Loading...

باریک ترین هولوگرام جهان

باریک ترین هولوگرام جهان
زمانی ما فیلم ها و نوشته های جیمز کامرون و بسیاری از نویسندگان را در زمره فیلم ها و نوشته های علمی تخیلی دسته بندی میکردیم.اما امروز هولوگرام ها با پیشرفت های بی نظیری که داشته اند به ما این موضوع را نشان میدهند که واقعیت از داستان ها چندان دور نیست

ایجاد باریک ترین هولوگرام جهان

این هولوگرام که توسط تیمی متشکل از محققان استرالیایی و چینی توسعه یافته، با اندازه ای برابر با 25 نانومتر -یعنی 1000 برابر باریک تر از موی انسان- لقب «باریک ترین هولوگرام جهان» را به خود اختصاص داده است.اما جالب تر از این مقدار نانو ذره ای هولوگرام میتوان این موضوع را برشمرد که این هولوگرام باریک با چشم غیرمسلح قابل رویت است و نیازی به عینک های سه بعدی هم ندارد.

تکنولوژی مورد اشاره پتانسیل رندر تصاویری به اندازه نمایشگر دستگاه های مختلف را دارد و ما را یک قدم به ساخت دستگاه های الکترونیکی با پشتیبانی از هولوگرام ها نزدیک تر می کند. تنها می توان تصور کرد که با دسترسی به یک هولوگرام سه بعدی، به جای تصاویر دو بعدی رایج روی نمایشگر، چه کارهایی تازه ای می توان انجام داد و چه محتویات تازه ای می توان تماشا کرد.
مطابق با گزارشی که از این تیم جمع آروی شده است میتوان به موضوعات بسیار زیادی اشاره کرد اما ما مهمترین بخش این مصاحبه را برای شما آماده کرده ایم.

فیلم هولوگرامی باریک

تیم RMIT می گوید که نانو هولوگرام آنها، از سیستم مستقیم لیزری بهره می برد که آن را برای استفاده در ابعاد وسیع و تولیدات انبوه مناسب می سازد. در حال حاضر هدف جاه طلبانه ای که تیم محققان دنبال می کنند، کوچک کردن هرچه بیشتر پیکسل های هولوگرام و توسعه فیلمی بسیار باریک است که می تواند با قرار گرفتن در یک پنل LCD، ساخت نمایشگری هولوگرافی و سه بعدی را فراهم آورد.

هولوگرام سه بعدی و باریک ترین هولوگرام جهان

باریک ترین هولوگرام ها ی جهان راه را برای ورود هولوگرام هام های سه بعدی جدید هموار میکنند.یک تیم تحقیقاتی چینی-استرالیایی،باریک ترین هولوگرام جهان را ساخته است و راه را برای انضمام هولوگرام های سه بعدی به دستگاه های الکترونیکی که همه روزه مورد استفاده قرار میگیرند،مانند تلفن های همراه هوشمند،کامپیوتر ها و تلوزیون ها هموار کردند.هولوگرام های سه بعدی نمونه های عمده ای از خیالات علمی،از جنگ ستارگان تا اواتار هستند.اما این چالش برای دانشمندانی که که سعی دارند ان ها را به واقعیت بازگردانند موجب پیشرفت هولوگرام هایی است که به حد کافی باریک هستند تا با دستگاه های الکترونیکی مدرن کار کنند.

طراحی هولوگرام های باریک

اکنون یک تیم پیشگام به رهبری آر-ام-آی-تی،پروفسور مجزای دانشگاه،مین گونانو هولوگرام هایی را طراحی کرده است که ساخت ان ها آسان است و میتوانند بدون چشمی های سه بعدی دیده شوند و هزار برابر باریک تر موی انسان هستند.

هولوگرام های نانو باریک

گو میگوید:هولوگرام  ساخته ی کامپیوترها برای دستگاه های الکترونیکی بسیار بزرگ هستند.اما هولوگرام های باریک بر مانع اندازه فائق امده اند.
هولوگرام های نانوی ما،با استفاده ی سریع و آسان از سیستم نوشتاری لیزری ساخته میشوند که طرح ما را برای استفاده به مقیاس بالا و تولیدات انبوه مناسب میسازد..

نمایش اطلاعات گوشی توسط هولوگرام سه بعدی

انضمام هولوگرافی به دستگاه هایی که هر روزه مورد استفاده قرار میگیرند اندازه ی صفحه را موضوعی بی اهمیت میکند.یک هولوگرام سه بعدی میتواند انبوهی از اطلاعاتی را که در یک تلفن همراه به درستی دیده یا استفاده نمیشود را نشان دهد.
از تشخیصات پزشکی گرفته تا آموزش،ذخیره ی اطلاعات،امنیت و دفاع کامپوتری،هولوگرافی سه بعدی ظرفیت انتقال مجموعه ای از تولیدات را داشته و تحقیقات این پیشرفت را یک قدم قطعی تر میکند.ظرفیت انضمام هولوگرافی به دستگاه های الکترونیکی اندازه ی تصویر را بی اهمیت میکند.

باریک ترین طول موج هولوگرام

هولوگرام  قراردادی با نور تنظیم میشوند تا خیالی از عمق سه بعدی را ایجاد کنند. برای ایجاد تغییر جهت کافی،هولوگرام ها نیاز دارند تا در حالت باریک ترین طول موج های عینی باشند.
ار-ام-آی-تی،که با موسسه ی تکنولوژی بیجینگ کار میکند این محدوده ی باریک هولوگرافیک را با یک هولوگرام 25 نانومتری،بر اساس محتوای توپولوژی عایق شکسته است.نمونه های کوچک نمایه ی انکساری را در لایه ی سطحی پایین نگه میدارد اما نمایه ی انکساری در نمونه های حجیم بسیار بالاتر است.

ساخت تصاویر هولوگرافی

فیلم های باریک با عایق توپولوژی به عنوان یک حفره ی طبیعی و عینی تشدید شده عمل میکنند که میتوانند تغییر جهت برای تصاویر هولوگرافی را افزایش دهند.دکتر زن گیج یو،که دفتر را سرپرستی مینمود. افزود،مرحله ی بعدی این تحقیقات،بسط یک فیلم باریک و محکم است که میتواند در صفحه ی ای-سی-دی پردازش شود تا نمایش سه بعدی هولوگرافی را ناتوان کند.

کوچک سازی نانو هولوگرام

این کار شامل کوچک سازی نانوهولوگرام های کوچک و تا سقف ده برابر کوچک تر کردن آنها است.
اما فراسوی آن ما در تلاش برای ساخت فیلم های باریک قابل ارتجاع و انعطاف پذیری هستیم که میتوانند در تمام سطوح استفاده شوند و افق های تازه ای را روبه کاربردهای هولوگرافی باز کنند.
این تحقیق در مجله ی ارتباطات اجتماعی منتشر شده است.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها