Loading...

آشنایی با فواید درمانی نمک دریای مرده

آشنایی با فواید درمانی نمک دریای مرده
نمک‌هایی که از دریا به دست می‌آیند دارای خواص و فواید فراوانی هستند اما جالب است بدانید این نوع نمک، به طور مخصوص از دریای مرده تهیه می‌شود.

دریای مرده یک دریای آب شور است که در مرز سه کشور اردن، فلسطین و اسرائیل واقع شده است. جالب است بدانید نمک موجود در این دریا بسیار زیاد است به طوری که اندازه گیری‌ها نشان می‌دهد در دریای مرده سه برابر بیشتر از اقیانوس‌ها نمک وجود دارد. به دلیل مواد معدنی خاصی که در این آب وجود دارد، نمک آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر دوست دارید در مورد ویژگی‌های درمانی نمک دریای مرده اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

خواص نمک دریای مرده

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، استفاده از نمک دریای مرده می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بر روی بدن بگذارد. این موضوع به دلیل سطح بالای مواد معدنی موجود در این دریا می‌باشد. آزمایش‌های انجام شده بر روی این نمک نشان می‌دهد که در آن عناصر با ارزشی مانند پتاسیم، سدیم، منیزیم و کلسیم، و همچنین کلرید و برومید وجود دارد. البته دقت کنید که این نمک مزه نسبتاً بدی دارد اما استفاده از آن در حمام و ماسک‌های موضعی یک روش عالی برای بهره بدن از خواصش می‌باشد.

هیدراته کردن پوست

از جمله مهم‌ترین خواصی که به استفاده از این نمک نسبت داده‌اند، هیدراته کردن پوست می‌باشد. این موضوع مخصوص کسانی است که از خشکی پوست رنج می‌برند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پوست خشک می‌تواند بستر لازم برای ایجاد بسیاری از مشکلات پوستی مانند چین و چروک، اگزما و آکنه را فراهم کند. در حال حاضر در بسیاری از سالن‌های زیبایی برتر دنیا از محلول نمک دریای مرده برای از بین بردن پوست خشک استفاده می‌شود. بدین منظور کافی است تا وان حمام خود را پر از آب کرده و سپس چند قاشق نمک در آن بریزید.

ضد عفونی کننده

تمام نمک‌ها به صورت طبیعی ضد عفونی کننده می‌باشند اما این خاصیت در نمک دریای مرده بسیار مشهودتر می‌باشد. برای سال‌ها در کشورهای آسیای صغیر مانند اردن، عمان و سیار کشورهای منطقه از این نمک برای جلوگیری از عفونت‌های پوستی و موضعی استفاده می‌شده است. حتی جالب است بدانید که این موضوع در کتیبه‌های قدیمی به دست آمده از شهر باستانی پترا نیز اشاره شده است. این خاصیت نمک دریای مرده در سال 2011 طی آزمایشاتی که دانمشندان سوئدی انجام دادند، ثابت شد.

کاهش زبری پوست

از دیگر ویژگی‌های مهم این نمک می‌توان به کاهش زبری پوست اشاره کرد. بیشتر مردم برای از بین بردن این مشکل از کرم‌های گوناگون که اکثرشان از مواد شیمیایی درست شده‌اند، استفاده می‌کنند. این در حالی است که مشاهدات نشان می‌دهد این دست از مواد بهداشتی معمولاً عوارض جانبی جدی از خود برجای می‌گذارند. به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم از محلول این نمک استفاده کنید. این موضوع می‌تواند به صورت موثری به از بین بردن زبری پوست و کبره کمک کند. معمولاً سر زانوها، آرنج‌ها و کف پا رایج‌ترین قسمت‌هایی هستند که دارای پوستی زبر می‌باشند.

کاهش التهاب

وجود این عناصر باعث می‌شود تا نمک دریای مرده دارای خواص ضد التهابی فراوانی باشد. این موضوع اهمیت خود را زمانی نشان می‌دهد که بدانید تقریباً بیش از 50 درصد بیماری‌های مزمن ناشی از التهاب هستند. متأسفانه رایج‌ترین این بیماری‌ها مانند آرتریت، نقرس و پسوریازیس هیچ گونه درمانی ندارند اما شما می‌توانید با استفاده از موادی مانند نمک دریای مرده علائم دردناک آنها را کاهش داده و سال‌ها بدون هیچ مشکلی به زندگی عادی خود ادامه دهید. بدین منظور تنها کاری که باید بکنید این است که نواحی آسیب داده را به دقت با استفاده از محلول این ماده ماساژ دهید.

از بین بردن بوی دهان

استفاده از مواد خوشبو کننده یک راه موقت برای کاهش بوی دهان به شمار می‌رود. دانشمندان دریافته‌اند که بیشتر بوی بد دهان ناشی از فعالیت‌های باکتری‌های دهانی می‌باشد. این بدان معنی است که اگر شما می‌خواهید از شر بوی بد دهان خلاص شوید، ابتدا باید از این باکتری‌ها را از بین ببرید. همان طور که در بالا نیز اشاره شد این ماده سرشار از خواص ضد عفونی کننده می‌باشد. همین خواص باعث می‌شود تا قرقره کردن آن بتواند به از بین بردن باکتری‌های دهانی به شما کمک کند. این موضوع در نهایت به سلامت دندان‌ها نیز منجر می‌شود.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها