Loading...

مونتاژکاری، عامل عدم پیشرفت صنعت خودروسازی ایران

مونتاژکاری، عامل عدم پیشرفت صنعت خودروسازی ایران
تا زمانی که دولت به دنبال سود مالی خود و با چشم‌پوشی از رفاه و امنیت مردم کشور قانون‌گذاری می‌کند، نباید امیدی به پیشرفت کشور حداقل در حوزه خودروسازی داشت.

این روزها انجام کاری آسان و پولساز بسیار مشکل است و اغلب اینگونه مشاغل در نهایت به ضرر مشتری خواهد بود و دولت‌ها با وضع قوانین جدید در جهت رفاه بیشتر مردم از بوجودآمدن اینگونه مشاغل جلوگیری می‌کنند.
اما در رابطه با صنعت خودرو در ایران این مساله وضعیت متفاوتی دارد و در حال حاضرمونتاژکاری پولسازتر و آسان‌تر شده و دولت‌ها با ابزارهای تعرفه، رقبای خودروسازان داخلی را از صحنه بیرون می کنند، که این در نهایت خلاقیت و نوآوری برای تولید داخلی را از بین می‌برد.
حسین سلاح ورزی، معاون اتاق بازرگانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه راهبرد و نظامی برای تولید داخلی نداریم، افزود: سیاست ها در بخش خودرو با روی کار آمدن هر دولتی تغییر می کند و این از جمله مشکلات این بخش است.
وی گفت: تا زمانی مونتاژکاری پولسازتر و آسان تر است و دولت ها با ابزارهای تعرفه، رقبای خودروسازان داخلی را از صحنه بیرون می کنند خلاقیت و نوآوری برای تولید داخلی ایجاد نمی شود.
سلاح ورزی افزود: به دلیل دولتی بودن ساختار خودروسازان، آنان چرخه مونتاژکاری را ادامه می دهند و تا زمانی که این روند ادامه یابد پیشرفتی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد نمی شود.
وی گفت: اینکه خودروسازان، قطعات را از کشورهای دیگر وارد می کنند به دلیل قیمت تمام شده بالا و کیفیت پایین قطعات خودروی ساخت داخل است.
سلاح ورزی با بیان اینکه در صنعت کشور معیار، ایجاد شغل است افزود: به جای برنامه ریزی برای پیشرفت صنعت کشور، نظام پولپاشی را دنبال می کنیم.
وی گفت: بیشتر مونتاژکاری در بخش دولتی است و خودروسازانی که بیشتر دولتی هستند علاقمندند از طریق مونتاژکاری سود بیشتری کسب کنند.
سلاح ورزی افزود: مدیران صنایع خودروسازی به دلیل عمر کوتاه مسئولیتشان در این صنعت، تصمیم های کوتاه مدت می گیرند و در پی اهداف بلندمدت نیستند.
علی فتوت عضو هیئت علمی دانشگاه شریف نیز در این برنامه گفت: نقشه راهی برای تولید ملی وجود ندارد و بسیاری از صنایع و نگاه پشت سر آنها متوجه بازرگانی شده است.
وی افزود: اکنون مردم احساس خوبی به تولید ملی ندارند.
فتوت گفت: مونتاژکاری صنعت نیست و اکنون در بخش خودرو درجا می زنیم و با مونتاژکاری چیزی به این صنعت اضافه نمی شود.
وی افزود: دومین تربیت کننده مهندس در جهان هستیم و بهترین ها را آموزش می دهیم اما به دلیل حمایت نکردن از آنها مهندسان کشورمان را صادر می کنیم.
فتوت گفت: ارزش افزوده در صنایع پیشرفته است اما نباید همه چیز را در این بخش به عهده بخش خصوصی بگذاریم.
وی افزود: در حالی که تعداد زیادی کارشناس و مهندس داریم در بخش صنعت دنبال مشکل می گردیم.
فتوت با تأیید فساد و رانت در بخش واردات گفت: سال گذشته دو هزار بیس استیشن مربوط به مخابرات وارد کشور شد اما بر اساس آمار سندیکای مخابرات تولیدکنندگان منابع تغذیه و تجهیزات مربوط به آن فقط ۲۰۰ واحد فروخته اند.
وی افزود: باید افرادی که این واردات را انجام داده اند بازخواست شوند.

 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها