Loading...

فواید درمانی شگفت انگیز تخم هندوانه

فواید درمانی شگفت انگیز تخم هندوانه
هندوانه میوه نوعی گیاه بوته‌ای به اسم Citrullus lanatus است که به خانواده کدوییان تعلق دارد. معمولاً هندوانه را در دسته صیفی‌جات دسته بندی می‌کنند.

گیاه شناسان اعتقاد دارند که هندوانه بومی قسمت‌هایی از آفریقای جنوبی است و به تدریج در سراسر دنیا گسترده شد. آمارها نشان می‌دهد که هندوانه پرمصرف‌ترین صیفی دنیا به شمار می‌رود. از مهم‌ترین کشورهای تولید کننده این ماده می‌توان به آمریکا، ژاپن و ترکیه اشاره کرد. یکی از بخش‌های این میوه تخم هندوانه است که سرشار مواد مغذی می‌باشد و از همین رو می‌توان از آن برای درمان بعضی از بیماری‌ها استفاده کرد. اگر دوست دارید بیشتر در مورد خواص و فواید بی نظیر تخم هندوانه اطلاعات به دست بیاورید، ما را در ادامه همراهی کنید.

خواص تخم هندوانه

همان طور که اشاره کردیم تخم هندوانه می‌تواند به صورت مؤثری به سلامت شما کمک کند چر که دارای ترکیبات مفید و طبیعی بسیاری می‌باشد. بهترین روش برای استفاده از ویژگی‌های بی نظیر تخم هندوانه این است که از آن روغن بگیرید. این روش برای اولین بار توسط پزشکان ژاپنی ابداع شد و کم کم بقیه هم از آن استفاده کردند. تحقیقاتی که بر روی عصاره این تخم‌ها صورت گرفته نشان می‌دهند که در آنها مقادیر قابل توجه ای از اسیدهای چرب مفید وجود دارند.

تقویت سلامت پوست

یکی از قدیمی‌ترین خواصی که به تخم هندوانه نسبت داده‌اند، تقویت سلامت پوست می‌باشد به طوری که شواهد به دست آمده نشان می‌دهد زنان سلطنتی در مصر باستان حدود 3 هزار سال پیش از عصاره این تخم‌ها برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه و اگزما استفاده می‌کرده‌اند. تخم هندوانه با مواد معدنی مختلف، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب غیر اشباع مانند اسید اولئیک، امگا 3 و 6 و ویتامین‌های مختلف برای کاهش خشکی پوست شناخته می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از این ماده می‌تواند اسیدهای چرب را به داخلی‌ترین لایه‌های پوستی شما منتقل کند.

خواص ضد پیری

دانشمندان زیادی در طول تاریخ عمر خود را صرف یافت یا ساخت اکسیر جوانی کردند که البته هیچ کدام موفق نشدند. امروزه اما تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از برخی مواد طبیعی می‌تواند این آرزو را به واقعیت تبدیل کند. دانشمندان ژاپنی در سال 2007 در طی یک مقاله که توسط مجله Daily Health منتشر شد ادعا کردند تخم هندوانه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های قدرتمند مانند ترکیبات فنلی، لیکوپن و کاروتنوئیدها قادر است به کاهش ظاهر چین و چروک‌ها، لکه‌های سن و جلوگیری از پیری زودرس کمک کند. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر محصولات آرایشی بهداشتی زیادی را با استفاده از عصاره این تخم‌ها تهیه کرده‌اند.

کاهش التهاب

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش بدهد، التهاب می‌باشد. از جمله مهم‌ترین بیماری‌های التهابی می‌توان به مواردی مانند آرتریت، نقرس، آکنه و پسوریازس اشاره کرد. برای این که از ابتلا به چنین بیماری‌های جلوگیری کنید، بهتر است از مواد طبیعی که دارای خواص ضد التهابی هستند استفاده کنید. تخم هندوانه و روغنش در زمره چنین موادی دسته بندی می‌شوند. در سال 2015 موسسه سلامت و بهداشت آمریکا اعلام کرد که بیش از 35 درصد آمریکایی‌ها به آرتریت مبتلا هستند. این موضوع نشان می‌دهد که بیماری‌های التهابی در حال افزایش هستند.

سم زدایی بدن

از دیگر خواص مهم این تخم‌ها می‌توان به سم زدایی بدن اشاره کرد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که استفاده از تخم هندوانه چه به صورت موضعی و چه خوراکی می‌تواند به از بین بردن سموم کمک کند. جالب است بدانید که ترکیبات موجود در این ماده قادر هستند تا به تحریک عملکرد کبد کمک کنند. از کبد به عنوان اصلی‌ترین تصفیه کننده بدن یاد می‌شود. مصرف موضعی این ماده نیز می‌تواند با پر کردن لایه‌های پوستی از ورود آلودگی‌ها و میکروب‌ها به بدن کمک کند. علاوه بر این، خاصیت دیورتیک آن نیز می‌تواند ادرار را افزایش بدهد. همان طور که می دانید در ادرار مقادیر زیادی اسید اوریک وجود دارد.

سلامت مو

این ماده قادر است به سلامت موهای شما کمک کند. در سال 2007 تحقیقاتی همه جانبه بر روی خواص هندوانه و تخم‌های آن در دانشگاه پزشکی میزوری انجام شد که نتایج نشان می‌داد تخم هندوانه به دلیل این که دارای مقادیر قابل توجه ای از ویتامین E می‌باشد، می‌تواند از مشکلاتی مانند التهاب پوست سر، شوره و ریزش مو جلوگیری کند. علاوه بر این، اسیدهای چرب مفید این تخم‌ها نیز می‌توانند ریشه مو را تقویت کنند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها