Loading...

وان پلاس 7 پرو، پرسرعت‌ترین پرچمدار اندرویدی

وان پلاس 7 پرو، پرسرعت‌ترین پرچمدار اندرویدی
وان پلاس به زودی پرچمداران OnePlus 7 و 7 Pro خود را معرفی می‌کند. نتایج بنچمارک منتسب به نسخه پرو با 12 گیگابایت رم نشان می‌دهد که سرعت عملکرد این گوشی تازه از گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ هم بیشتر است.

ابزارهای بنچمارک معمولاً برای سنجش قدرت عملکرد و توانمندی دستگاه‌ها به کار می‌روند. سازندگان، محصولات خود را در این ابزارها سنجش می‌کنند تا متوجه شوند که نسخه تازه از سیستم عامل یا پردازنده جدید چقدر می‌تواند در بهبود کلی عملکرد مؤثر باشد. حتی کاربران و علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی هم می‌توانند دستگاه‌های موردنظرشان را بنچمارک کنند و ببینند کدامیک در مقایسه با محصول مشابه بهتر عمل می‌کنند. اپلیکیشن‌های بنچمارک معدودی برای این کار وجود دارد که برای سنجش برخی جنبه‌ها مانند پردازنده داخلی و مرورگر آن طراحی شده‌اند.


 

GeekBench یکی از محبوب‌ترین ابزارهای بنچمارک است که CPU یا واحد پردازش مرکزی گوشی‌ها را موردسنجش قرار می‌دهد. آیفون 10 اس مکس با امتیاز 11416 در آزمون چند هسته‌ای، در حال حاضر سطح بالاترین گوشی در پایگاه مذکور به شمار می‌رود. این گوشی هوشمند از پردازنده A12 Bionic که طراحی کمپانی اپل و ساخت TSMC است، قدرت می‌گیرد. چند روز پیش هم یک گوشی مرموز وان پلاس با شناسه OnePlus GM1917 توسط Geekbench بنچمارک شد که به نظر می‌رسد پرچمدار تازه این سازنده چینی باشد. این گوشی با نام تجاری OnePlus 7 Pro در دت توسعه قرار دارد و Geekbench هم سطح بالاترین نسخه آن را با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بنچمارک کرده است.

باتوجه به نتیجه این بنچمارک، OnePlus 7 Pro اگر پرسرعت‌ترین نباشد، حتماً یکی از پرسرعت‌ترین گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌رود. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 855 کوالکام قدرت می‌گیرد و توانسته است در آزمون چند هسته‌ای هم امتیاز 11012 را کسب کند. این امتیاز از نتیجه بنچمارک مشابه برای پرچمداران گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ (با پردازنده یکسان) و هوآوی پی 30 پرو (پردازنده Kirin 980) هم بیشتر است. این دو گوشی در حال حاضر در صدر بهترین پرچمداران اندرویدی موجود در بازار قرار دارند و امتیاز آزمون چندهسته‌ایشان در Geekbench به ترتیب 10099 و 9745 است.

OnePlus 7 Pro دوربین سلفی پاپ آپ 16 مگا پیکسلی و پنل نمایش بدون حاشیه دارد

پرچمدار تازه وان پلاس را باید اولین گوشی هوشمند مجهز به پنل نمایش خمیده کواد اچ دی پلاس 1440p دانست. وضوح تصویر واقعی 1440 در 3120 است که باعث شده پنل OnePlus 7 Pro کشیده با نسبت 19.5:9 نهایی شود. نرخ رفرش در میان پنل‌های موجود حدودا 60 هرتز است اما OnePlus 7 Pro با نرخ رفرش 90 هرتز تجربه مشاهده بهتری را برای کاربران خود فراهم می‌آورد. وان پلاس همچنین دوربین اصلی سه گانه در پنل پشتی این دستگاه طراحی کرده است که لنزهای 48 مگا پیکسلی اصلی، 8 مگا پیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی اپتیکال تا 3 برابر و 16 مگا پیکسلی زاویه باز دارد. در این ماژول پیشرفته از حسگر ToF خبری نیست؛ اما این روزها دیگر اغلب پرچمداران با چنین حسگری توسعه پیدا می‌کنند و حتی انتظار می‌رود آیفون 11 هم با حسگر ToF در ماژول دوربین اصلی توسعه یابد. حسگر ToF مدت زمانی را که طول می‌کشد تا اشعه مادون قرمز به اشیا محیط برسد و به دوربین بازگردد، محاسبه می‌کند. از این داده‌ها برای نقشه‌برداری سه بعدی، سنجش دقیق عمق تصویر و همچنین اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده استفاده می‌شود.


 

دوربین سلفی هم به شکل پاپ آپ با لنز 16 مگا پیکسلی طراحی شده است تا پنل نمایش بدون حاشیه و ناچ نهایی شود. این تغییر چشمگیر در طراحی ظاهری همچنین کمک کرده است نسبت تصویر به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. علاوه بر این، OnePlus 7 Pro از باتری 4000 میلی آمپری بهره می‌برد که از امکان شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند. براساس مستندات بنچمارک Geekbench هم باید بگوییم که سیستم عامل پیش فرض این پرچمدار سطح بالا اندروید 9 پای به همراه رابط کاربری اختصاصی اکسیژن است. علاقه‌مندان قادر خواهند بود این گوشی هوشمند را پس از عرضه در رنگ‌های آبی، خاکستری و قهوه‌ای تهیه کنند.

OnePlus 7 Pro در مقایسه با پرچمداران قبلی وان پلاس قدری گران‌تر خواهد بود. گزارش شده است که نسخه 4G این گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 699 دلار قیمت‌گذاری می‌شود. نسخه 8 / 128 گیگابایتی هم احتمالا 749 دلار قیمت دارد و سطح بالاترین آن‌ها با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 819 دلار به بازار راه پیدا می‌کند. OnePlus 7 و OnePlus 7 Pro در تاریخ 14 مه (24 اردیبهشت) رسما معرفی می‌شوند و احتمالا از 22 مه (1 خرداد) شاهد عرضه‌شان خواهیم بود.

منبع : جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها