Loading...

ویژگی‌های درمانی گیاه بابا آدم جنگلی

ویژگی‌های درمانی گیاه بابا آدم جنگلی
بابا آدم جنگلی نوعی گیاه چند ساله است که به خانواده کاسنیان تعلق دارد. بابا آدم جنگلی اسم‌های دیگری نیز دارد که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به سایبان و پای کره اسب اشاره کرد.

این گیاه بیشتر در قسمت‌های معتدل رشد می‌کند. استان‌های شمالی ایران، گیلان، مازندران و گرگان، زیستگاه این گیاه در کشور محسوب می‌شوند. گیاه شناسان باور دارند که بابا آدم جنگلی بومی مناطق مرکزی اروپا می‌باشد. در بسیاری از فرهنگ‌ها، این گونه به عنوان یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی به شمار می‌رود و به همین دلیل است که از آن در طب سنتی استفاده می‌شود. اگر دوست دارید بیشتر با خواص و فواید درمانی این گیاه آشنا شوید، ما را در ادامه همراهی کنید.

خواص بابا آدم جنگلی

همان طور که اشاره کردیم این گیاه در طب سنتی استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر دانشمندان تحقیقات و آزمایش‌های گسترده‌ای را بر روی این گیاه انجام داده‌اند که نتایج نشان می‌دهد بابا آدم جنگلی ترکیبات شیمیایی مفیدی دارد که قادر هستند به شما در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها کمک کنند. از جمله مهم‌ترین این ترکیبات می‌توان به آلکالوئیدها اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که قبل از استفاده این گیاه باید با پزشک خود مشورت کنید چرا که گاهی اوقات مصرف بابا آدم جنگلی باعث به وجود آمدن برخی از عوارض جانبی می‌شود.

کاهش التهاب

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های درمانی این گیاه، می‌توان به کاهش التهاب اشاره کرد. محققان بر این باور هستند که التهاب ریشه در بسیاری از بیماری‌های مزمن دارد و به همین دلیل مصرف مواد ضد التهابی می‌توانند سلامت بدن شما را تقویت کنند. در قرن اخیر اثبات شده که بسیاری از بیماری‌های خطرناک و مزمن مانند آرتریت، نقرس و حتی مشکلات قلبی، کاملاً با التهاب در ارتباط هستند. برخی از این بیماری‌ها مانند آرتریت، هیچ گونه درمانی ندارند و به همین دلیل بهتر است که شما با مصرف مواد ضد التهابی مانند این گیاه، از ابتلا به چنین بیماری‌های جلوگیری کنید.

درمان سرماخوردگی

یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها که هر کسی در طول سال یک یا دو بار به آن مبتلا می‌شود، سرماخوردگی می‌باشد. برای درمان این بیماری می‌توانید از مواد گیاهی مانند این گونه استفاده کنید. مشاهدات نشان می‌دهد که بابا آدم جنگلی می‌تواند خروج مخاط و خلط از دستگاه‌های تنفسی و حفره‌های بینی را تحریک کند. مخاط و خلط به عنوان ایده آل ترین محل‌ها برای تجمع باکتری‌ها شناخته می‌شوند و به همین دلیل از بین بردن این نقاط داغ برای درمان بیماری می‌تواند روشی مؤثر باشد. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که در فصول سرد سال به سرعت سرما می‌خورید، بهتر است استفاده از این گیاه را در دستور کار خود قرار دهید.

جلوگیری از حساسیت

برخی از افراد به شدت سیستم آلرژیک دارند و به همین دلیل حتی اگر چند دقیقه در محیط‌های آلرژی زا قرار بگیرند، علائم دردناکی مانند عطسه شدید، آبریزش بینی و خارش چشم به سراغشان می‌آید. این علائم فیزیکی نتیجه هیستامین‌هایی است که در بدن ما در مقابل برخی از مواد منتشر می‌شود. این مواد صرفاً مضر نیستند و گاهی اوقات مفید نیز می‌باشند اما سیستم دفاعی بدن آنها را به عنوان آلودگی در نظر می‌گیرد و با آن مبارزه می‌کند. استفاده از دم‌نوش این گیاه می‌تواند از آزاد شدن هیستامین‌ها جلوگیری کرده و در نتیجه علائم حساسیت کاهش پیدا می‌کند.

درمان سردرد

رایج‌ترین خاصیت استفاده از این گیاه درمانی سردرد و میگرن می‌باشد. جالب است بدانید که استفاده از این روش تاریخچه‌ای چند هزار ساله دارد. پتاسین و ایزوپتازین دو ترکیب شیمیایی هستند که به طور مستقیم با کاهش شدت، مدت زمان و علائم میگرن مرتبط می‌باشند و این دو مواد شیمیایی قدرتمند در برخی از گونه‌های این گیاه یافت می‌شوند. آمارها نشان می‌دهد که 15 درصد از جمعیت کره زمین به میگرن دچار هستند و به همین دلیل توصیه می‌شود از دمنوش بابا آدم جنگلی بیشتر استفاده کنید.

کاهش تب

در طب سنتی از مقادیر مشخصی از این گیاه به منظور کاهش تب استفاده می‌شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که این موضوع ریشه در طبیعت سرد و خواص ضد التهابی این گیاه دارد. علاوه بر این، مصرف بابا آدم جنگلی می‌تواند به بهبود فعالیت‌های دفاعی بدن کمک کند. جالب است بدانید که تب ناشی از فعالیت‌های بدن در راستای درمان بیماری می‌باشد و به همین دلیل با تقویت دستگاه ایمنی می‌توانید آن را کاهش بدهید.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها