Loading...

اپل ثابت کرد که اندروید، ویندوز بعدی است

اپل ثابت کرد که اندروید، ویندوز بعدی است
اپل در کنفرانس WWDC 2015 از تغییر نگرش‌ خود در برخی از حوزه‌ها پرده برداشت که نشان می‌دهد این کمپانی باور کرده‌ است که رقبای قدرتمندی همچون مایکروسافت و گوگل دارد.

اپل در کنار اینکه تلاش کرد آیفون و مک خود را همچون همیشه عالی جلوه دهد، به نوعی قبول کرد که رقبای قدرتمندی همچون ویندوز و اندروید دارد. اپل سرویس Apple Music خود را این بار تنها برای پلتفرم خود ارائه نکرد و علاوه بر iOS و مک، این سرویس را که رقیب اسپاتیفای محسوب می‌شود، برای ویندوز و اندروید نیز ارائه کرد.

اپل تا پیش از این وانمود می‌کرد که حضورش در پلی استورِ گوگل تنها برای موارد فنی مرتبط با بیتس است، سرویسی که با پرداخت ۳ میلیارد دلار از آن خود کرده بود. اما اپل برای ارائه‌ی سرویس Apple Music به گوگل پلی آمده بود. اپل حالا خود یک توسعه دهنده‌ی بزرگ اندروید محسوب می‌شود و این موضوع تنها نشان‌گر قدرت اندروید است و آنکه اپل نیز بالاخره قبول کرده که اندروید و ویندوز آنقدر بزرگ هستند که نتوان آن‌ها را انکار کرد. از طرفی چه ایرادی دارد که سرویس موزیک این شرکت برای پلتفرم‌های دیگر نیز ارائه شده و از کاربران آن‌ها کسب درآمد شود.

اپل پیش از این نیز برخی از سرویس‌های خود مانند iTunes، مرورگر سافاری، پخش‌کننده‌ی QuickTime و حتی iCloud Drive را برای ویندوز ارائه کرده بود.

اندروید بی‌نهایت بزرگ شده است، آنقدر بزرگ که انکار آن غیر ممکن شده و از این رو مایکروسافت و اپل نیز تلاش می‌کنند تا از پتانسیل بالای این اکوسیستم برای ترویج سرویس‌های خود بهره ببرند.

اپل در ارائه‌ی سرویسِ اپل‌موزیک خود برای پلتفرم‌های ویندوز و اندروید، تصمیم کاملا درستی گرفته است و سرویس جدید استریم موسیقی را برای همه‌ی پلتفرم‌های پرکاربر ارائه کرده است. از طرفی این سرویس رقبای قدرتمند و محبوبی همچون اسپاتیفای را پیش رو دارد که برای تمام پلتفرم‌ها ارائه شده است. پس اگر اپل بخواهد با چنین سرویسی که به خوبی بین کاربران جا افتاده است، رقابت کند چاره‌ای جز ارائه‌ی گسترده‌ی اپل‌موزیک ندارد.

اپل از ارائه‌ی نرم‌افزارهای خود برای پلتفرم‌های دیگران متنفر است اما وقتی سودی در این کار باشد، دریغ نمی‌کند
 

اپل همچنین اپلیکیشن اختصاصی را برای کاربران اندروید که مایل به مهاجرت به آیفون هستند ارائه کرده است تا از این طریق، کاربران بیشتری را به سمت اکوسیستم خود هدایت کند.

اپل تنها شرکتی نیست که تغییر سیاست داده و برخی از سرویس‌های خود را برای پلتفرم‌های دیگران نیز ارائه می‌کند. پیش از اپل، مایکروسافت سرویس آفیس خود را که تنها برای ویندوز ارائه می‌شد برای پلتفرم‌های دیگر ارائه کرد یا بلک‌بری سرویس پیغام رسان خود را در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار داد. حتی نینتندو نیز پا را از کنسول بازی خود فراتر گذاشته و بازی‌ها را برای پلتفرم‌های دیگر ارائه می‌کند.

چه سرویس جدید استریم موسیقی اپل موفق شود یا شکست بخورد، بدون شک به اپل برای غلبه بر اندروید کمک می‌کند. مهم‌ترین نکته در این بین ارائه سرویس‌های غیرانحصاری از جانب اپل است که ممکن است نظر بسیاری از کاربران اندروید را به سمت اپل جلب کند. این موضوع حتی اگر اپل‌موزیک بین کاربران اندروید محبوب نشود باز هم تاثیر خود را خواهد گذاشت.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها