Loading...

نقش ویتامین cدرکودکان

نقش ویتامین cدرکودکان
ویتامین C که به اسم اسید اسکوربیک هم شناخته می شود، یک ماده غذایی محلول در آب است که نقشی اساسی در انواع عملکرد های حیاتی بدن کودک دارد

کودکان برای رشد نیاز به ویتامینها و مواد معدنی دارند که ویتامین cیکی از ویتامین های لازم برای بدن کودکان  می باشد که البته اکثر کودکان این ویتامین را از شیر و مواد غذایی دریافت می کنند اما بعضی مواقع کودکان دچار کمبود این ویتامین حیاتی می شودند که درادامه راجع به آن بیشتر صحبت خواهیم کرد .

 

ویتامین C

ویتامین C که اسم اسید اسکوربیک هم شناخته می شود، یک ماده غذایی محلول در آب است که نقشی اساسی در انواع عملکرد های حیاتی بدن کودک دارد. مهم ترین کار هایی که این ویتامین می کند، حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش جذب آهن، تولید کلاژن و پروتئین زیاد در بدن است.

 

این ها فقط بخشی از کارایی ویتامین c برای کودکان است. همچنین این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند. آنتی اکسیدان ها به خودی مزایای بسیار زیادی برای بدن دارند. به عنوان مثال از بروز انواع سرطان جلوگیری می کنند و به طور کلی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

 

به دلیل کارایی های زیاد ویتامین c در بدن، این ماده به عنوان یک ماده غذایی ضروری برای بدن تلقی می شود. این ماده به طور طبیعی در بدن تولید نمی شود و باید از طریق رژیم غذایی جذب بدن شود.

ویتامین c در شیر مادر، شیر خشک و همچنین بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

 

نیاز به ویتامین c در کودکان

 

 شربت ویتامین c برای کودکان, ویتامین ث کودکان, مصرف ویتامین c برای کودکان

درصدی از ویتامین c کودکان از شیر مادر تأمین می شود

 

اگر چه که وجود این ویتامین در تمامی طول زندگی ضروری است، اما در نوزادان با توجه به وزن کم، مقدار بسیار کمتری ویتامین c نسبت به بزرگسالان نیاز است. این مقدار معمولا از طریق شیر مادر تامین می شود و نیازی به استفاده از ویتامین c به صورت جداگانه نیست.

به طور کلی برای نوزادان تا 6 ماهه، 40 میلی گرم در روز و برای نوزادان 6 الی 12 ماهه 50 میلی گرم ویتامین c کافی است.

 

پس برای این که ویتامین c نوزاد تامین شود، مادر باید در دوران شیردهی، ویتامین c مصرف کند تا از طریق شیردهی این ویتامین به نوزاد منتقل شود.

اگر مادر به صورت روزانه حدود 120 میلی گرم ویتامین c مصرف کند، ویتامین مورد نیاز کودک نیز تامین می شود. این مقدار حدود دو برابر بیشتر از نیاز روزانه زنان در حالتی است که شیردهی نمی کنند.

 

برخی از شیر های خشک بازار نیز غنی از ویتامین c هستند و اگر کودک از شیر خشک تغذیه می کند، از طریق این شیر خشک ها می توان ویتامین مورد نیاز کودک را تامین کرد.

 

اغلب نوزادان نیازی به مصرف مکمل های ویتامین c ندارند

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، ویتامین c مورد نیاز کودک، اغلب از طریق رژیم غذایی روزانه کودک تامین می شود و به همین دلیل نیازی به مصرف مکمل ویتامین c ندارند. اگر در این نوزادان مکمل های ویتامین c هم داده شود، ممکن است که کودک دچار مسمومیت شود.

 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها