Loading...

۱۷ نکته زیبایی برای روزهای تابستان که واقعا محشر است

۱۷ نکته زیبایی برای روزهای تابستان که واقعا محشر است
بالاخره تابستان هم از راه رسید! اما یادتان باشد قبل از این‌که در مورد صبح‌های گرم و لذت‌بخش و تعطیلات کنار ساحل رویاپردازی کنید، بهتر است به فکر سلامتی بدن و پوست و موهای‌تان باشید.

بله، حرارت تابستان می‌تواند پوست شما را حسابی خراب کند، چرا که ممکن است منجر به پدیدار شدن لکه‌های تیره، رنگدانه، چین و چروک، یا برنزه شدن آن شود. خوشبختانه راه‌حل‌هایی وجود دارند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید در مقابل سرما از خودتان مراقبت کنید و در عین حال زیبا بمانید. این نوشتار نکاتی به شما ارائه خواهد داد برای مراقبت از پوست، مراقبت از مو، آرایش و دیگر نکات زیبایی برای روزهای تابستان می‌توانید دنبال کنید.

نکته زیبایی برای روزهای تابستان

بهترین نکات زیبایی برای روزهای تابستان

مراقبت از پوست

۱. پوست‌تان را رطوبت‌رسانی کنید

مرطوب‌ کردن پوست کاملا ضرورت دارد. خیلی ساده پوست‌تان را مرطوب کنید، زیرا برای این کار راه دومی وجود ندارد. ممکن است فکر کنید که زمستان تمام شده و این بخش از برنامه‌ی مراقبت از پوست‌تان را حذف کنید، اما نه، این کار ابدا درست نیست.

مشکل تابستان گرمای شدیدی است که بدن شما را دهیدراته (کم آب) می‌کند و در اثر آن پوست‌تان خشک می‌شود. پوست خشک، مستعد آسیب دیدن و کدر شدن است، و شما باید حسابی به آن برسید تا رطوبت از دست رفته را جبران کنید. مرطوب‌کننده به عنوان مانعی برای آلاینده‌ها، باکتری‌ها و آفتاب سوختگی عمل می‌کند.

یک مرطوب‌کننده‌ی غیر روغنی و بر پایه‌ی ژل / آب که حاوی ویتامین E هم است، انتخاب کنید و آن را هر روز روی پوست‌تان بزنید تا مرطوب و نرم بماند.

۲. پوست‌تان را رویه‌سابی کنید

قبل از هر درمانی که روی پوست‌تان انجام می‌دهید یا هر کرمی که استفاده می‌کنید، باید آن را خوب تمیز کنید. برای این کار، باید در فواصل منظم پوست را رویه‌سابی کنید تا سلول‌های مرده را که روی پوست انباشته شده‌اند، منافذ را مسدود کرده‌اند و لایه‌ای روی پوست‌تان ایجاد کرده‌اند، از بین ببرید.

لایه‌برداری در عین حال پوست‌تان را برای آرایش آماده می‌کند. فقط یادتان باشد که گاهی محصولات خانگی و گاهی رویه‌ساب‌هایی که از بازار خریداری شده‌اند را استفاده کنید تا تعادل برقرار شود.

همچنین، پوست را هر روز رویه‌سابی نکنید زیرا ممکن است بیش از حد سابیده شود، نتیجه‌ای که قرمزی، راش و جوش را ایجاد می‌کند. پوست‌تان را ۲ تا ۳ بار در هفته به صورت حرکات دایره‌ای رویه‌سابی کنید. بهتر است که شب‌ها این کار را انجام بدهید، نه درست قبل از آن‌که قرار است شنا کنید یا بیرون بروید و مدتی را زیر نور آفتاب به سر ببرید.

۳. مقدار فراوانی آب بنوشید

بله، تا جایی که می‌توانید بنوشید. منظور ما این است که آب بنوشید آن هم به میزان فراوان. مشکل تابستان این است که باعث می‌شود شما مقدار زیادی عرق کنید و سلول‌های‌تان به سرعت آب از دست بدهند.

برای حفظ سطوح رطوبت در بدن و عدم احساس ضعف یا غش کردن ناشی از کم شدن آب بدن، لازم است حواس‌تان به مقدار آبی که می‌نوشید باشد.

در حالت ایده‌آل، دست کم ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز کافی است. همچنین می‌توانید مقدار زیادی آبمیوه‌های تازه و میوه‌های حاوی آب فراوان را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

۴. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

آیا بدون استفاده از کرم ضد آفتاب، بیرون می‌روید و پوست‌تان را در معرض نور خورشید قرار می‌دهید؟ نباید این کار را بکنید، زیرا استفاده از کرم ضدآفتاب یک گام ضروری است که باید در تابستان و هر فصل دیگری برای محافظت از پوست‌تان دنبال کنید.

با استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از این‌که از خانه خارج شوید و در معرض نور قرار بگیرید از پوست‌تان محافظت کنید، چرا که (اجازه بدهید به شما یادآوری کنم) پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. اشعه‌ی خورشید مسئول به وجود آمدن بسیاری از مشکلات پوستی مانند پوست خشک، لکه‌های قهوه‌ای و خطوط ریز هستند.

یک کرم ضد آفتاب با SPF  ۳۰ (حداقل) را انتخاب کنید و آن را به میزان فراوان روی پوست‌تان استعمال کنید. بعد از گذشت چند ساعت دوباره کرم بزنید.

۵. محصولات غیر کومودون‌زا را انتخاب کنید

به هر محصولی که منافذ پوست شما را مسدود می‌کند، یک نه بزرگ بگویید. چرا که مسدود شدن منافذ پوست منجر به تحریک پوست، عفونت و از همه بدتر جوش و آکنه می‌شود.

محصولاتی که به طور روزانه استفاده می‌کنید باید غیر کومودون‌زا باشند، زیرا محصولات مسدودکننده‌ی منافذ می‌توانند به انباشت سلول‌های مرده‌ی پوست و باکتری‌ها کمک کنند.

همچنین، شما به طور مداوم در تابستان عرق می‌کنید و قطعا دوست ندارید که عرق با مواد مسدودکننده و چرب روی پوست‌تان ترکیب شود و آسیب بیش‌تری روی پوست‌تان ایجاد کند.

۶. در فصل تابستان آلوئه‌ورا را فراموش نکنید

آلوئه‌ورا درمانی برای بسیاری از مشکلات پوستی است. به ویژه در طول تابستان که می‌تواند بعد از سپری کردن یک روز طولانی در مقابل نور خورشید، حسابی پوست را تسکین دهد و خنک کند.

آلوئه‌ورا ضد التهاب و مرطوب‌کننده است. پوست را آرام و به طور عمقی تغذیه می‌کند. این گیاه در عین حال حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست شما در برابر آسیب محافظت می‌کنند.

خیلی ساده یک برگ آلوئه‌ورای تازه بردارید، ژل داخل آن را بیرون بیاورید و روی پوست‌تان قرار دهید. روش دیگر این است که می‌توانید از میان محصولات آلوئه‌ورای موجود در بازار یکی را انتخاب کنید.

۷. خط بیکینی‌تان را موم بیندازید

روزهای گرم تابستان شما را به استخر می‌کشاند، بنابراین لازم است خط بیکینی را تمیز کنید. فقط یادتان باشد که بلافاصله قبل از رفتن به استخر این کار را انجام ندهید.

تمیز کردن خط بیکینی را چند روز قبل از رفتن به استخر انجام دهید و بلافاصله پس از اپیلاسیون این ناحیه را رویه‌سابی نکنید. با این منطقه از بدن باید به نرمی رفتار کنید! به این ترتیب با لباس شنای فوق‌العاده‌تان عالی به نظر خواهید رسید!

۸. یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید

همه چیز به رژیم غذایی‌تان بستگی دارد، این‌طور نیست؟ یک رژیم سالم ترکیبی عالی است از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، غلات و حبوبات. تعادلی خوب بین همه‌ی مواد مغذی که بدن شما نیاز دارد.

در طول تابستان، مصرف غذای خام و آب‌پز را افزایش دهید. میوه و سبزیجات را به مقدار زیاد در وعده‌های غذایی‌تان استفاده کنید: سالاد، آبمیوه‌ها و اسموتی‌ها!

همچنین اطمینان حاصل کنید که کلسیم کافی دریافت می‌کنید. مغزها نیز یک افزودنی برای رژیم غذایی محسوب می‌شوند زیرا برای پوست شما عالی هستند.

خوب تا این‌جای مطلب هرچه راجع به پوست لازم بود گفتیم، وقت آن رسیده که نکات مرتبط با سلامت مو و زیبایی برای روزهای تابستان مورد بررسی قرار دهیم.

 مراقبت از مو در فصل تابستان

۹. شامپوهای قوی‌تری را استفاده کنید

هوای داغ تابستان سبب می‌شود که پوست سرتان مدام عرق کند، روندی که منجر به تحریک این ناحیه می‌شود. عرق آلودگی و گرد و غبار را جذب می‌کند و به این ترتیب باعث کثیف شدن موها می‌شود. شما باید سرتان را به طور منظم با یک شامپو شستشو بدهید.

همچنین تابستان زمانی برای شنا و آب‌تنی است و کلر موجود در استخر، به تارهای مو نفوذ می‌کند، و سبب شکننده و خشک شدن آن‌ها می‌شود. برای جلوگیری از آسیب و پاک کردن کلر، نیاز به یک شامپوی قوی دارید.

۱۰. از نرم‌کننده استفاده کنید

رطوبت و گرمای زیاد در طول فصل تابستان سبب آسیب دیدن بافت و ساختار مو می‌شوند. به این ترتیب موها به شدت خشک و وز می‌شوند. موهای‌تان را نرم‌کننده بزنید تا به طور عمقی نرم شوند و رطوبتی که لازم دارند را به دست بیاورند.

بهترین راه برای نرم کردن عمقی مو این است که موهای‌تان را با روغن نارگیل گرم درمان کنید. یک فنجان روغن نارگیل را حرارت داده و آن را روی مو و پوست سر‌تان ماساژ دهید، سرتان را لای یک حوله گرم قرار دهید و اجازه بدهید به مدت یک ساعت بماند. روغن را شستشو بدهید و می‌توانید حس کنید که موهای‌تان تا چه حد نرم و تغذیه شده‌اند.

۱۱. گاهی آب خنک کف سرتان اسپری کنید

روهای گرم تابستان سرتان را حسابی گرم می‌کند! بنابراین ایده‌ی خوبی است که گاهی اوقات روی سر و صورت‌تان آب سرد اسپری کنید.

یا می‌توانید اسپری استایلینگ برای موهای‌تان تهیه کنید که هم موها را به زیبایی آرایش می‌کند و هم بوی فوق‌العاده‌ای به آن‌ها می‌دهد.

وقت آن است که نکاتی هم در مورد آرایش کردن و زیبایی برای روزهای تابستان بدانید. ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا در این رابطه هم اطلاعاتی کسب کنید!

 آرایش در فصل گرم تابستان

۱۲. از رنگ‌های روشن استفاده کنید

روزهای داغ تابستانی زمانی است که باید از رنگ‌های روشن‌تر برای آرایش کردن صورت‌تان استفاده کنید – خواه رژ لب و سایه‌ی چشم باشد و خواه لاک ناخن و هر چیز دیگری که برای آرایش کردن و زیباسازی خودتان استفاده می‌کنید. به هر حال در طول فصل تابستان همه چیز باید طبیعی و ملایم باشد.

پوست شما در طول تابستان بوسه‌ی زیبای نوری خورشید را دارد و بنابراین تمام کاری که باید انجام بدهید این است که این نور را با سایه‌های روشن و ملایم زیباتر کنید.

۱۳. سایه چشم کرمی را امتحان کنید

سایه‌های کرمی در تابستان عالی هستند. آن‌ها به سرعت از بین نمی‌روند. بلکه ماندگارتر و مقاوم به آب هستند.

همچنین، سایه‌های پودری با چربی و عرق روی صورت به راحتی مخلوط می‌شوند و منافذ را مسدود می‌کنند. سایه‌های پودری را با سایه‌های کرمی جایگزین کنید و زیبا بمانید.

۱۴. پرایمر را هیچ وقت فراموش نکنید

فراموش نکنید که در فصل تابستان حتما از پرایمر استفاده کنید. استفاده از پرایمر سبب می‌شود که کرم پودر روی صورت بماند چون تابستان زمانی است که کرم پودر ممکن است به آسانی ذوب شود و آرایش‌تان به طور کلی به هم بریزد.

پرایمر در واقع سدی بین کرم پور و چربی پوست‌تان است – این محصول باعث می‌شود چربی پوست نتواند کرم پودر را ذوب کند و آرایش‌تان را به هم بزند.

۱۵. برای آرایش چشم‌تان از محصولات ضد آب استفاده کنید

کاملا منطقی به نظر می‌رسد که در فصل گرم تابستان محصولات ضد آب را برای آرایش چشم‌تان انتخاب کنید زیرا قطعا دوست ندارید ریمل و خط چشم‌تان بریزد و زیر چشم را تیره کند!

یک ریمل ضد آب تغذیه‌کننده را انتخاب کنید که موهای کوچک را نیز مرطوب می‌کند.

۱۶. برنزر و هایلایتر را به درستی استفاده کنید

باید برانزر و هایلایتر را به درستی در قسمت‌های مختلف صورت‌تان به کار بروید. روی پیشانی، استخوان گونه و یا نزدیک دهان‌تان را کمی هایلایتر بزنید.

فقط یادتان باشد که باید کمی هایلایتر هر جایی که لازم است بزنید زیرا حتی همان یک ذره هم کافی است. فقط باید قسمت‌هایی از صورت را برجسته‌تر نشان بدهید. قسمت‌هایی را که برای دادن عمق برانزر زده‌اید، خوب محو کنید تا هیچ خط و خطوط تیره و مشخصی روی صورت‌تان نباشد.

۱۷. مراقبت از لب‌ها را فراموش نکنید

پوست لب‌ها بسیار حساس است. آفتاب گرم تابستان، بافت ظریف لب را خشک می‌کند و منجر به نازک شدن، پوسته پوسته شدن و لک شدن لب‌ها می‌شود.

یک بوم لب دارای فاکتور محافظت در برابر نور خورشید خریداری کنید و آن را به صورت سخاوتمندانه روی لب‌ها بمالید تا از آن‌ها در برابر نور آفتاب محافظت شود.

روزهای داغ تابستان زمانی عالی برای رفتن به خارج از منزل است (البته نه هنگام ظهر و زیر تابش شدید نور خورشید). با رعایت کردن نکات قید شده در این نوشتار، می‌توانید از پیاده‌روی یا شنا کنار ساحل حسابی لذت ببرید، بدون این‌که پوست و موهای‌تان دچار آسیب شوند. نکات  فوق برای حل مشکلات پوست و مو و جلوگیری از وقوع آن‌ها عالی هستند و به شما کمک خواهند کرد که از فصل تعطیلات و روزهای گرم تابستانی لذت بیش‌تری ببرید.

بله، حرارت تابستان می‌تواند پوست شما را حسابی خراب کند، چرا که ممکن است منجر به پدیدار شدن لکه‌های تیره، رنگدانه، چین و چروک، یا برنزه شدن آن شود. خوشبختانه راه‌حل‌هایی وجود دارند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید در مقابل سرما از خودتان مراقبت کنید و در عین حال زیبا بمانید. این نوشتار نکاتی به شما ارائه خواهد داد برای مراقبت از پوست، مراقبت از مو، آرایش و دیگر نکات زیبایی برای روزهای تابستان می‌توانید دنبال کنید.

 

بهترین نکات زیبایی برای روزهای تابستان

مراقبت از پوست

۱. پوست‌تان را رطوبت‌رسانی کنید

مرطوب‌ کردن پوست کاملا ضرورت دارد. خیلی ساده پوست‌تان را مرطوب کنید، زیرا برای این کار راه دومی وجود ندارد. ممکن است فکر کنید که زمستان تمام شده و این بخش از برنامه‌ی مراقبت از پوست‌تان را حذف کنید، اما نه، این کار ابدا درست نیست.

مشکل تابستان گرمای شدیدی است که بدن شما را دهیدراته (کم آب) می‌کند و در اثر آن پوست‌تان خشک می‌شود. پوست خشک، مستعد آسیب دیدن و کدر شدن است، و شما باید حسابی به آن برسید تا رطوبت از دست رفته را جبران کنید. مرطوب‌کننده به عنوان مانعی برای آلاینده‌ها، باکتری‌ها و آفتاب سوختگی عمل می‌کند.

یک مرطوب‌کننده‌ی غیر روغنی و بر پایه‌ی ژل / آب که حاوی ویتامین E هم است، انتخاب کنید و آن را هر روز روی پوست‌تان بزنید تا مرطوب و نرم بماند.

۲. پوست‌تان را رویه‌سابی کنید

قبل از هر درمانی که روی پوست‌تان انجام می‌دهید یا هر کرمی که استفاده می‌کنید، باید آن را خوب تمیز کنید. برای این کار، باید در فواصل منظم پوست را رویه‌سابی کنید تا سلول‌های مرده را که روی پوست انباشته شده‌اند، منافذ را مسدود کرده‌اند و لایه‌ای روی پوست‌تان ایجاد کرده‌اند، از بین ببرید.

لایه‌برداری در عین حال پوست‌تان را برای آرایش آماده می‌کند. فقط یادتان باشد که گاهی محصولات خانگی و گاهی رویه‌ساب‌هایی که از بازار خریداری شده‌اند را استفاده کنید تا تعادل برقرار شود.

همچنین، پوست را هر روز رویه‌سابی نکنید زیرا ممکن است بیش از حد سابیده شود، نتیجه‌ای که قرمزی، راش و جوش را ایجاد می‌کند. پوست‌تان را ۲ تا ۳ بار در هفته به صورت حرکات دایره‌ای رویه‌سابی کنید. بهتر است که شب‌ها این کار را انجام بدهید، نه درست قبل از آن‌که قرار است شنا کنید یا بیرون بروید و مدتی را زیر نور آفتاب به سر ببرید.

۳. مقدار فراوانی آب بنوشید

بله، تا جایی که می‌توانید بنوشید. منظور ما این است که آب بنوشید آن هم به میزان فراوان. مشکل تابستان این است که باعث می‌شود شما مقدار زیادی عرق کنید و سلول‌های‌تان به سرعت آب از دست بدهند.

برای حفظ سطوح رطوبت در بدن و عدم احساس ضعف یا غش کردن ناشی از کم شدن آب بدن، لازم است حواس‌تان به مقدار آبی که می‌نوشید باشد.

در حالت ایده‌آل، دست کم ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز کافی است. همچنین می‌توانید مقدار زیادی آبمیوه‌های تازه و میوه‌های حاوی آب فراوان را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

۴. ازکرم ضد آفتاب استفاده کنید

آیا بدون استفاده از کرم ضد آفتاب، بیرون می‌روید و پوست‌تان را در معرض نور خورشید قرار می‌دهید؟ نباید این کار را بکنید، زیرا استفاده از کرم ضدآفتاب یک گام ضروری است که باید در تابستان و هر فصل دیگری برای محافظت از پوست‌تان دنبال کنید.

با استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از این‌که از خانه خارج شوید و در معرض نور قرار بگیرید از پوست‌تان محافظت کنید، چرا که (اجازه بدهید به شما یادآوری کنم) پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. اشعه‌ی خورشید مسئول به وجود آمدن بسیاری از مشکلات پوستی مانند پوست خشک، لکه‌های قهوه‌ای و خطوط ریز هستند.

یک کرم ضد آفتاب با SPF  ۳۰ (حداقل) را انتخاب کنید و آن را به میزان فراوان روی پوست‌تان استعمال کنید. بعد از گذشت چند ساعت دوباره کرم بزنید.

۵. محصولات غیر کومودون‌زا را انتخاب کنید

به هر محصولی که منافذ پوست شما را مسدود می‌کند، یک نه بزرگ بگویید. چرا که مسدود شدن منافذ پوست منجر به تحریک پوست، عفونت و از همه بدتر جوش و آکنه می‌شود.

محصولاتی که به طور روزانه استفاده می‌کنید باید غیر کومودون‌زا باشند، زیرا محصولات مسدودکننده‌ی منافذ می‌توانند به انباشت سلول‌های مرده‌ی پوست و باکتری‌ها کمک کنند.

همچنین، شما به طور مداوم در تابستان عرق می‌کنید و قطعا دوست ندارید که عرق با مواد مسدودکننده و چرب روی پوست‌تان ترکیب شود و آسیب بیش‌تری روی پوست‌تان ایجاد کند.

۶. در فصل تابستان آلوئه‌ورا را فراموش نکنید

آلوئه‌ورا درمانی برای بسیاری از مشکلات پوستی است. به ویژه در طول تابستان که می‌تواند بعد از سپری کردن یک روز طولانی در مقابل نور خورشید، حسابی پوست را تسکین دهد و خنک کند.

آلوئه‌ورا ضد التهاب و مرطوب‌کننده است. پوست را آرام و به طور عمقی تغذیه می‌کند. این گیاه در عین حال حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست شما در برابر آسیب محافظت می‌کنند.

خیلی ساده یک برگ آلوئه‌ورای تازه بردارید، ژل داخل آن را بیرون بیاورید و روی پوست‌تان قرار دهید. روش دیگر این است که می‌توانید از میان محصولات آلوئه‌ورای موجود در بازار یکی را انتخاب کنید.

۷. خط بیکینی‌تان را موم بیندازید

روزهای گرم تابستان شما را به استخر می‌کشاند، بنابراین لازم است خط بیکینی را تمیز کنید. فقط یادتان باشد که بلافاصله قبل از رفتن به استخر این کار را انجام ندهید.

تمیز کردن خط بیکینی را چند روز قبل از رفتن به استخر انجام دهید و بلافاصله پس از اپیلاسیون این ناحیه را رویه‌سابی نکنید. با این منطقه از بدن باید به نرمی رفتار کنید! به این ترتیب با لباس شنای فوق‌العاده‌تان عالی به نظر خواهید رسید!

۸. یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید

همه چیز به رژیم غذایی‌تان بستگی دارد، این‌طور نیست؟ یک رژیم سالم ترکیبی عالی است از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، غلات و حبوبات. تعادلی خوب بین همه‌ی مواد مغذی که بدن شما نیاز دارد.

در طول تابستان، مصرف غذای خام و آب‌پز را افزایش دهید. میوه و سبزیجات را به مقدار زیاد در وعده‌های غذایی‌تان استفاده کنید: سالاد، آبمیوه‌ها و اسموتی‌ها!

همچنین اطمینان حاصل کنید که کلسیم کافی دریافت می‌کنید. مغزها نیز یک افزودنی برای رژیم غذایی محسوب می‌شوند زیرا برای پوست شما عالی هستند.

خوب تا این‌جای مطلب هرچه راجع به پوست لازم بود گفتیم، وقت آن رسیده که نکات مرتبط با سلامت مو و زیبایی برای روزهای تابستان مورد بررسی قرار دهیم.

 مراقبت از مو در فصل تابستان

۹. شامپوهای قوی‌تری را استفاده کنید

هوای داغ تابستان سبب می‌شود که پوست سرتان مدام عرق کند، روندی که منجر به تحریک این ناحیه می‌شود. عرق آلودگی و گرد و غبار را جذب می‌کند و به این ترتیب باعث کثیف شدن موها می‌شود. شما باید سرتان را به طور منظم با یک شامپو شستشو بدهید.

همچنین تابستان زمانی برای شنا و آب‌تنی است و کلر موجود در استخر، به تارهای مو نفوذ می‌کند، و سبب شکننده و خشک شدن آن‌ها می‌شود. برای جلوگیری از آسیب و پاک کردن کلر، نیاز به یک شامپوی قوی دارید.

۱۰. از نرم‌کننده استفاده کنید

رطوبت و گرمای زیاد در طول فصل تابستان سبب آسیب دیدن بافت و ساختار مو می‌شوند. به این ترتیب موها به شدت خشک و وز می‌شوند. موهای‌تان را نرم‌کننده بزنید تا به طور عمقی نرم شوند و رطوبتی که لازم دارند را به دست بیاورند.

بهترین راه برای نرم کردن عمقی مو این است که موهای‌تان را با روغن نارگیل گرم درمان کنید. یک فنجان روغن نارگیل را حرارت داده و آن را روی مو و پوست سر‌تان ماساژ دهید، سرتان را لای یک حوله گرم قرار دهید و اجازه بدهید به مدت یک ساعت بماند. روغن را شستشو بدهید و می‌توانید حس کنید که موهای‌تان تا چه حد نرم و تغذیه شده‌اند.

۱۱. گاهی آب خنک کف سرتان اسپری کنید

روهای گرم تابستان سرتان را حسابی گرم می‌کند! بنابراین ایده‌ی خوبی است که گاهی اوقات روی سر و صورت‌تان آب سرد اسپری کنید.

یا می‌توانید اسپری استایلینگ برای موهای‌تان تهیه کنید که هم موها را به زیبایی آرایش می‌کند و هم بوی فوق‌العاده‌ای به آن‌ها می‌دهد.

وقت آن است که نکاتی هم در مورد آرایش کردن و زیبایی برای روزهای تابستان بدانید. ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا در این رابطه هم اطلاعاتی کسب کنید!

 آرایش در فصل گرم تابستان

۱۲. از رنگ‌های روشن استفاده کنید

روزهای داغ تابستانی زمانی است که باید از رنگ‌های روشن‌تر برای آرایش کردن صورت‌تان استفاده کنید – خواه رژ لب و سایه‌ی چشم باشد و خواه لاک ناخن و هر چیز دیگری که برای آرایش کردن و زیباسازی خودتان استفاده می‌کنید. به هر حال در طول فصل تابستان همه چیز باید طبیعی و ملایم باشد.

پوست شما در طول تابستان بوسه‌ی زیبای نوری خورشید را دارد و بنابراین تمام کاری که باید انجام بدهید این است که این نور را با سایه‌های روشن و ملایم زیباتر کنید.

۱۳. سایه چشم کرمی را امتحان کنید

سایه‌های کرمی در تابستان عالی هستند. آن‌ها به سرعت از بین نمی‌روند. بلکه ماندگارتر و مقاوم به آب هستند.

همچنین، سایه‌های پودری با چربی و عرق روی صورت به راحتی مخلوط می‌شوند و منافذ را مسدود می‌کنند. سایه‌های پودری را با سایه‌های کرمی جایگزین کنید و زیبا بمانید.

۱۴. پرایمر را هیچ وقت فراموش نکنید

فراموش نکنید که در فصل تابستان حتما از پرایمر استفاده کنید. استفاده از پرایمر سبب می‌شود که کرم پودر روی صورت بماند چون تابستان زمانی است که کرم پودر ممکن است به آسانی ذوب شود و آرایش‌تان به طور کلی به هم بریزد.

پرایمر در واقع سدی بین کرم پور و چربی پوست‌تان است – این محصول باعث می‌شود چربی پوست نتواند کرم پودر را ذوب کند و آرایش‌تان را به هم بزند.

۱۵. برای آرایش چشم‌تان از محصولات ضد آب استفاده کنید

کاملا منطقی به نظر می‌رسد که در فصل گرم تابستان محصولات ضد آب را برای آرایش چشم‌تان انتخاب کنید زیرا قطعا دوست ندارید ریمل و خط چشم‌تان بریزد و زیر چشم را تیره کند!

یک ریمل ضد آب تغذیه‌کننده را انتخاب کنید که موهای کوچک را نیز مرطوب می‌کند.

۱۶. برنزر و هایلایتر را به درستی استفاده کنید

باید برانزر و هایلایتر را به درستی در قسمت‌های مختلف صورت‌تان به کار بروید. روی پیشانی، استخوان گونه و یا نزدیک دهان‌تان را کمی هایلایتر بزنید.

فقط یادتان باشد که باید کمی هایلایتر هر جایی که لازم است بزنید زیرا حتی همان یک ذره هم کافی است. فقط باید قسمت‌هایی از صورت را برجسته‌تر نشان بدهید. قسمت‌هایی را که برای دادن عمق برانزر زده‌اید، خوب محو کنید تا هیچ خط و خطوط تیره و مشخصی روی صورت‌تان نباشد.

۱۷. مراقبت از لب‌ها را فراموش نکنید

پوست لب‌ها بسیار حساس است. آفتاب گرم تابستان، بافت ظریف لب را خشک می‌کند و منجر به نازک شدن، پوسته پوسته شدن و لک شدن لب‌ها می‌شود.

یک بوم لب دارای فاکتور محافظت در برابر نور خورشید خریداری کنید و آن را به صورت سخاوتمندانه روی لب‌ها بمالید تا از آن‌ها در برابر نور آفتاب محافظت شود.

روزهای داغ تابستان زمانی عالی برای رفتن به خارج از منزل است (البته نه هنگام ظهر و زیر تابش شدید نور خورشید). با رعایت کردن نکات قید شده در این نوشتار، می‌توانید از پیاده‌روی یا شنا کنار ساحل حسابی لذت ببرید، بدون این‌که پوست و موهای‌تان دچار آسیب شوند. نکات  فوق برای حل مشکلات پوست و مو و جلوگیری از وقوع آن‌ها عالی هستند و به شما کمک خواهند کرد که از فصل تعطیلات و روزهای گرم تابستانی لذت بیش‌تری ببرید.

ترجمه :سارا فیضی

منبع : بازده

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها