Loading...

۷ نوع چین و چروک صورت و ۴ راه درمان آن

۷ نوع چین و چروک صورت و ۴ راه درمان آن
برای درمان چین و چروک های صورت سرم و کرم‌های مختلفی می‌خریم. اما مخلص کلام این است که همه‌ی ما نهایتا چندتایی خط و خطوط روی چهره‌مان نقش خواهد بست.

برای‌تان توضیحاتی درباره‌ی انواع چین و چروک، آنچه باعث آن‌ها می‌شود، نحوه‌ی کند کردن روند پیدایش‌شان، و اینکه چرا باید به آن چند موردی که نهایتا در چهره‌تان ظاهر خواهند شد به دید هنر بنگرید نه نقص، فراهم آورده‌ایم.

خطوط زندگی

بعضی از ما «خطوط پیشانی» را تجربه خواهیم کرد، همان خطوط افقی که می‌توانند القا کنند ما همیشه در بحر تفکر بوده‌ایم – حتی درباره‌ی جزئی‌ترین مسائل زندگی. بعضی‌های‌مان به چشم‌آژنگ دچار می‌شویم، که به ما ظاهر آدم‌های سرشار از شور و شعف‌ فراوان – به ویژه شادمانی – را می‌بخشد.

چروک‌هایی که ممکن است ظاهر شوند

– خطوط پیشانی: به صورت افقی در عرض پیشانی پیدا می‌شوند

– خط اخم: که دو خط شبیه ۱۱ بین ابروها ایجاد می‌کند

– خط خرگوشی (روی پل بینی): روی پل بینی به صورت افقی بین دو چشم ظاهر می‌شود

– چشم آژنگ: از گوشه‌های بیرونی چشم منتشر می‌شود

– خط لبخند: اطراف لب بالایی دو پرانتز ایجاد می‌کند

– خط لب: اطراف محیط دهان چاله‌های افقی تشکیل می‌دهد.

– خطوط گوشه دهان: به صورت افقی چانه را در بر می‌گیرند، و با افتادن گونه‌ها، چروک غبغب به وجود می‌آید.

چین و شکن‌هایی که ممکن است چهره‌ی ما را بیارایند به دو دسته تقسیم می‌شوند: پویا و ایستا.

چروک پویا: این‌ها به خاطر حرکات مکرر صورت ایجاد می‌شوند. مثلا اگر مکررا لب‌های‌تان را دور یک نی جمع کنید و در هم بکشید، ممکن است دچار خطوط لب بشوید.

چروک ایستا: این‌ها نتیجه از دست رفتن ارتجاع‌پذیری و غلبه‌ی گرانش است. خطوطی که از فک‌ها می‌آیند ایستا هستند.

ممکن است چروک پویا در گذر زمان به چروک ایستا تبدیل شوند. وقتی گونه‌های‌مان طراوت‌شان را از دست می‌دهند و به عنوان مثال در میانسالی چهره‌مان کمی شکسته می‌شود، خطوط لبخند عمیق و عمیق‌تر می‌شوند.

چین و چروک چه چیزهایی را درباره‌ی شما آشکار می‌سازند

همچنین می‌توانیم نقشه‌ی اینکه چه چین و چروکی ممکن است ظاهر شوند را بکشیم، همه‌ی ما داستان چین و چروک را کمی متفاوت از هم بازآفرینی می‌کنیم. مجموعه‌ی منحصر به فرد خطوط چهره‌ی ما چیزی برای گفتن به باقی مردم جهان دارد. پس به جای از بین بردن خطوط داستان زندگی مان، باید در درجه‌ی اول به آنچه برای گفتن دارند فکر کنیم.

پژوهشگران به مطالعه‌ی نحوه‌ی تاثیر چروک‌های صورت بر نحوه‌ی درک آدم‌ها از ما مشغول بوده‌اند. بسته به چروکی که ابتدا در چهره‌تان شروع می‌شوند، ممکن است آن‌ها چهره‌ی بی‌حالت (پوکر فیس) شما را تضعیف یا تقویت کنند. یا اگر هرگز کسی نبوده‌اید که نحوه‌ی احساس‌اش را پنهان کند، شاید خطوط چهره‌تان روشی را که عواطف‌تان را در چهره نمایان می‌کنید تقویت کنند.

آن‌ها آینه‌ی حالت کلی ما هستند

حتی وقتی چهره‌مان در حال استراحت یا خنثی است، باز هم سرنخ‌هایی از عواطف‌مان به دست می‌دهد، و چروکی که ایجاد می‌شوند بخشی از آن چیزی است که بروز می‌دهید. این را یک مطالعه‌ی جدید به اثبات رسانده است.

این امر به ویژه درباره‌ی آدم‌های دارای حالت مثبت درست است. اگر طبق عادت بشاش هستید و در نتیجه‌ی آن خطوط لبخند پیدا می‌کنید، یا چشم‌آژنگ‌ از لبخندتان به چشم‌های‌تان می‌رسد، احتمالا در بین مردم به عنوان فردی شاد یا خوشحال شناخته می‌شوید.

چین و چروک می‌توانند صداقت را برجسته و نمایان سازند

خطوط گوشه‌ی چشم اصلا چیز مهمی نیست که برایش داد و فریاد راه بیندازیم. مطالعه‌ای جدید می‌گوید این خطوط می‌توانند به دیگران نشان بدهند چقدر مهربان و صادق هستید.

چروک چشم که ما گاهی موقع ابراز احساسات مثبت و منفی ایجاد می‌کنیم با نحوه‌ و شدت درک سایرین از عواطف و احساسات ما در ارتباط هستند.

و چون چین و چروک می‌توانند نشانه‌ی ابراز احساساتی باشند که در طول زندگی‌تان انجام داده‌اید، یک جفت چروک گوشه‌ی چشم می‌تواند باعث واقعی‌تر به نظر رسیدن‌تان شود. همین مورد درباره‌ی خط خرگوشی هم صدق می‌کند چون ما اغلب در حین لبخندهای شدید و بزرگ یا وقتی از خشم لبریز هستیم بینی‌مان را چروک می‌اندازیم.

درمان چین و چروک

۱. محافظت و ترمیم

آن پرتوهای روشن نور که هر روز در آسمان ظاهر می‌شوند یکی از ویرانگران اصلی پوست هستند، اما ما که نمی‌توانیم تمام زندگی‌مان را درون یک اتاق بسته سر کنیم. خودتان را به کرم‌های ضد آفتاب با SPF دست کم ۳۵ یا بالاتر مسلح کنید، کلاه گذاشتن را به بخشی از پوشش روزانه‌تان تبدیل کنید و عینک آفتابی‌هایی بزنید که از شما در برابر پرتوهای ماوراء بنفش محافظت می‌کنند.

یادتان باشد قرار گرفتن عارضی در معرض نور خورشید شدیدا مشکل ساز است و بیشتر می‌شود. پس هنگامی که در حال قدم زدن هستید ، درست مثل وقتی کنار استخر دراز کشیده‌اید، به فکر مراقبت از پوست‌تان باشید.

پرتوهای ماوراء بنفش و سایر رادیکال‌های آزاد مانند آلودگی هوا باعث استرس اکسیداتیو در بدن‌مان می‌شوند، که می‌توانند به نوبه‌ی خود، باعث پیدایش چین و چروک‌ها بشوند. ما می‌توانیم از طریق استفاده‌ی سرم‌های آنتی اکسیدان مانند ویتامین C با آسیب‌های پوستی روزانه مبارزه و حتی آن‌ها را ترمیم کنیم.

۲. در صورت امکان، انتخاب‌های سبک زندگی سالمی داشته باشید

نه، مجبور نیستید ۱۲ ساعت خواب شب داشته باشید و روی پلک‌های‌تان خیار بگذارید تا به پوست‌تان خدمت کرده باشید. اما ممکن است به آدم‌هایی بر بخورید که می‌گویند شما از سن و سال تان جوانتر به نظر می‌رسید اگر که به صورت طبیعی انتخاب‌های مناسب‌ خودتان را برای طول روز انجام داده باشید.

راه‌های چین و چروک زدای زندگی روزمره

– داشتن رژیم غذایی سالم

– کاهش مصرف قند

– هیدراته نگه داشتن بدن

– مصرف کمتر الکل

– سیگار نکشیدن

– ورزش کردن

– استراحت کافی

– کاهش استرس

۳. محصولات را بر اساس وضعیت پوست‌تان انتخاب کنید

زندگی ممکن است بعضی وقت‌ها شلوغ و پر تب و تاب شود، که داشتن خواب کافی و کاهش استرس را عملا دشوار می‌سازد. و بیماری شدید و مزمن و سایر شرایط می‌توانند مانع توانایی ورزش کردن بشوند.

به علاوه، یک رژیم مملو از ابرخوراکی‌ها همیشه ساده‌ترین یا مقرون‌به‌صرفه‌ترین چیزی نیست که می‌توان به آن دست یافت. به همین خاطر است که روی آوردن به یک سری محصولات مغذی و پر نیرو می‌تواند کمک کننده باشد.

– هنوز هیچ نشانه‌ای از شکل‌گیری چروک‌ها نیست؟

اگر مایل هستید، زرادخانه‌ی محصولاتی را که استفاده می‌کنید ساده نگه دارید. روغن گل سرخ می‌تواند یک ماده‌ی چند منظوره برای برنامه‌ی روتین مراقبت از پوست‌تان باشد، به عنوان یک مرطوب کننده، روشن کننده، آنتی اکسیدان، تقویت کننده‌ی کلاژن و… عمل کند.

– با افزایش سن کمی احساس خشکی می‌کنید؟

از ویژگی تقویت خاصیت ارتجاعی و مرطوب‌سازی پوست اسید هیالورونیک استفاده کنید. این محصول به یکی از بهترین‌های شما تبدیل می‌شود، که پوست‌تان را مرطوب و شاداب نگه می دارد.

– احساس می‌کنید پف زیر چشم‌تان زیاد می‌شود؟

رتینوئید ها و سرم ویتامین c ضد چروک‌های بی‌نظیری هستند. این‌ها با پف چشم پیش از شکل گرفتن مبارزه می‌کنند و خطوط چروک سیاهی‌های دور چشم را کاهش می‌دهند. به دنبال محصولی باشید که هر دوی این ماده‌ها را با هم داشته باشد.

– مرطوب سازی را فراموش نکنید

محصولاتی که حاوی کره‌ی شیا هستند سلاحی چروک کش و قوی به حساب می‌آیند. خاصیت تسکین دهنده و آرام کننده‌ی آن‌ها آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو را ترمیم می‌کند تا از چین و چروک بیشتر پیشگیری کند. و خطوط موجود را نرم و لطیف می‌سازد.

۴. عادات چین و چروک‌زا را تغییر دهید

به فکر راهکاری برای حرکات چروک‌زا بودن و ایجاد تغییرات می‌تواند به شما کمک کند پوست نرم‌تری داشته باشید.

به عنوان مثال دراز کشیدن به پشت می‌تواند مانع چروک پوست شود. این ترفند را استفاده کنید. و وقتی روی میز کارتان خم می‌شوید یا روی شکم دراز می‌کشید دست‌های‌تان را جلوی صورت‌تان حائل کنید. این حالت‌ها می‌توانند باعث افزایش چروک پوست شوند.

موقع مطالعه، کتاب خواندن یا کار کردن به پیشانی و ابروهای‌تان آرامش و استراحت بدهید. ممکن است شل‌سازی این عضلات سردردها را نیز متوقف کند.

اگر چشم‌های‌تان به خاطر آلرژی یا مشکلات دیگری می‌خارند، برای پی بردن به بهترین راه‌حل‌ها به پزشک مراجعه کنید تا نکند ناخواسته باعث در هم کشیدن چشم و ابروهای‌تان بشوید. برای روزهای آفتابی شدید سایه‌بان همراه داشته باشید، و اگر برای داشتن دیدی بهتر چشم‌های‌تان را چین می‌اندازید، در صورت نیاز به عینک، لنزهای تماسی، یا بروزرسانی هر تجویزی مدام شماره‌ی آن‌ها را چک کنید.

چروک‌ها نقشه‌ی زندگیتان هستند

جلوی ابراز شادمانی یا سایر عواطف خود را نگیرید. خطوط چهره‌ی ما می‌توانند نمایانگر لحظات ارزنده‌ی زندگی باشند مانند خنده‌ها و نیشخندهایی که بی‌پروا به چهره‌مان نشسته‌اند و سرتاسر آن را پوشانده‌اند. از چین و چروک ها همان طور که هستند استقبال کنید – نشانه‌ی سال‌های عمرتان؛ سال‌هایی که به بهترین نحو و بدون هیچ پشیمانی زیسته‌اید. از این زیباتر چیست؟ پس بخندید و شاد باشید.

منبع : بازده

ترجمه : کامروا ابراهیمی

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها