میتسوبیشی میراژ 2017 به ایران رسید
به جثه کوچکش نگاه نکنید! میراژ با 38 سال سابقه، بعد از لنسر، دومین محصول قدیمی میتسوبیشی است که تولیدش همچنان ادامه دارد. البته از آنجایی که میتسوبیشی درحال تعطیلی اکثر خطوط تولید لنسر در سراسر جهان است بنابراین میراژ بزودی به قدیمیترین برند سازندهاش تبدیل میشود. اما آرین موتور درصدد عرضه نسخه تازهای از این هاچبک ژاپنی برای ایران است. آقای طلبیفرد، مدیر بازاریابی این شرکت، چندی پیش در مورد این محصول جدید گفته بود:
این خودرو از خانواده میراژ است و با قیمتی زیر 75 میلیون تومان قرار است وارد بازار ایران شود. البته قیمت هنوز قطعی نشده اما قرار است تفاوت قیمتی زیادی بین دو میراژ نباشد.
GT ؛ میراژ هاچبک
داستان زندگی 38 ساله میراژ آنقدر پیچیده و عجیب است که بهتر است وارد آن نشویم! چراکه تاکنون تحت برندها و نامهای متفاوتی به بازار عرضه شده است. اما میراژی که هماکنون در ایران حضور دارد از نسل ششم است که در 2012 به بازار آمد. میراژ تا سال 2015 بدون تغییر ماند تا اینکه اواخر 2015 اولین فیسلیفت آن در نمایشگاه لس آنجلس معرفی شد؛ فیس لیفتی که به عنوان مدل 2017 و با نام Mirage GT به خیابانها قدم میگذارد.
میراژ 2017 در چراغهای پروژکتوری، سپرهای جلو و عقب، چراغهای LEDدار عقب و رینگها از مدل 2016 خود متفاوت است. این خودرو همچنین نخستین میراژ با چراغهای دیلایت LED است. تغییر همین جزئیات ظاهری ساده باعث شده است تا ضریب آیرودینامیکی میراژ به 0.27 برسد.
در کابین میراژ 2017 چیز خاصی نمیبینید چون تنها فرمان و صفحه کیلومتر اندکی تغییر کردهاند. ناگفته نماند که این خودرو برای نخستینبار به مانیتور 6.5 اینچی لمسی با سیستم چندرسانهای Apple CarPlay و Android Auto همچنین سیستم صوتی 300 واتی Rockford Fosgate مجهز است که هردو سفارشی هستند. فراموش نکنیم که میراژ 2017 نخستین خودروی میتسوبیشی در بازار است که هم با چندرسانهای اپل و هم با چندرسانه گوگل عرضه میشود.
هرچند میتسوبیشی گفته که تعلیق آنرا بهبود داده و شاسیاش را مستحکمتر کرده است اما تنها اتفاق مهمی که در آن رخ داده تغییر میل بادامک انجین است که نمیدانیم چه ضرورت و فایدهای دارد! پیشرانه 3 سیلندر میراژ 2017 همچون سابق حدود 77 اسببخار قدرت و 100 نیوتنمتر گشتاور دارد که با گیربکس CVT به چرخ جلو منتقل میشود. مصرف جادهای این هاچبک 5.4 لیتر (گیربکس دستی) بیشتر نیست.
میراژ که حجم صندوقش به 487 لیتر و با خواباندن صندلیهای عقب به حدود 1331 لیتر میرسد در بهترین تیپ خود ویژگیهایی مانند 7 ایربگ (راننده، زانویی راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، پردهای) ، ترمزهای ABS با توزیع نیروی ترمز و سیستم کمکی ترمز، کنترل پایداری ASC ، کنترل کشش TCL ، کمکی حرکت در شیب HSA ، دوربین عقب، گرمکن صندلیها، مهشکن، آینههای تاشو برقی و چراغهای زنون را در اختیار مشتریان میگذارد. قیمت پایهای این ژاپنی در بازار آمریکا حدود 13000 دلار
G4 ؛ میراژ صندوقدار
فیسلیفت اخیر میتسوبیشی تنها برای هاچبک میراژ نبود و شامل نسخه سدان آن هم میشود. نسخه بهروزشده سدان میراژ که حالا Mirage G4 نام دارد نیز در همان نمایشگاه لسآنجلس و در کنار مدل هاچبکش برای اولینبار رونمایی شد.
میراژ صندوقدار که پیشرانه مشابهای با مدل هاچبکش دارد، در کلاس سدانهای کامپکت و حریف مدلهایی مانند هیوندای اکسنت، تویوتا یاریس و کیا ریو است. این خودرو در سیکل جادهای 5.6 لیتر بنزین میسوزاند که بنابه گفته میتسوبیشی، میراژ G4 یکی از بهترین خودرو درمیان همکلاسانش است.
میراژ صندوقدار همچنین حدود 20 سانتیمتر فضای پا در ردیف عقب دارد که بیشتر از همه رقیبانش است. حجم صندوق آن نیز به 348 لیتر میرسد که حدود 140 لیتر کمتر از میراژ هاچبک است. قیمت این خودرو از حدود 14000 دلار آغاز میشود.