Loading...

شراکت شیطان در اولاد

شراکت شیطان در اولاد
بحث ما دربارهٔ انعقاد نطفه و آداب اسلامی آن است یعنی وقتی که نطفه از پدر به رحم مادر منتقل می‌شود.

یک بخش راجع به توجه الی الله تبارک و تعالی است و از نظر روایات، ما بایستی در آن وقت، توجه به خدا داشته باشیم لذا دستور داده شده است نماز بخوانید بعد از نماز، دعا کنید که پروردگار عالم، نسل شما را مبارک کند؛ دستور داده شده که در آن وقت، متذکر خدا باشید هم از نظر دل و هم از نظر زبان و حتماً باید بسم الله الرحمن الرحیم گفته شود و حتی در روایات می‌خوانیم اگر بسم الله الرحمن الرحیم گفته نشود شیطان شریک می‌شود.

چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم قضیهٔ «شرک شیطان» است. در روایات، شرک شیطان، ولد الزنا، ولد حیض همچنین کسی که از حرام و لقمهٔ حرام نطفه‌اش منعقد شده گر چه می‌توانند رستگار شوند اما رستگاریشان مشکل است.

و در روایات می‌خوانیم حجّاج بن یوسف ثقفی، شرک شیطان است. در بعضی از روایات می‌خوانیم برخی از اشقیاء، ولد حیض هستند. همه می‌دانید که با زن در حال عادت زنانگی هم بستر شدن، حرام است و نه تنها حرام بلکه کفّاره هم دارد اگر روزهای اوّل باشد باید هجده نخود طلا کفاره بدهد و اگر روزهای وسط باشد نه نخود و اگر روزهای آخر باشد باید چهار و نیم نخود، طلا کفاره بدهد و اگر نطفه منعقد شد نظیر ولد الزنا گر چه ممکن است رستگار شود اما رستگاری او مشکل است و قرآن شریف هم راجع به شرک شیطان صحبت دارد. در سورهٔ أسری می‌فرماید:

«و استفزز من استطعت منهم بصوتک و اجلب علیهم بخیلک و رجلک و شارکهم فی الاموال و الاولاد و عدهم و ما یعدهم الشیطان الا غروراً»:[1]

می‌فرماید کار شیطان همین است که از راه صدایش ما را به جهنم می‌برد یعنی از راه غنا و موسیقی ... و بالأخره یکی دیگر از راه‌های شیطان این است که شریک در اولاد شما می‌شود در معنی شرک در اولاد هر کسی چیز گفته است ولی آنچه به نظر می‌رسد همین است که انسان در آن وقت توجه به خدا نداشته باشد «بسم الله» نگوید و نه تنها بی‌توجه به الله باشد بلکه مرد در حال تخیّل به زن نامحرم با زنش همبستر شود یا زن در حال تخیّل به مرد نامحرم با شوهرش همبستر شود؛ این فکر شیطانی روی بچه اثر می‌گذارد و این بچه می‌شود شرک شیطان و مانند ولد الزنا که رستگاریش گر چه ممکن است امّا کاریست مشکل؛ رستگاری این بچه هم، کاریست مشکل.

اینکه در روایات می‌خوانیم در آنوقت «بسم الله» بگو، «اعوذ بالله» بگو و با دعا و راز و نیاز و توجه به خدا در این کار، وارد شو و قبل از این عمل، نماز بخوان؛ همه و همه برای خاطر این است که یک دفعه، شیطان وسوسه نکند و فکر شما را منحرف ننماید اگر خدای ناکرده فکر منحرف شد تخیلات و وسوسه‌های زشت، جلو آمد اثر عجیبی روی این بچه دارد.

در قضاوت‌های حضرت امیر علیه‌السلام می‌خوانیم که زنی، بچه به دنیا آورد و این بچه سیاه‌چهره شد در صورتی که پدر و مادرش هر دو سفیدچهره بودند مرد ادعا کرد که این بچه از من نیست و کم‌کم کار به دادگاه امیرالمؤمنان علیه‌السلام رسید امام علیه‌السلام از نحوهٔ صحبت کردن ظاهری زن دیدند او عفیفه است بعد از صحبت‌ها حکم نمودند که این بچه مال مرد است و فرمودند آیا در آن اتاقی که انعقاد نطفه انجام شد عکس سیاهی وجود نداشته؟ گفتند چرا. امام علیه‌السلام فرمودند: در هنگام انعقاد نطفه، توجه مرد یا زن به آن عکس بوده است این توجه روی نطفه اثر گذاشته و پسر شما را سیاه‌چهره کرده است.[2]

همان توجه به عکس سیاه‌چهره، اثر گذاشت روی بچه، چه رسد که العیاذ بالله مرد با تخیل زن دیگر با زنش همبستر بشود یا زنی به تخیل وسوسه شیطانی با شوهرش هم بستر شود. اگر در آن وقت، انعقاد نطفه شود فوق‌العاده خطرناک است و معنای شرک شیطان هم، همین است.

حجاج بن یوسف ثقفی را که در روایات می‌خوانیم شرک شیطان است از تاریخ فهمیده می‌شود همین بوده است برای اینکه مادر حجّاج بن یوسف یک زن عیاش بوده این زن، عاشق نذر بن حجاج بوده است، نذر یک جوان با جمال مشهوری بوده؛ این زن از نظر تاریخ این طور بوده وقتی که شوهرش یعنی یوسف با او همبستر شده این زن، ظاهراً به فکر نذر بن حجاج بوده است و آن فکر، روی این بچه اثر گذاشت. بچه‌ای به نام حجاج به خاطر حفظ خلافت عبدالملک مروان 120 هزار نفر شیعیان را کشت.

یک روز حجاج در کوچه می‌رفت آدم غریبی، دید شخصی در حال رفتن است و عده‌ای دور او را گرفته‌اند پرسید این کیست؟ حجاج برگشت و گفت من آن هستم که 120 هزار نفر از شیعیان علی (علیه‌السلام) را به جرم شیعه بودن سر بریدم! 60 هزار نفر در زندان او زندانی بوده و تا وقتی که مرگ آن‌ها رسید در زندانش بودند.

این مرد نانجیب در وسط بیابان، زندانی بی‌سقف تهیه کرده بود مردم را در این زندان، زندانی می‌نمود روزی یک دانه نان به این‌ها می‌داد که یک ثلثش خاکستر بود و دو ثلثش جو. معمولاً زندانی‌ها می‌مردند و اجازهٔ بردنشان داده نمی‌شد مرده‌ها می‌گندیدند و بویشان از این زندان بلند بود و یکی نبود به فریاد آن‌ها برسد و این کار کوچکش بوده است.

بعضی اوقات انسان به‌ اندازه‌ای پست می‌شود که برای خاطر دیگران جهنمی می‌شود. مواظب باشید برای خود جهنمی نشوید و مواظب باشید برای دیگران هم جهنم نروید. حجاج بن یوسف ثقفی برای عبدالملک مروان اینگونه در کوفه جنایت کرد تا به درک واصل شد. و آخرین کسی را که کشت سعید بن جبیر، این صحابی بزرگ رسول خدا صلوات الله علیه و آله بود.

امام صادق علیه‌السلام به زراره می‌فرمایند: این جنایات حجاج به خاطر شرک شیطان بود؛ به خاطر آن مادر عیاش لاابالیش بود.

این بخش در تربیت آینده فرزند و سرنوشت او اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و کتاب‌ها هم در این باره نوشته شده علامه مجلسی علیه الرحمه کتاب حلیة المتقین را در این مورد نوشته و کتاب خوبی است و سفارش می‌کنم جوان‌ها این کتاب را مطالعه کنند که فصل مفصلی راجع به شب ازدواج و وقت انعقاد نطفه از نظر روایات دارد و حرف‌های خوبی هم هست.

خلاصهٔ حرف این شد برای اینکه بتوانیم اولاد صالح، تحویل جامعه بدهیم در وقت آمیزش باید هم زن و هم مرد، مواظب باشند که تخیل شیطانی نداشته باشند و توجه به الله تبارک و تعالی داشته باشند مخصوصاً مواظب «بسم الله» باشند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها