Loading...

روغن چریش و مزایای استفاده از آن

روغن چریش و مزایای استفاده از آن
چریش نوعی درخت است که به خانواده سنجد تلخیان تعلق دارد. از دیگر نام‌های این درخت می‌توان به نیم Neem هم اشاره کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که این درخت بومی کشورهایی مانند میانمار و بوتان است. البته شما می‌توانید با این درخت در قسمت‌های غربی بلوچستان نیز آشنا شوید. از این درخت محصولاتی فراوانی به دست می‌آید که یکی از مهم‌ترین آنها روغن چریش می‌باشد. برای درست کردن این روغن از میوه و دانه‌های این درخت استفاده می‌شود. مشاهدات حاکی از این است که پزشکان طب سنتی در شرق آسیا برای هزاران سال از روغن چریش برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کردند. به همین دلیل است که ما در این مقاله شما را با برخی از خواص مهم این روغن آشنا می‌کنیم.

 

خواص روغن چریش

همان گونه که اشاره کردیم، این روغن استفاده‌های فراوانی در طب سنتی دارد. علاوه بر این روغن، برگ چریش نیز خواص و فواید درمانی گسترده‌ای دارد. بر روی این روغن آزمایش‌های زیادی صورت گرفته که نتایج نشان می‌دهد در آن دو ترکیب آنتی اکسیدانی بسیار قوی و کمیاب به اسم‌های Nimbin و Azadirachtin وجود دارد. این آنتی اکسیدان‌ها باعث می‌شوند تا به این روغن فواید آنتی سپتیک، ضد قارچی، ضد تب و آنتی هیستامینی را نسبت بدهند. با توجه به نوع تقطیر و استخراج، این روغن در رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و قرمز متفاوت می‌باشد.

سلامت مو

برای سال‌ها این روغن به عنوان یکی از برجسته‌ترین و اصلی‌ترین شوینده‌های سر در کشورهای آسیای شرقی شناخته می‌شده است. دانشمندان باور دارند که اسیدهای چرب موجود در این روغن می‌توانند به نرم شدن موهای شما کمک کنند. علاوه بر این، خواص ضد قارچی و ضد باکتری چریش باعث می‌شود تا شما از شر مشکلاتی مانند شپش و شوره سر در امان بمانید. در سال 2010 آزمایشی صورت گرفت که در طی آن 50 نفر که دچار ریزش مو بودند، در معرض استفاده از این روغن قرار گرفتند. بعد از یک دوره یک ماهه، بیش از 90 درصد این افراد گزارش دادند که ریزش موی آنها به شدت کمتر شده است.

سلامت پوست

استفاده از این روغن می‌تواند به روش‌های مختلفی به سلامت پوست کمک کند. بر اساس آنچه در بالا گفته شده، خواص ضد باکتری و ضد قارچی آن قادر هستند تا پوست شما را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها در امان نگه دارند. جالب است بدانید که این روغن می‌تواند بیش از 150 گونه مختلف از باکتری‌ها را بکشد. علاوه بر این، خواص ضد التهابی آن باعث می‌شوند تا مشکلات رایجی مانند آسیب‌های نور خورشید، چین و چروک، لکه‌های سن و آکنه به شدت کاهش پیدا کنند. در حال حاضر محصولات بهداشتی آرایشی زیادی را با استفاده از عصاره این روغن تهیه می‌کنند.

سم زدایی بدن

 

شما در طول روز فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهید که بسیاری از آنها باعث ورود سموم و آلودگی به بدنتان می‌شوند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به استفاده از لوازم آرایشی، مصرف خوردنی‌های فراوری شده و استشمام هوای آلوده اشاره کرد. این روغن به شدت دیورتیک می‌باشد. این بدان معنی است که مصرف آن باعث افزایش ادرار می‌شود. اما ادرار چگونه می‌تواند به سم زدایی کمک کند؟ جالب است بدانید که بیش از 35 درصد از محتویات ادرار را آلودگی و سموم تشکیل داده‌اند که برجسته‌ترینشان اسید اوره می‌باشد.

افزایش اشتها

دانشمندان باور دارند که فرایند افزایش وزن به شدت سخت‌تر از کاهش آن می‌باشد. معمولاً افراد بدین منظور از مکمل‌های مختلف و داروهای اشتها آور استفاده می‌کنند که برخی از آنها می‌توانند عوارض جانبی گسترده‌ای داشته باشند. در گذشته از این روغن برای کسی که دوران نقاهت پس از جراحی یا یک بیماری سخت را طی می‌کرده، تجویز می‌کرده‌اند چرا که مصرف آن به شدت اشتها را افزایش می‌دهد. دانشمندان تحقیقاتی در این مورد انجام داده‌اند که نشان می‌دهد مصرف روغن چریش به افزایش ترشح گرلین (هورمون گرسنگی) منجر می‌شود.

بهبود سلامت قلب

در این روغن اسیدهای چربی مانند اسید آلفا لینولنیک، اسید لینولئیک و اسید اولئیک، و نیز اسید پالمتیک و استریک اسید وجود دارد. در مقادیر مناسب، این چربی‌ها برای بدن ضروری هستند و حتی می‌توانند به تعادل سطح کلسترول استاندارد در بدن کمک کنند. مشاهدات حاکی از این است که مصرف روغن چریش باعث کاهش ضربان قلب، کاهش کلسترول و کاهش التهاب در رگ‌های خونی می‌شود. این موضوع شما را در مقابل مشکلات خطرناکی مانند آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی در امان نگه می‌دارد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها