Loading...

سامسونگ درحال ساخت نمایشگر موبایلی با رزولوشن 11k است

سامسونگ درحال ساخت نمایشگر موبایلی با رزولوشن 11k است
«سامسونگ» درحال مشارکت با ۱۳ کمپانی در داخل و خارج کره است تا یک نمونه اولیه از صفحه‌های موبایل 11k را تا سال ۲۰۱۸ ارایه کند.

بله، درست خواندید: 11K! جالب است که دولت کره جنوبی نیز نقشی سودمند را در این پروژه بازی خواهد کرد. طی ۵ سال این دولت بودجه‌ای ۲۶.۵ میلیون دلاری را برای این پروژه کنار گذاشته است تا این تکنولوژی فعلا دور از دسترس را به واقعیت تبدیل کند. طبق گزارش‌ها کار کردن روی بخش اولیه پروژه از ماه گذشته آغاز شده است.

درحالی که بسیاری از مردم درحال عادت کردن به تلوزیون‌های 4k HDTV هستند؛ داشتن برنامه‌ای برای رسیدن به تکنولوژی 11k ایده بدی نیست. نخست اینکه، 11k ما را به ۲۲۵۰ پیکسل در اینچ خواهد رساند. در مقایسه، صفحه عالی «Retina Display» روی «آی‌فون ۶ پلاس» تراکم پیکسل ۴۰۱ را پشتیبانی می‌کند.

دوم، همه احتمالا از خود خواهند پرسید که آیا 11k روی یک صفحه موبایل، یا حتی هر صفحه بزرگ و کوچک دیگری، زیاده‌روی نیست؟ در رابطه با کاربردی بودن چنین رزولوشن بالایی گفته می‌شود که اگر شما این تعداد از پیکسل‌ها را در صفحه موبایل جا دهید؛ به یک تاثیر سه‌بعدی خواهید رسید و همچنین احتمالا تصویری تماما یک‌دست را مشاهده خواهید کرد.

هرچند تجربه نشان داده است که نام محصولات سه‌بعدی چندان هم در دل مردم تب و تاب ایجاد نمی‌کند. تلوزیون‌های 3D HDTV را یادتان هست؟ یا امکان عجیب سه‌بعدی که «آمازون» به گوشی‌های «Fire Phone» خود اضافه کرد؟ نگران نباشید، سایر مردم هم یادشان نمی‌آید!

درباره اینکه آیا تکنولوژی صفحه‌های 11k هیچ هدف واقع‌گرایانه‌ای را دنبال می‌کند یا نه؛ مدیر بخش نمایشگرهای کمپانی سامسونگ، «Chu Hye Yong»، می‌گوید: «ما امیدواریم که بتوانیم، درصورت رسیدن به پیشرفت قابل انتظار، این تکنولوژی را در «المپیک پیونگ‌یانگ» به نمایش بگذاریم. هرچند عده‌ای ممکن است به 11k به عنوان کاری بیش از اندازه نگاه کنند که کاربران به آن نیازی ندارد؛ اما این می‌تواند یک سکوی پرتاب برای صنعت صفحه‌های نمایش در کره باشد اگر سایر قسمت‌ها نیز از این طریق شروع به رشد کنند.»

هرچه می‌خواهید درباره سامسونگ بگویید، اما به نظر می‌رسد این کمپانی حداقل دل شجاعی برای ریسک کردن دارد. اما با اینکه این پروژه به نظر یک کار تحقیقاتی جالب می‌رسد، از دیدگاه کاربردی این برنامه به نظر چیزی نیست که بخواهیم زیادی درباره‌اش هیجان‌زده باشیم.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها