Loading...

لیست ویژگی‌های بی‌‎نظیر روغن گل یاس

لیست ویژگی‌های بی‌‎نظیر روغن گل یاس
یاس یکی از نام آشناترین انواع گل است که به خانواده زیتونیان تعلق دارد. این گل‌های سفید بوی بسیاری معطری دارند و به همین دلیل است که بسیاری آنها را به دلیل مصارف زینتی پرورش می‌دهند.

گیاه شناسان باور دارند که این گل بومی کشور ایران بوده و به مرور زمان به دیگر قسمت‌های دنیا منتقل شده است. از دیگر نام‌های گل یاس می‌توان به مواردی مانند یاسمن، گل هاشم، سمن و گل لیلی اشاره کرد. یکی از موادی که از این گیاه تهیه می‌کنند، روغن گل یاس است که بر روی بسیاری از بخش‌های بدن تأثیرات مثبت دارد. به همین دلیل ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را به صورت مختصر با برخی از خواص و فواید درمانی روغن گل یاس بیشتر آشنا کنیم.

خواص روغن گل یاس

دانشمندان باور دارند که مصرف روغن گل یاس می‌تواند به صورت موثری به سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بسیاری بیماری‌ها کمک کند. این روغن سرشار از ترکیبات شیمیایی مفید است که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند اسید بنزوئیک، بنزالدهید، بنزیل استات، بنزیل الکل، اندول، بنزیل بنزوات، سیس-3-هگزیلن بنزوات، سیس جاسمون، سئوزول، اوژنول، فارنزول، ژرانولی، لینالول، متیل آنتگرییلات، پراسئول، نئول، گاما ترپینول، نئولیدول، ایزوفیتول و فیتول اشاره کرد. بسیاری از این ترکیبات در ساخت داروهای مختلف نقش دارند.

درمان افسردگی

یکی از مهم‌ترین خواصی که به استفاده از روغن گل یاس نسبت می‌دهند، درمان افسردگی می‌باشد. یک تحقیق مشترک توسط گروه گیاه شناسی موسسه بوز کلکته هند و گروه درمانگاه‌های مولکولی کلینیک کلیولند، ایالات متحده آمریکا، نشان می‌دهد که استشمام بوی این روغن می‌تواند شما را آرام کند. این موضوع باعث می‌شود تا ترشح کورتیزول در بدن شما به شدت کاهش پیدا کند. میزان کورتیزول به صورت مستقیم بر روی مشکلاتی مانند استرس، اضطراب و افسردگی تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این بوی خوب این روغن می‌تواند ترشح هورمون سروتونین را افزایش بدهد. این هورمون باعث می‌شود تا شما احساس سرخوشی و خوشحالی بکنید.

جلوگیری از عفونت

همان طور که در یک مطالعه دو مرحله‌ای توسط مجله Ethnopharmacology منتشر شد، عصاره این روغن سرشار از خواص ضد ویروسی می‌باشد. بعضی از ترکیباتی که در این روغن وجود دارند، مانند بنزالدهید، بنزوئیک اسید و بنزیل بنزوات خاصیت ضد باکتری و ضد فارچی دارند و به همین دلیل است که می‌توان از این روغن برای جلوگیری از عفونت استفاده کرد. اگر شما هم دچار زخم‌های موضعی شده‌اید توصیه می‌کنیم که از موادی مانند این روغن استفاده کنید تا در برابر خطراتی مانند عفونت و سپتیک در امان بمانید. جلوگیری از عفونت یکی از قدیمی‌ترین فواید استفاده از این روغن به شمار می‌رود.

افزایش میل جنسی

در سال 2015 تحقیقاتی توسط مجله بین المللی داروسازی و علوم زیستی نهادی منتشر شد که نشان می‌داد این روغن دارای خواص فروتیریک می‌باشد. این بدان معنی است که ترکیبات موجود در آن قادر هستند شهوت و میل جنسی را در شما تقویت کنند. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، ترکیبات این روغن قادر هستند ترشحات هورمون‌های بدن را تحت تأثیر بگذارند. مشاهدات حاکی از این است که عطر این روغن باعث می‌شود تا ترشح هورمون‌هایی مانند تستوسترون و استروژن افزایش پیدا کند. همچنین هندی‌ها باور دارند که این روغن می‌تواند به درمان زود انزالی و سایر اختلالات جنسی کمک کند.

درمان بی خوابی

آمارهای موسسه بهداشت و سلامت ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که بیش از 35 درصد از مردم آمریکا دچار مشکلات خواب هستند. خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی سالم محسوب می‌شود و اگر شما نتوانید آن را مهیا کنید، با مشکلات متعددی مواجه می‌شوید. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که باعث بی خوابی می‌شود، استرس و اضطراب می‌باشد. همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، عصاره این روغن می‌تواند شما را آرام کند. در نتیجه استشمام عطر این روغن قبل از خواب می‌تواند یک روش عالی برای مبارزه با بی خوابی باشد.

سلامت پوست

یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌توان با استفاده از این روغن به آن کمک کرد، پوست می‌باشد. در سال‌های اخیر به دلیل آسیب‌های وارد شده به لایه اوزون، اشعه‌های منفی خورشید بیشتر شده‌اند. این موضوع شانس ابتلا به بیماری‌های پوستی خطرناکی مانند سرطان پوست را به شدت افزایش می‌دهد. خوشبختانه در این روغن مواد ضد التهابی وجود دارد و به همین دلیل شما می‌توانید از آن برای مقابله به چنین مشکلات خطرناکی استفاده کنید.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها