Loading...

BMW از دستیار صوتی اختصاصی‌ برای خودروهایش رونمایی کرد

BMW از دستیار صوتی اختصاصی‌ برای خودروهایش رونمایی کرد
کمپانی BMW به تازگی از یک دستیار صوتی هوشمند رونمایی کرد که به زودی به طور اختصاصی وارد اکوسیستم خودروهای متصل این شرکت خواهد شد. این دستیار صوتی با نام پیش فرض BMW فعالیت خواهد کرد و توانایی اجرای دستورات مختلف را دارد.

دستیارهای صوتی در حال نفوذ به همه‌ی بخش‌های زندگی روزمره‌ی انسان هستند و نمی‌توان رانندگی را نیز از این قاعده مستثنی دانست. پس از مرسدس بنز، دیگر خودروساز آلمانی BMW نیز به جمع شرکت‌های استفاده کننده از دستیارهای صوتی پیوست؛ اما این بار خبری از استفاده از الکسا، کورتانا یا گوگل اسیستنت نیست و آلمانی‌ها دستیار اختصاصی خود را معرفی کرده‌اند.

با توجه به آن‌چه اعلام شده است، خریداران مدل‌های مشخصی از خودروهای این کمپانی در سال آینده می‌توانند از حضور دستیار صوتی در خودروی خود بهره مند شوند و با استفاده از آن اعمالی مانند روشن کردن سیستم تهویه‌، تنظیم نور داخل کابین، تعویض کانال رادیو یا ترک موسیقی و ... را انجام دهند. این دستیار صوتی بخشی از تغییرات اعمال شده برای نسخه‌ی ۷.۰ سیستم عامل BMW است که به تازگی از آن رونمایی شد و در ماه مارس سال ۲۰۱۹ برای خودروهای منتخب عرضه می‌گردد.

اغلب خودروسان بزرگ به استفاده از دستیار صوتی اهالی سیلیکون ولی اکتفا کرده‌اند، اما BMW با جسارتی تحسین برانگیز قصد دارد تا شانس خود را برای رقابت با بزرگان حوزه‌ی هوش مصنوعی امتحان کند. این دستیار صوتی به‌طور پیش‌فرض با بیان عبارت «Hey BMW» فعال می‌شود، اما می‌توان نام آن را به دلخواه تغییر داد. اما مورد جذابی که برای این دستیار عنوان شده این است که نیازی نیست دقیقا به آن‌چه می‌خواهید برای‌تان انجام بدهد اشاره کنید؛ برای مثال، کافی است بگویید «Hey BMW, i'm too cold» تا این دستیار هوشمند دمای خودرو را چند درجه بالاتر ببرد. فراتر از این، دستیار صوتی BMW می‌تواند سوال‌های بنیادین کاربران را نیز پاسخ دهد؛ با توجه به آنچه این خودروساز مدعی است، دستیار صوتی‌اش می‌تواند به سوال «معنی زندگی چیست؟» پاسخ دهد و این در حالی است که اگر چنین سوالی را از سیری اپل بپرسید با پاسخ «I give up» به معنای ناتوانی او در جواب دادن و اگر از گوگل اسیستنت بپرسید با پیشنهادهایی از ویکی‌پدیا روبرو خواهید شد! BMW می‌گوید:

این دستیار تنظیمات مورد علاقه‌ی راننده‌ را می‌آموزد و حتی می‌تواند جهت رفاه بیشتر، ترکیبی از آن‌ها را فعال نماید. برای مثال، (هنگام خستگی) با گفتن عبارت «Hey BMW, I feel tired» دستیار یک برنامه‌ی نشاط آور با تنظیم نور، موسیقی و دما را ارایه می‌کند تا راننده را هوشیار و سر حال نگه دارد.

BMW مدعی است که دستیار دیجیتالی‌اش در طول زمان و در تعامل با کاربر پیوسته بهبود می‌یابد و رشد می‌کند و این شرکت با ارايه‌ی به روز رسانی‌های منظم مهارت‌ها و عملکردهای بیشتری را به آن می‌افزاید. البته مشخص نیست که این به روز رسانی‌ها به صورت آنلاین ارایه می‌شوند یا باید برای ارتقا به نمایندگی‌های این خودروسازی مراجعه کرد.

دستیار صوتی آخرین نوآوری BMW برای خودروهایش است، این شرکت دو سال پیش از ژست‌های حرکتی در محصولات سدان سری 7 خود رونمایی کرده بود که گفته می‌شود این قابلیت تا به حال عملکرد مناسبی را به نمایش گذاشته است. این شرکت در سال جاری اعلام کرده بود که قصد دارد یک هزینه‌ی سالیانه از مشتریانش که در خودروهای BMW از سیستم‌های CarPlay اپل یا Android Auto گوگل استفاده می‌کنند دریافت کند. با توجه به چنین اقداماتی و همچنین با توجه به معرفی دستیار صوتی اختصاصی، به نظر می‌رسد آلمانی‌ها قصد دارند وابستگی خود به شرکت‌های سیلیکون ولی را به کمترین میزان برسانند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها