Loading...

پاک کردن تاتو: ۱۵ روش رایج و موثر برای محو کردن تتو

پاک کردن تاتو: ۱۵ روش رایج و موثر برای محو کردن تتو
تاتو روشی برای ابراز شخصیت کلی آدم‌ها است. این کار نوعی هنر جسمی است که مدت‌ها است انجام می‌شود.

تنها موضوعی که آدم‌ها باید با آن کنار بیایند این است که تاتو برای همیشه روی پوست باقی می‌ماند، و مثل اثر خودکار روی دست یا پا نیست، بلکه جوهر وارد بدن می‌شود و برای همیشه زیر پوست می‌ماند. وقتی تتو می‌کنید باید بدانید که برای پاک کردن تاتو شاید لازم باشد فرایندی دردناک، طولانی و پرهزینه را طی کنید. همان‌طور که در بخش های قبلی این مجموعه‌ی سه‌گانه (۶ دلیل که ممکن است بخواهید تتو را پاک کنید و راهنمای پاک کردن تتو: ۱۳ گام برای پاک کردن تتو در خانه ) ذکر شد، دلایل مختلفی برای پاک کردن تاتو وجود دارد.

قبل از این‌که سراغ جراحی لیزری بروید، باید بدانید درمان‌های خانگی و توصیه‌های مختلفی برای پاک کردن تاتو وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. این بخش از مقاله را بخوانید تا رایج‌ترین و مفیدترین توصیه‌های طبیعی را برای پاک کردن تتو در خانه یاد بگیرید.

۱.  از روش سالابریژن استفاده کنید

سالابریژن فرایندی برای پاک کردن تتو است که مستلزم استفاده از آب لوله‌کشی، نمک خوراکی، و یک وسیله‌ی ساینده است، مثلا قطعه‌ای چوب که با باند پوشانده شده‌است. می‌توان این فرایند را بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به‌طور کامل انجام داد. آدم‌ها باید برای این روش آماده باشند چون ممکن است برای برخی واقعا ناخوشایند و کمی کثیف باشد.

اتفاقی که در طول این فرایند می‌افتد این است که محل تتو تراشیده می‌شود. سپس باید محلول آب و نمک را مستقیما روی موضع استعمال کنید. بعد از آن باید وسیله‌ی ساینده را روی محل تتو بمالید تا زمانی که قرمز و ملتهب شود.

سپس پوست آسیب‌دیده به کمک آنتی بیوتیک و پانسمان خوب درمان می‌شود. بعد از ۳ روز باید این روش را تکرار کنید. این در واقع اولین توصیه برای پاک کردن سریع تتو در خانه و به‌طور طبیعی است.

سالابریژن اسمی کاملا جدید و عجیب است، اما تمام چیزی که نیاز دارید آب، نمک و یک باند است!

۲. تتو را بپوشانید

این روش دقیقا روشی برای پاک کردن همیشگی تتو از پوست نیست ولی اگر تتویی دارید که نمی‌خواهید دیده شود، می‌توانید آن را با یک تتوی دیگر بپوشانید. امروزه بسیاری از تاتوکاران به خوبی قادرند این کار را انجام دهند. فقط باید به یاد داشته‌باشید پوشاندن تتو محدودیت‌های خود را دارد.

اگر بخواهید با استفاده از جوهر قرمز تتویی به رنگ سیاه را پوشانید، باید بدانید این امکان وجود ندارد چون رنگ قوی‌تر کاملا و قطعا مشهود خواهدبود. اگر کسی بخواهد این روش را به کار بگیرد باید یک تتوکار ماهر و معتبر پیدا کند چون اگر به درستی انجام نشود، تاتوی نهایی افتضاح خواهدبود و اصلاح آن تقریبا غیرممکن است. این روش خیلی طول نمی‌کشد اما نتیجه‌ی شگفت‌انگیزی دارد. در واقع لازم نیست تتوی قبلی را کاملا پاک کنید، بلکه کافی است آن را با تتوی جدید تطبیق دهید.

۳. لایه‌بردار شیمیایی خودتان را درست کنید

لایه‌بردار شیمیایی می‌تواند پرهزینه باشد، و آدم‌ها مجبورند وقت و هزینه‌ی زیادی برای تهیه و استفاده از آن صرف کنند، خصوصا اگر بخواهند تاتویی بزرگ با رنگ‌های زیاد را پاک کنند.

با این روش می‌توانید به‌طور طبیعی یک لایه‌بردار شیمیایی درست کنید که حتی اصلا نیازی به استفاده از مواد شمیایی ندارد. تمام چیزی که نیاز دارید یک سری مواد اولیه‌ی ساده است که به سادگی در خانه پیدا می‌شود.

این مراحل را یک به یک انجام دهید

– روغن ویتامین E، ژل طبیعی آلوورا، و اسکراب زردآلو را به مقدار مساوری با هم مخلوط کنید.
– این ترکیب را با استفاده از گوش پاک‌کن مستقیما روی پوست محل تتو به صورت دورانی فشار دهید تا زمانی که کل تتو پوشانده شود.
– بگذارید پوست محل تتو تقریبا ۵ دقیقه به این ترکیب آغشته باشد.
– پوست‌تان را با آب سرد بشویید (مطمئن شوید ترکیب کاملا پاک شده‌است).
– این روش را به مدت ۱ ماه روزی ۴ بار انجام دهید تا بتوانید محو شدن تدریجی تتو را مشاهده کنید.

بسته به اندازه‌ی تاتو، مدت زمانی که از انجام آن می‌گذرد و شدت و تنوع رنگ تتو ممکن است این فرایند مدت بیش‌تری طول بکشد تا به نتیجه برسد. برای همین اگر واقعا می‌خواهید یک بار برای همیشه تتو را از پوست‌تان پاک کنید، این روش را هر روز انجام دهید.

۴. از روش نوردرمانی پالسی شدید (IPL) استفاده کنید

روش نوردرمانی پالسی شدید که معمولا با عنوان IPL‌ شناخته می‌شود، معمولا در مراکز انجام تاتو به کار گرفته می‌شود. در این روش از نور با شدت بالا استفاده می‌شود که عملکرد و اصولی مشابه نور لیزر دارد. این فرایند شامل استفاده از یک ژل است که مستقیما روی پوست محل تتو مالیده می‌شود. پوست این ناحیه که قرار است درمان شود در معرض والس‌های نوری قرار می‌گیرد که از ابزاری به نام ”wand“ می‌آید. در واقع گفته می‌شود روش IPL نسبت به لیزر درمانی مرسوم موفق‌تر است و درد کم‌تری دارد.

به هر حال متخصصان درباره‌ی این روش چیزهای خوبی نمی‌گویند. این روش قدرت و سرعت و اثربخشی بالایی دارد و به شما کمک می‌کند به سرعت و با موفقیت تاتوهایتان را پاک کنید، به همین دلیل ممکن است هر پالس نور قیمت بالایی داشته‌باشد و پرداخت آن برای افراد دشوار باشد، که در اکثر موارد همین‌طور است.

پاک کردن تاتو با مواد طبیعی در خانه

با روش‌های پاک کردن تتو که در این مقاله ذکر شد، شما سعی می‌کنید لایه‌های پوست و جوهر محبوس‌شده داخل پوست را بشکنید. با این وجود باید توجه داشته‌باشید که ممکن است استفاده از روش‌های طبیعی وقت و انرژی زیادی از شما بگیرد. هم‌چنین اگر اشتباهی بکنید ممکن است خیلی ایمن نباشند و حتی نتواندن تتو را پاک کنند و فقط آن را محو کنند. از این رو شما باید روش‌هایی را که در این مقاله آمده‌است دقیق و درست انجام دهید.

۱. آلوورا، پنجه‌ی گربه و کپسول ویتامین E

اساسا جوهر در لایه‌های سلول‌های پوستی ذخیره شده‌است تا بتواند رنگ را در پوست شما نگه دارد. برای همین لایه‌برداری طبیعی می‌تواند به مرور زمان به محو کردن تتو کمک کند.

شما می‌توانید با برخی برگ‌ها به آسانی یک ترکیب لایه‌بردار طبیعی درست کنید. این برگ‌ها برای پوست ضرری ندارند و کم‌تر از داروها، کرم‌ها، و قرص‌ها سبب سوزش و التهاب یا تداخل‌های دارویی دیگر می‌شوند. مواد اولیه‌ی مورد نیاز شامل برگ آلوورا، برگ پنجه‌ی گربه و کپسول ویتامین E است. کافی است مواد اولیه را به نسبت برابر به گونه‌ای مخلوط کنید که ترکیبی چسبناک به دست بیاید. شما باید هر روز ۳ تا ۴ بار این ترکیب را روی محل تتو بمالید تا آن را پاک کند. این ترکیب را خلاف جهت عقربه‌های ساعت روی پوست بمالید. این کار را حدود ۱۰ دقیقه انجام دهید و سپس با آب گرم بشویید. باید با ملایمت پوست را مالش دهید تا از جراحت پوست در امان باشید.

اگر هنگام انجام دادن فرایند پاک کردن تاتو اشتباهی مرتکب شوید ممکن است جای زخم روی پوست‌تان بماند.

ترجمه :مینا بنادکوکی

منبع : بازده

۲. پودر ماسه و سنگ سنباده

ساییدن نیز یک روش خیلی آسان برای پاک کردن تتو در خانه است، هرچند کارایی آن به مرور قابل مشاهده خواهدبود. برای این‌که این روش زودتر به نتیجه برسد می‌توانید ماسه و سنگ سنباده را آسیاب کنید و با ژل آلوورا مخلوط کنید. این ترکیب را با ملایمت روی پوست محل تاتو بمالید تا تتو محو شود و از بین برود.

این روش ساختار پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به از بین رفتن سلول‌های پوستیِ رنگ‌شده کمک می‌کند. بسیاری از آدم این روش را به کار می‌گیرند اما برای پاک کردن کامل و سریع تاتو واقعا روشی دشوار است. معمولا پاک کردن تاتو وقت زیادی از شما می‌گیرد. به علاوه این روش معایبی هم دارد، چون می‌تواند سبب ساییده و ضعیف شدن پوست شود. در طول انجام این فرایند پوست به شدت مستعد زخم و آسیب است برای همین می‌تواند خیلی خطرناک باشد. اما به هر حال یکی از روش‌های پاک کردن تاتو در خانه است که آدم‌ها می‌توانند امتحان کنند چون انجام آن در خانه آسان است و نیازی به پرداخت هزینه‌ی زیاد روش‌های لیزری نیست. این روش برای افراد کم‌درآمد خیلی مناسب است.

۳. آب‌لیمو و نمک

نمک سدیم و کلر دارد که می‌تواند تا عمق سلول‌های پوست نفوذ کند. برای همین رنگ جوهر را محو می‌کند و لایه‌های پوست را که حاوی جوهر است به سرعت از بین می‌برد.

لیمو حاوی اسید طبیعی است که یک پاک‌کننده‌ی طبیعی محسوب می‌شود و برای پوست کاملا بی‌خطر است. ویتامین C موجود در لیمو نیز می‌تواند سبب بازتولید سلول‌های پوست شود و پوست را تغذیه کند.

قدم اول: ۱۰۰ گرم نمک را با کمی آب‌لیمو مخلوط کنید، سپس با استفاده از مقداری پنبه آن را روی محل تاتو بمالید.

قدم دوم: پنبه را به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه محکم روی پوست بمالید تا مخلوط نمک و آب‌لیمو به عمق پوست نفوذ کند.

قدم سوم: پوست را با آب گرم تمیز کنید.

اما برای استفاده از این روش باید سوزش را تحمل کنید. از این رو برای استفاده از یک پاک‌کننده‌ی تتوی طبیعی در خانه باید خودتان را از نظر ذهنی آماده کنید.

۴. نمک

کسانی که می‌خواهند از این روش برای پاک کردن تاتو استفاده کنند باید درد را تحمل کنند، چون همان‌طور که در بالا گفتم سدیم و کلر خالص در نمک در عمق هر سلول اثر می‌گذارد تا ساختار جوهر را بشکند و تتو را به‌طور موثر پاک کند.

پاک کردن تتو در خانه با نمک بسیار ساده است. فقط باید ۱۰۰ گرم نمک را در آب حل کنید سپس با استفاده از اسفنج محلول را به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت خلاف جهت عقربه‌های ساعت روی تتو بمالید. این کمک می‌کند سدیم و کلر جذب پوست شود و ساختار سلولی جوهر را بشکند تا آن را به‌طور موثر محو کند.

پوست را با آب گرم بشویید. این روش را به‌طور مرتب هر دو روز یک بار انجام دهید تا اثر تاتو را به بهترین نحو پاک کنید.

۵. لیمو

در کنار نمک، لیمو نیز ابزاری برای پاک کردن تاتو است. این روش برای کسانی که تاتوهایی کوچک یا رنگ‌های ملایم دارند نسبتا بی‌خطر است. برای پاک کردن تتو کافی است پوست محل تاتو را با آب گرم تمیز کنید، آب لیمو را بگیرید، آن را روی تتو بمالید، صبر کنید تا پوست خشک شود و بعد با آب گرم بشویید. این نیز یکی از بهترین توصیه‌ها برای پاک کردن تتو در خانه است که باید به یاد داشته‌باشید، چون انجام آن در خانه بسیار ساده و کم‌هزینه است و تلاش زیادی نمی‌خواهد.

۶. عسل

موثرترین روش برای پاک کردن تاتو این است که چند بار در روز روی تاتو عسل بمالید. این روش باعث می‌شود پوست‌تان درخشان شود، بدون این‌که ناخواسته اثر زخم به جا بگذارد.

مواد اولیه

– آلوورا
– نمک
– ماست بدون قند
– عسل

طرز تهیه

قدم اول: گوشته‌ی آلوورا به خوبی له کنید.
قدم دوم: همه‌ی مواد یعنی نمک، ماست، عسل، و گوشته‌ی آلوورا را به خوبی مخلوط کنید تا یک کرم پاک‌کننده‌ی تاتوی طبیعی به دست بیاورید.

نحوه‌ی مصرف

ابتدا باید محل تاتو را تمیز کنید و بعد این کرم را روی آن بمالید. کرم را روی پوست‌تان بمالید و ماساژ دهید تا عصاره‌ی آن به عمق لایه‌های اپیدرم نفوذ کند و جوهر تاتو را از بین ببرد.

۷. از بین بردن گوشت اضافی ناشی از پاک کردن تاتو را با عصاره‌ی لوندر

لوندر متعلق به مناطق مدیترانه‌ای است اما اکنون در بسیاری از بخش‌های جهان وجود دارد. عصاره‌ی لوندر یکی از معدود عصاره‌هایی است که می‌توان مستقیما روی پوست اعمال کرد چون کاملا بی‌خطر است و می‌تواند آفتاب‌سوختگی و زخم‌های پوست را تسکین دهد. اگر از آکنه یا قرمزی پوست رنج می‌برید، عصاره‌ی لوندر می‌تواند آکنه را تسکین دهد و درمان کند، و پوست‌تان را به‌طور موثر بهبود ببخشد. به علاوه از عصاره‌ی لوندر به‌طور گسترده برای درمان گوشت اضافه استفاده می‌شود.

نحوه‌ی مصرف

استفاده از عصاره‌ی لوندر به عنوان درمانی برای گوشت اضافه‌ی ناشی از پاک کردن تتو بسیار ساده است. کافی است با استفاده از پنبه‌ی نرم ناحیه‌ی تاتو را ۲ بار در روز، یعنی صبح و شب، با عصاره‌ی لوندر ماساژ دهید.

۸. کرم پاک‌کننده‌ی تاتو

درباره‌ی موثر بودن کرم‌ها برای پاک کردن تتو نظرات مختلفی وجود دارد. برخی آدم‌ها با بعضی برندها به نتایج شگفت‌انگیزی رسیده‌اند و برخی دیگر دستاورد چشمگیری نداشته‌اند. شما قبل از تصمیم به استفاده از کرم پاک‌کننده‌ی تتو حتما باید شخصا درباره‌ی آن تحقیق کنید. کرم پاک‌کننده‌ی تتو به درون پوست ناحیه‌ی تتو نفوذ می‌کند و رنگدانه‌های پوست را می‌شکند. این به شما کمک می‌کند لایه‌های جوهر درون رنگدانه‌ها را از بین ببرید. اما احتمال این‌که این روش برای افرادی که پوست ضخیم یا سخت دارند مفید باشد کم است. علت‌اش این است که بدن برای جذب کرم و شکستن رنگدانه‌ها دچار مشکل می‌شود.

اگر از برندهای معروف و معتبر استفاده کنید احتمال این‌که کرم پاک‌کننده‌ی تاتو اثرات جانبی داشته‌باشد کم است. کسانی که پوستی حساس دارند احتمالا التهاب و بثورات پوستی را تجربه خواهندکرد.

۹. روش آلوورا

یک توصیه‌ی شگفت‌انگیز دیگر برای پاک کردن تتو با یک روش ساده و طبیعی و در عین حال موثر، استفاده از آلوورا است. این ماده‌ی طبیعی به خاطر تاثیر قدرتمندی که روی زیبایی پوست و مراقبت‌های روزمره دارد، بسیار مشهور است. اکثر آدم‌ها اغلب بعد از پاک کردن تاتو با لیزر مجبور می‌شوند از آلوورا در محل تاتو استفاده کنند. این کمک می‌کند رنگدانه‌های جوهر از بدن خارج و شکسته شود تا جوهر محو شود. این روش درمانی طبیعی به‌طور ویژه برای تاتوهای جدید خوب است که مدت زیادی از انجام آن نمی‌گذرد. پایه‌ی آلوورا آب است برای همین بخش‌های جوهر را به دام می‌اندازد و باقی ماندن آن را در بدن دشوار می‌کند.

۱۰. روش اسکراب زردآلو

روش اسکراب زردآلو اغلب به همراه نمک برای لایه‌برداری انجام می‌شود. این روش شامل مخلوط کردن نمک و اسکراب زردآلو و مالیدن آن روی تاتو است. نمک مانند یک ساینده عمل می‌کند و اسکراب زردآلو جوهر را پاک خواهدکرد. البته این روش فقط برای محو کردن بخش‌هایی از تاتو خوب است و آن را کاملا پاک نمی‌کند.

۱۱. روش ورق سنباده

این آخرین اما مهم‌ترین توصیه برای پاک کردن تتو در خانه با مواد اولیه‌ی طبیعی است. این روش خیلی ساده است و لازم نیست مواد اولیه‌ی زیادی فراهم کنید. کافی است چیزهای کمی را فراهم کنید که به آسانی می‌توانید پیدا کنید و بخرید.

روش ورق سنباده، که با نام درم ابریژن نیز شناخته می‌شود، شامل ساییدن و لایه‌برداری پوست است. اکثر کسانی که این روش را امتحان می‌کنند از ورق سنباده و آلوورا برای لایه‌برداری پوست و شکستن رنگدانه‌های جوهر استفاده می‌کنند. اگر فقط از سنباده استفاده کنید به جوهر نمی‌رسید، چون جوهر درون غشای میانی پوست است. برای همین اگر سعی کنید تاتویتان را با ورق سنباده پاک کنید، در نهایت سبب خون‌ریزی، عفونت احتمالی، و درد زیاد می‌شود.

ترجمه :مینا بنادکوکی

منبع : بازده

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها