخیر عرضه پرچمداران اندرویدی مختلفی را شاهد بودیم که هر یک غولی در رده خود به شمار می روند. اکثر آن ها مجهز به اندروید Lollipop هستند و رم تعبیه شده روی آنها نیز ظرفیت پایینی ندارد. دستگاه هایی نظیر گلکسی نوت ۴، گلکسی اس۶، ال جی جی۴، ال جی ج فلکس ۲ و نکسوس ۶. اما همگی این دستگاه ها یک خصیصه مشترک دارند که فارغ از مشخصات فنی شان همواره بروز می کند. اگر پای حرف کاربران این دستگاه ها و وبسایت های نقد و بررسی بنشینید، همگی از مشکلی به نام عدم مدیریت صحیح حافظه رم گله می کنند. این مشکلی به قدری دامنه دار است که برخی اوقات مانع از فعال ماندن یک اپلیکیشن ورزشی در پس زمینه در حین استفاده از یک اپلیکیشن دیگر می شود. حتی در گران قیمت ترین گوشی های اندرویدی نیز این مشکل را خواهید یافت.

 

البته این امید وجود دارد که مشکل فوق به تدریج حل شده و وضعیت کمی بهبود پیدا کند. آن طور که اعلام شده است عمده مشکلات مربوط به عدم مدیریت صحیح حافظه ناشی از نقص های نسخه ۵ اندروید بود و آپدیت ۵.۱ وضعیت را تا حد زیادی تعدیل خواهد کرد. برخی سازندگان گوشی های اندرویدی سعی می کنند مشکلات این چنینی سیستم عامل اندروید را با تجهیز دستگاه هایشان به رم و پردازنده قوی تر حل کنند. اما هر عقل سلیمی موافق است که چنین رویکردی را تنها می توان پاک کردن صورت مسئله دانست.

 

اندروید / ویندوز: دابل تپ برای بیدار کردن صفحه نمایش زمان هایی که خودش بخواهد کار خواهد کرد

یکی از جالب ترین ایده هایی که در ساخت برخی گوشی ها و تبلت ها به کار می رود امکان بیدار کردن صفحه نمایش با دابل تپ کردن روی آن است. به جای آن که بالا و اطراف دستگاه به دنبال دکمه پاور بگردید و با فشار دادن آن صفحه نمایش را قابل استفاده کنید کافی است دوبار پشت سر هم با انگشتتان به صفحه نمایش ضربه وارد کنید. روندی که به لحاظ تئوری باید اتفاق بیفتد این چنین است. اما اگر بخواهیم از عمل بگوییم، تقریباً اکثر اوقات نخستین دابل تپی که انجام می دهید منجر به بیدار شدن صفحه نمایش نخواهد شد. اگر فکر می کنید این موضوع به قدر کافی آزار دهنده است سخت در اشتباه هستید. آزار واقعی این قابلیت را زمانی تجربه خواهید کرد که صفحه نمایش زمانی که قصد روشن کردن آن را ندارید خود به خود بر اثر برخورد با سطوح مختلف بیدار می شود.

 

اندروید: نوتیفیکشن های فیسبوک شما را آسوده نخواهد گذاشت

اگر کاربر اپلیکیشن اندروید فیسبوک نباشید و یا گوشی خود را برای مدت طولانی خاموش نکنید با مشکلی که قرار است مطرح شود دست به گریبان نخواهید شد. اما طرح این مشکل برای سایر کاربرانی که از اپلیکیشن فیسبوک روی گوشی اندرویدیشان استفاده می کنند یک موضوع آشنا است. کافی است که با استفاده از اپلیکیشن اندروید فیسبوک پستی گذاشته و فعالیتی انجام دهید و سپس چند ساعتی گوشیتان را خاموش کنید. وقتی دوباره به سراغ گوشیتان بازگشته و آن را روشن نمایید قطار نوتیفیکشن های این اپلیکیشن شما را کلافه خواهد کرد.

اپلیکیشن فیسبوک اندروید به جای آن که نظیر بسیاری از اپلیکیشن های دیگر وجود نوتیفیکشن را تنها با یک پیغام نوتیفکیشن به شما اطلاع دهد، یک به یک سراغ تمامی نوتیفیکشن ها رفته و آن ها را به دنبال هم نمایش می دهد. وضعیت بخصوص زمانی از کنترل خارج می شود که گوشیتان را سایلنت نکرده و ویبره آن را نیز روشن گذاشته باشید. خوشبختانه سرعت حرکت این قطار زیاد است و پس از نمایش سریع و پشت سر هم نوتیفیکشن ها می توانید یک نفس راحت بکشید، اما جای شکی نیست که همین مدت زمان کوتاه نیز آزاردهنده است و کاربران از رفع شدنش استقبال می کنند.

 

تمامی پلتفرم ها: سنسورهای تماس هوشمندی لازم را ندارند

گوشی های هوشمند فعلی مجهز به سنسوری هستند که نزدیک یا دور شدن آن ها از گوش را به هنگام تماس صوتی تشخیص می دهند. به این صورت که وقتی گوشی را در وضعیتی که تماسی در حال انجام است به گوشتان نزدیک کنید، صفحه نمایش خاموش می شود تا تماس تصادفی بدنتان با دکمه اتمام تماس موجب خاتمه یافتن سهوی آن نشود.

اگرچه این قابلیت کاربردی است، اما کافیست در حین مکالمه سعی کنید گوشی را به جای دست با شانه خود نگه دارید تا دستتان برای یک کار ضروری آزاد شود. مشاهده می کنید که صفحه نمایش گوشی روشن می شود و دکمه اتمام تماس در معرض تپ قرار می گیرد. اگر چه می توان جلوی قرارگیری در شرایط این چنینی و بروز مشکل فوق را به طرق مختلف گرفت، اما وقتی گجت های فعلی با انبوهی از سنسورهای مختلف عرضه می شوند، انتظار می رود که یک گوشی هوشمند فرق بین جداشدن کامل از گوش و تغییر مکان جزئی در اطراف آن را تشخیص دهد.

با همه این تفاسیر، نکته مثبتی که در خصوص مشکلات فوق وجود دارد این است که موارد چندان حادی نیستند. خوشبختانه در دوره ای قرار داریم که گجت های تولید شده فعلی تجربه استفاده از گوشی هوشمند را به یک موضوع کم اشکال و دلپذیر تبدیل می کنند. اما حل شدن مشکلات جزئی و آزاردهنده مختلف نیز جز با گرفتن انگشت اشاره به سمت آن ها ممکن نیست.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها