Loading...

مشکل امنیتی حسگر تشخیص چهره Mate 20 Pro!

مشکل امنیتی حسگر تشخیص چهره Mate 20 Pro!
در چند روز اخیر کانون توجه اکثر خبرگذاری‌ها معطوف به گوشی پرچمدار Mate 20 Pro بوده است. اما اکنون اخبار ناخوشایندی از این گوشی هوشمند به گوش می‌رسد.

در میان ویژگی‌ها و نوآوری‌های جدیدی که گوشی Huawei Mate 20 Pro ارائه می‌دهد؛ برخی از آن‌ها بسیار کاربردی و مبتکرانه هستند و می‌توانند زمینه‌ساز ورود به دیگر گوشی‌های هوشمند را فراهم سازند و به عنوان ترند بازار به کار گرفته شوند.

امروزه دیگر آنلاک کردن گوشی‌های هوشمند به وسیله حسگر اثر انگشت و اسکنر تشخیص چهره به استاندارد این محصولات تبدیل شده است اما هواوی توانسته این دو روش شناسایی را به صورت بیومتریک در گوشی Mate 20 Pro قرار دهد.

همانطور که از قبل باخبر هستید؛ این گوشی از حسگر اثر انگشت درون نمایشگر التراسونیک و اسکنر تشخیص چهره 3 بعدی بهره می‌برد که تکنولوژی مورد دوم مشابه Face ID‌ اپل عمل می‌کند؛ این فناوری سال گذشته همراه با آیفون X‌ معرفی شد.

حداقل بر روی کاغذ، این دو فناوری باید عملکردی شبیه به هم را داشته باشند، اما در واقعیت، این قابلیت تشخیص چهره کیفیت بالایی را به نمایش نگذاشته است؛ دو خبرنگار آلمانی هنگام بررسی پرچمدار هواوی متوجه شدند که سنسور تشخیص چهره 3 بعدی بیومتریک آن از دقت کافی برخوردار نیست.

به نظر می‌رسد گوشی Mate 20 Pro نمی‌تواند دو چهره را از هم تشخیص دهد حتی اگر شباهت‌های چندانی نسبت به یکدیگر نداشته باشند. تنها شباهت میان این دو خبرنگار به ریش نسبتا کوتاه آن‌ها مربوط می‌شود و به غیر از این مورد، هیچ نوع ارتباط ژنتیکی یا خانوادگی بین این دو شخص وجود ندارد و از نظر ظاهری، تفاوت‌های متعددی را می‌توان در چهره این فرد مشاهده کرد.

حتی یکی از آن‌ها عینک طبی به چشم می‌زند اما با این حال، قفل گوشی Mate 20 Pro با چهره هر دو شخص باز می‌شود. طبق گفته AndroidPit این مورد چندین بار آزمایش شده و در هر بار نتایج یکسانی به‌دست آمده است بنابراین نمی‌توان آن را اتفاقی دانست. در این آزمایش چهره این دو فرد بار‌ها اسکن شده و در هر بار یکی از این اشخاص به عنوان دارنده گوشی مذکور ثبت می‌شود اما با این حال تغییر در نتیجه حاصل نگشته و قفل گوشی Mate 20 Pro توسط چهره فرد دیگر باز می‌گردد.

تنها توضیح نسبتا قابل قبول برای وضعیت اسفناک این است که یک باگ نرم‌افزاری پیش از عرضه در این گوشی رخ داده و هواوی می‌تواند پیش از اینکه گوشی Mate 20 Pro وارد بازار شود، آن را برطرف نماید. در غیر این صورت، امنیت تکنولوژی تشخیص چهره 3 بعدی هواوی زیر سوال می‌رود.

البته هواوی وعده داده که بررسی‌های لازم در رابطه این موضوع را انجام می‌دهد و عنوان کرده در آزمایش‌های داخلی صورت گرفته، چنین مشکلی حتی میان دوقلو‌های یکسان مشاهده نشده است.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها