Loading...

مراحل عذرخواهی اثربخش

مراحل عذرخواهی اثربخش
عذرخواهی خالصانه و اثربخش نشانه صداقت ، بزرگواری و فروتنی است . عذرخواهی برخلاف تصور بسیاری از مردم ، نشانه شجاعت است نه ضعف . عذرخواهي خالصانه آن قدر مهم است که که برخی از رابطه ها را فقط عذرخواهي خالصانه اصلاح و ترمیم می کند .

عذرخواهی خالصانه ابزار قدرتمندی برای حاکمکردن صلح و آرامش ، توقف بگو مگو ها و پیوند مجدد اعضای خانواده و رابطه های قطع شده است . عذرخواهی ، به شخصی که به او توهین شده و آزار دیده ، آرامش خاطر می دهد ، توهین کننده را آرام می کند و رابطه را شفا می دهد .

عذرخواهی خالصانه و اثربخش نشانه صداقت ، بزرگواری و فروتنی است . عذرخواهی برخلاف تصور بسیاری از مردم ، نشانه شجاعت است نه ضعف . عذرخواهی خالصانه آن قدر مهم است که که برخی از رابطه ها را فقط عذرخواهی خالصانه اصلاح و ترمیم می کند .

مراحل عذرخواهی اثربخش به عقیده ورلی انگل

بورلی انگل ، درمانگری دارای پروانه ی کار و متخصص عذرخواهی ، چند سال در مورد عذرخواهی و قدرت و تاثیر آن تحقیق کرده است . نتایج تحقیقاتش نشان می دهد که عذرخواهی خالصانه جلوی طلاق ، قهرهای خانوادگی ، دعاوی حقوقی و اعمال سنگدلانه ای مثل تیراندازی در مدارس را می گیرد . معذرت خواستن و قبول کردن معذرت دیگران بابت اشتباهات ، غقلت ها و توهینهایشان ، که بسیاری از افراد از آن حذر می کنند ، برای سلامت و رفاه روانی و جسمانی ما ضروری است . اقرار نکردن به خطاها و  اظهار ندامت نکردن ، توهین را به آزردن می افزاید و بارزترین راه برای بی احترامی به دیگران است .

به عقیده انگل عذرخواهی اثربخش یه مرحله دارد :

الف –ندامت . اقرار خالصانه به اینکه یکی از عزیزانتان را آزرده اید و متوجه عمل خود هستید .

ب- مسئولیت پذیری . قبول اینکه باید با شخصی که او را رنجانده اید دوباره ارتباط برقرار کنید .

پ- جبران . عذرخواهی خالصانه و ظریف از کسی که او را رنجانده اید و نشان دادن اینکه دیگر او را نخواهید رنجاند و اشتباهات را جبران خواهید کرد .

عذرخواهی اجباری ممنوع!

 دقت کنید که عذرخواهی نباید اجباری باشد . به همین دلیل ، نباید کودکان را مجبور کنید که از خواهر و برادر ، دوستان و اطرافیانش عذر بخواهد . البته مهمتر است به کودکان بگویید چرا معتقدید باید عذرخواهی کنند و چگونه عذرخواهی کنند . عذرخواهی کردن یا نکردن به خود انسان بستگی دارد و عذرخواهی اجباری عملا بی اعتمادی طرفین را دامن می زند . به یاد داشته باشید که بهترین راه برای آموزش عذرخواهی به کودکان آن است که خودتان از آنها عذرخواهی کنید .

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها