Loading...

تفاوت‌های فردی زن و مرد (1)

تفاوت‌های فردی زن و مرد (1)
مرد کاری می‌کند که زن به شدت می‌رنجد و وقتی از مرد سؤال می‌شود که چرا این کار را کردی می‌گوید: مگر من چکار کردم؟! از طرف دیگر زن، حرفی می‌زند که مرد به شدت عصبانی می‌شود و وقتی از زن می‌پرسیم که چرا این حرف را زدی؟ می‌گوید: مگر من چه گفتم؟!

بسیاری از تنش‌ها و ناراحتی‌هایی که میان همسران وجود دارد عمدتاً ریشه در عدم آگاهی دارد. واقعیت این است که نه مردان، زنان را آن چنان که هستند می‌شناسند و نه زنان، شناخت درستی از مردان دارند.

برای رسیدن به یک زندگی آرام و با تفاهم، قدم اوّل این است که این تفاوت‌ها را بشناسیم. مردان ویژگی‌ها، قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و حساسیت‌های زنان را بشناسند و زنان نسبت به نقاط قوت و ضعف مردان شناخت پیدا کنند.

هرچه این تفاوت‌ها را بیشتر بشناسیم و آن‌ها را بپذیریم به آرامش زندگی‌مان کمک بیشتری کرده‌ایم. ما تلاش می‌کنیم در هر شماره به یکی از این تفاوت‌های فردی اشاره کنیم. توجه داشته باشید که این تفاوت‌ها به معنای برتری یکی بر دیگری نیست.

مردان از طریق چشم‌های خود و زنان با گوش‌های خود عاشق می‌شوند.

این مسأله بسیار حائز اهمیت است که در مردان، دیدن از شنیدن اهمیت بیشتری دارد و در زنان شنیدن از دیدن مهم‌تر است. مردان از آنچه که می‌بینند لذت می‌برند؛ به آرامش می‌رسند و انگیزه پیدا می‌کنند و اتفاقاً به واسطهٔ همین دیدن‌ها نیز دچار اضطراب می‌شوند، عصبانی و خشمگین می‌شوند و انگیزه‌شان کم می‌شود و از بین می‌رود.

در حالیکه این موضوع در مورد زنان متفاوت است. زنان به واسطهٔ آنچه که می‌شنوند احساس خوبی پیدا می‌کنند درونشان آرام می‌شود و شوق حرکت و زندگی پیدا می‌کنند و باز به واسطهٔ همین شنیدن‌ها، نگران می‌شوند از درون می‌رنجند و انگیزه‌شان را در زندگی مشترک از دست می‌دهند.

بنابراین اگر شما به عنوان یک زن این مطلب را می‌خوانید و تمایل دارید که به قلب همسرتان نفوذ کنید باید تمام تلاشتان بر این باشد که برای او جذابیت‌های دیداری ایجاد کنید و هم چنین اگر به عنوان یک مرد، مشغول مطالعهٔ این متن هستید و دوست دارید که از همسرتان محبوب و دوست داشتنی باشید باید جذابیت‌های شنیداریتان را افزایش دهید.

به عنوان نمونه به این چند نکته را توجه کنید:

قابل توجه خانم‌ها:

1_ به ظاهر و آراستگی خود توجه کنید.

هر چه جاذبه‌های ظاهری شما بیشتر باشد مرد احساس دلگرمی و امنیت بیشتری می‌کند؛ توجهی که به لباس و ظاهرتان می‌کنید در شما جذابیتی ایجاد می‌کند که خواه‌ ناخواه تأثیر خودش را می‌گذارد. ممکن است برخی از شما بگویید که شوهر من اصلاً برایش این کارها اهمیتی ندارد او برایش مهم نیست که من به ظاهر خود رسیده‌ام یا خیر و حتی بسیاری از اوقات متوجه این هم نمی‌شود. در این صورت چه لزومی دارد که به آراستگی خودم با این تأکید بپردازم.

پاسخ این است که شما مطلقاً نباید به واکنش او اعتنا کنید. حتی اگر او به حسب ظاهر متوجه نیست و واکنش مثبتی نشان نمی‌دهد اما اطمینان داشته باشید که اثر خودش را دارد. هر چه شما نسبت به آراستگی ظاهرتان در خانه توجه بیشتری نشان دهید جاذبه‌های بیرونی برای مرد کم‌تر جلوه می‌کند. ضمن اینکه، همین مطلب وفاداری او را به شما و زندگی مشترکتان بیشتر می‌کند.

مراقب باشید هرگز ارتباط دائمی و خودمانی بودنتان شما را نسبت به این موضوع غافل نکند. اشتباه بزرگ آنجاست که مرد ببیند زن در خانه چندان به سر و وضعش رسیدگی نمی‌کند ولی هر بار که می‌خواهد به میهمانی برود به خود می‌رسد. پیام پنهانی چنین رفتاری این است که دیگران برای من مهم‌تر از شما هستند.

2_ از آراستگی خانه غفلت نکنید؛

لحظهٔ ورود یک مرد به خانه لحظهٔ بسیار حساسی است. او که در محیط کارش روز شلوغ و چه بسا سختی را تجربه کرده است وقتی ببیند در خانه همه چیز مرتب و منظم و آراسته است و خصوصاً غذا آماده و فراهم است از درون احساس آرامش و امنیت می‌کند.

خانه‌ای که مرتب است و بوی غذایی که پیچیده است هنگام ورود به مرد این پیام را می‌دهد که همسرم زندگی‌اش و مرا دوست دارد. در نقطهٔ مقابل وقتی مرد هنگام ورود ببیند که خانه آشفته و نامرتب است و هیچ چیز سرجایش نیست از درون به هم می‌ریزد. حتی ممکن است بی‌جهت بهانه‌جویی کند.

3_ به آراستگی او کمک کنید؛

علاوه بر این‌ها اگر شما بتوانید به هم‌ریختگی‌های او را نیز سامان دهید به شدت بر قلب او نفوذ می‌کنید. این به واسطهٔ مرتب کردن میز کار او باشد یا اتو کردن لباس او و یا مرتب کردن کشوی لباس او فرقی نمی‌کند در هر صورت جاذبه‌های دیداری ایجاد می‌کند که برای مرد لذت‌بخش، آرام‌ساز و انگیزه‌بخش است.

قابل توجه آقایان:

1_ با همسرتان صحبت کنید.

اساساً زنان، جریان گفتگو را دوست دارند و با آن به آرامش می‌رسند. خصوصاً برایشان مهم است که همسرشان با آن‌ها حرف بزند. وقتی با همسرتان صحبت می‌کنید او احساس می‌کند مورد توجه قرار گرفته است. هرگز نگویید که من حرفی برای گفتن ندارم. حتی گاهی لازم است شما از اتفاقات روزمرهٔ زندگی‌تان صحبت کنید. در مسیر رفت و آمد به محل کارتان چه چیزی رخ داد و در محل کارتان امروز بر شما چه گذشت. برای او مهم است که صحبت کنید. البته روشن است که معمولاً در جریان یک مکالمه هر دو نفر صحبت می‌کنند. بنابراین طبیعی است که وقتی هم که او صحبت می‌کند شما باید شنوندهٔ خوبی باشید.

وقتی شما اعصاب و حوصلهٔ شنیدن ندارید یا وقتی که همسرتان صحبت می‌کند نگاهتان به تلویزیون یا روزنامه است یا با تلفن همراهتان مشغول هستید او دچار التهاب می‌شود. بنابراین برای نفوذ به قلب زن باید با او مکالمه کنید. او را بشنوید و صحبت کنید تا او بشنود.

2_ آرام، ملایم و با محبت، صحبت کنید؛

بیان‌های تند و با صدای بلند با روح و روان زن، سازگاری ندارد و به او آسیب می‌زند. باید تمرین کنید و خود را وادار کنید لحنتان آرام و با ملایمت باشد.

در گفتارتان نرمی باشد و صحبت‌هایتان حالت پرخاشگرانه و طلبکارانه نداشته باشد.

از بیان‌های آمرانه و تحکمی به شدت اجتناب کنید. هر چند شما از همسرتان عصبانی هستید یا کار بیرون و یا رفتار فرزند شما را عصبی کرده است.

مراقب باشید کلامتان توهین‌آمیز نباشد. فراموش نکنید که زنان با گوش‌های خود عاشق می‌شوند و نه تنها هیچ زنی بلکه هیچ انسانی با کلامی که همراه با تندخویی، فریاد و یا تحکم و امر و نهی باشد احساس خوبی نمی‌کند.

3_ به او اظهار محبت کنید؛

بیان اینکه دوستت دارم اثر فوق‌العاده مثبتی بر روح و روان زن می‌گذارد. شاید شما به عنوان یک مرد، چندان به عبارت دوستت دارم واکنش نشان ندهید و در شما احساس فوق‌العاده‌ای ایجاد نکند اما اطمینان داشته باشید که در زن، موضوع متفاوت است. به او بگویید که دوستش دارید دلتنگ او هستید و با بودن در کنار او احساس خوبی دارید. بگویید که شوق رفتن به خانه دارید و دیدن او برایتان آرام بخش است. این واژه‌ها فوق تصور شما در قلب زن نفوذ می‌کند.

خانواده‌های موفق و خانواده‌های ناموفق تفاوتشان در همین توجه به تفاوت‌ها و رعایت حال طرف مقابل است.

همسرانی که زندگی خوب و آرامی دارند این تفاوت‌ها را به نوعی پذیرفته‌اند و مراقبت می‌کنند. زن مراقب است که جاذبه‌های دیداری‌اش را توسعه دهد و مرد دقت می‌کند که زیبا شنیده شود. اما خانواده‌هایی که زندگی‌های ناهنجار و پرالتهابی دارند یک یا هر دو زوج به این تفاوت‌ها اعتنایی ندارد. زن برای مرد جاذبه‌های دیداری ندارد و مرد یا اصلاً حرف نمی‌زند یا هر بار که صحبت می‌کند لحنی ناملایم، تند و نامهربانانه دارد.

توصیهٔ ما به شما همسران این است که رعایت همین نکته را مانند یک دستورالعمل برای خود قرار دهید و تا شمارهٔ بعدی مجلهٔ راز آن را به طور جدی زندگی کنید.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها