Loading...

پدیکور و شیوه لایه‌برداری پوست پاها

پدیکور و شیوه لایه‌برداری پوست پاها
تکنیک پدیکور یک روش تخصصی برای محافظت از پوست پاها و همچنین ایجاد فرمی زیبا در ناخن‌های پا می‌باشد که یکی از رشته‌های پر طرفدار در میان خانم‌ها بوده و به عنوان خدماتی تخصصی در مراکز ناخن به علاقمندان این رشته ارائه می شود.

پدیکور در سه مرحله انجام شده که شامل فرم‌دهی به ناخن‌ها، لایه‌برداری پوست پا و ماساژ ریلکسی می‌باشد. در این مقاله به تشریح هر 3 این موارد پرداخته و تکنیک‌های دیگری نیز در رابطه با حفظ زیبایی پوست پاها ارائه خواهیم داد.

pedicure

پدیکور چگونه انجام می شود؟

پدیکور در لغت به معنای مراقبت از پاها بوده و در اصطلاح آرایشی به معنای شکل دادن به ناخن های پا و لایه‌برداری پوست پا می باشد. پدیکور در 3 مرحله انجام می شود و البته دارای آپشن هایی انتخابی است که هر کس می تواند به فراخور خدمات ارائه شده یکی از این آپشن های اضافی را انتخاب نموده و به ناخن کار سفارش دهد. در مرحله اول به وسیله سوهان دستی فرم دلخواه (گرد، مربعی و...) در ناخن های پا ایجاد شده و با استفاده از نیپر، کوتیکول به شکلی سطحی مرتب و اصلاح خواهد شد. از طرفی در صورت وجود لایه های سنگین در ناخن های پا می توان به وسیله سر سوهان های نرم و چوب پنبه ای در سوهان برقی به ملایمت این لایه های اضافی و زرد رنگ را از روی ناخن ها برداشت. مرحله بعدی مربوط به قرار گرفتن پاها در دستگاه پدیکور است که دارای دگمه تنظیم کننده حرارت و حرکات ماساژی در کف دستگاه است. مدت زمان قرار گرفتن پاها در این دستگاه بین 10 تا 20 دقیقه می باشد. استفاده از مواد لایه بردار گیاهی درون آب دستگاه، می تواند در نرم کردن کوتیکول ناخن های پا و همچنین لایه برداری پوست کف پا تاثیری چشمگیر داشته باشد، پس از مدت زمان مذکور پاها از دستگاه بیرون آورده شده و به وسیله حوله مخصوص خشک می شود. در این مرحله باید کوتیکول به طور کامل اصلاح شده و زیر ناخن ها تمیز شوند. فرم نهایی در شکل ناخن ها ایجاد شده، سپس بافرینگ و در انتها پولیش می شوند. مرحله آخر مربوط به ماساژ کوتیکول به وسیله روغن های گیاهی و یا روغن بچه می باشد که بهتر است یک الی دو دقیقه ادامه داشته باشد. مراحلی که در بالا خواندید روش انجام پدیکور معمولی بود که در تمامی مراکز ناخن انجام می شود. اما یک مرحله تکمیلی در پروسه پدیکور وجود دارد که مرحله ماساژ پاها به وسیله تقویت کننده های پا یا لوسیون های مختلف می باشد. در این ماساژ انگشتان پا، کف و بدنه پا و در مواردی خاص مچ و ساق پا نیز با حرکات دورانی، خطی و یا فشاری ماساژ داده می شود.

آیا پدیکور تنها برای خانم‌هاست؟

این درست است که پدیکور یک تکنیک برای زیباسازی ناخن ها بوده و بخش بزرگی از علاقمندان به این رشته را خانم ها تشکیل می دهند اما این روش تنها مخصوص خانم ها نیست. به دلیل لایه‌برداری سطحی و همچنین پروسه پاک کردن و تمیز کردن ناخن ها و وجود ماساژ ریلکسی، آقایان نیز می توانند از این روش بهره مند شوند. با توجه به اینکه در پدیکور پوست نواحی مختلفی از پا مورد توجه و ترمیم قرار می گیرد این روش می تواند در بهبود ظاهر و همچنین سلامت پای آقایان نیز بسیار مفید واقع شود. جهت آشنایی با آپشن های انتخابی در پدیکور آسان طب به شما توصیه می کند ادامه مقاله را مطالعه فرمائید.

ماساژ پاها در پدیکور

pedicure

ماساژ پاها در پدیکور می تواند با انواع روغن زیبایی پوست که خاصیت لطیف کننده و رطوبت رسان دارد انجام شود، همچنین می تواند به وسیله لوسیون های مختلف با عصاره هایی گیاهی و خوشبو انجام پذیرد. در ماساژ پدیکور که از انواع ماساژهای ریلکسی به شمار می آید، ناحیه انگشتان پا تک به تک لمس و ماساژ می شوند. سپس سراسر کف و روی پا ماساژ می‌گیرد و در انتها مچ و ساق پا با حرکات دورانی و یا خطی مورد ماساژ قرار می گیرد و این حرکت ها چندین بار پیاپی تکرار می شود. تکرار این ماساژ باعث افزایش جریان خون در این ناحیه شده خستگی و استرس را در افراد از بین می برد همچنین پوست پاها دارای طراوت و رطوبتی قابل توجه خواهد شد و برای مدتی خوشبو باقی خواهد ماند.

لایه‌برداری پوست پاها در پدیکور

در زمان قرار گرفتن پاها در دستگاه پدیکور اضافه کردن موادی به آب درون دستگاه می تواند در لایه برداری پوست این ناحیه کمک بسزایی نماید. یکی از این مواد معجزه آسا نمک دریایی می‌باشد که به دلیل خواص آنتی اکسیدان و همچنین سم زدا، می تواند عمیق ترین ترک ها یا منافذ را در پوست تمیز کرده و سموم را به خود جذب نماید، از طرفی می تواند مانند محافظی قوی برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست پاها باشد. همچنین استفاده از مقدار مناسبی نرم کننده مو در آب دستگاه پدیکور به عنوان یک لایه بردار و لطیف کننده قوی عمل نموده و پوست و کوتیکول ناخن ها را دارای انعطافی قابل توجه می نماید. ماسک های لایه بردار دیگری نیز وجود دارند که در بسته بندی ها و با عصاره هایی مختلف موجود بوده و استفاده مستقیم از آنها بر روی کوتیکول و یا پینه های پا می تواند تاثیری عمیق و مفید در لایه برداری این نواحی باقی بگذارد.

از بین بردن پینه‌ها در پدیکور

pedicure

در پروسه پدیکور پاها یک آپشن جالب وجود دارد که در آن می توان به وسیله دستگاهی مخصوص و با استفاده از یک پد سنباده ای به لایه برداری و تراشیدن سطحی پینه های پا که معمولا در ناحیه کف پا و یا در سینه پا وجود دارند اقدام نمود. سرعت دور دستگاه قابل تنظیم بوده و با انتخاب پد زبر یا نرم می توان میزان تراش پینه ها را در پوست پاها تنظیم نمود. در این روش باید دقت نمود که در اثر تراشیدن پینه ها صدمه ای به سطح پوست وارد نشود. علاوه بر این یک برس بسیار زبر در لوازم پدیکور وجود دارد که به دلیل دارا بودن فلس هایی فلزی در سراسر آن می تواند پینه ها را در پا از بین ببرد. این روش جزء شیوه های رایج در پدیکور می باشد.

پارافین تراپی جهت رفع ترک پاها

در مواقعی که ترک های پا بسیار عمیق و دردناک باشد روش جالبی به نام پارافین تراپی انجام می شود که در آن پاهای شخص در دستگاه پارافین تراپی قرار گرفته که محتوی پارافین گرم می باشد. این ماده باعث از بین بردن نسبی ترک ها شده و نرمی پوست را افزایش می دهد. همچنین جریان خون را افزایش داده و باعث جذب رطوبت از لایه های زیرین پوست خواهد شد. در صورت مداومت در استفاده از این روش می توان به بهبود کامل ترک های پوست پا امیدوار بود.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها