پژو 2008 ایران خودرو ؛ رقیبی تازه برای رنو کپچر
پژو 2008 شروع کننده بازی جدید پژو در کلاس شاسیبلندهاست. تاقبل از آمدن پژو 2008 ، شیر فرانسوی در دنیای شاسیبلندها یال و کوپالی نداشت ولی بعد از آمدن 2008 داستان تغییر کرد؛ غرش بلند شیر فرانسوی که با آمدن 2008 آنرا شنیدیم تنها یک دلیل داشت؛ بازگشت باشکوه پژو به دنیای شاسیبلندها.
در خانواده چهار رقمیهای پژو، 2008 پائینترین جایگاه را دارد. یک مرحله بالاتر از آن، مدل 3008 و یک پله بالاتر نیز مدل 5008 ایستاده است (البته پژو یک مدل 4008 هم دارد که نسخه ارتقایافتهای از 3008 و مختص بازار چین است). اما تا قبل از سال 2013 دو محصول 3008 و 5008 جایگاه ویژهای در بازار SUVها نداشتند چراکه 5008 ون فولسایز 5 درب بود و 3008 هم به دلیل طراحی خاصش، که میان ون و استیشن قرار میگرفت، هویت نامشخصی داشت و به زور او را در کلاس شاسیبلندهای جمع و جور راه دادند!
اما در 2012 پژو تغییر رویه داد و با معرفی مدل مفهومی 2008Concept ، که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد، جانی دوباره به محصولاتش بخشید. 6 ماه بعد از نمایشگاه پکن سرانجام نسخه تولیدنهایی 2008 در نمایشگاه ژنو معرفی شد؛ پژو برای نخستینبار محصولی مدرن ساخت که از همه لحاظ، شاسیبلندی واقعی بود.
2008 به لطف چهره جدیدش، که از هاچبک پژو 208 آن را قرض گرفته است ، سرمشق شاسیبلندهای دیگر پژو و حتی منجر به تغییر نسل 3008 و 5008 شد؛ نسلهایی که با ظاهری دگرگون شده همین ماه گذشته میلادی برای اولینبار در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شدند.
پژو 2008 یک فیسلیفت هم دارد که ابتدای 2016 ، بهعنوان مدل 2017 و با نام New 2008 معرفی شد. مهمترین ویژگی ظاهری این فیسلیفت، تغییر جلوپنجره و بهروزرسانی چراغهایش است. در این فیسلیفت همچنین به دو تیپ سابق Active و Allure این خودرو، تیپ سومی با نام GT Line نیز افزوده شده که گرانتر و اسپرتتر از بقیه است.
از سال 2013 تابه امروز، پژو 2008 بیش از 11 جایزه اروپایی را به نام خود ثبت کرده است. در اوت 2016 درحالیکه مجموع تولید جهانی 2008 از مرز 632 هزار دستگاه میگذشت، پژو تولید 500 هزارمین دستگاه آن را در کارخانه Montévrain در شمال فرانسه جشن گرفت. پژو 2008 هماکنون القاب زیر را در اختیار دارد:
- دومین محصول پرفروش پژو در بازار جهانی (بعد از 208)
- پرفروشترین شاسیبلند پژو در بازار جهانی
- پنجمین خودروی پرفروش بازار فرانسه