Loading...

لیست اصلی‌ترین خواص روغن زعفران

لیست اصلی‌ترین خواص روغن زعفران
زعفران که با نام علمی Crocus sativus شناخته می‌شود، گیاهی چند ساله است که به خانواده زنبقیان تعلق دارد. این گیاه بومی کشور ایران است اما در سال‌های اخیر کشورهایی مانند اسپانیا، ترکیه و افغانستان نیز اقدام به پرورش آن کرده‌اند.

با این حال جالب است بدانید که ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا محسوب می‌شود. گل‌های این گیاه بسیاری ارزشمند هستند به طوری که به زعفران لقب طلای سرخ را داده‌اند. روغن زعفران یکی از مهم‌ترین محصولات این گیاه است که دارای ویژگی‌های مثبت فراوانی می‌باشد. اگر دوست دارید در مورد خواص و فواید درمانی این گیاه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

 

خواص روغن زعفران

روغن زعفران می‌تواند به شما در درمان و پیشگیری از طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مزمن کمک کند. تحقیقات انجام شده بر روی این روغن نشان می‌دهد که در آن ترکیبات مفید و با ارزشی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، ویتامین A و ویتامین C همراه با بسیاری از اسیدهای فرار مختلف مانند سینئول، لینالول، لیمونن، گرانیول و کاروتنوئید های مختلف یافت می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا از روغن زعفران برای ساخت بسیاری از داروهای مختلف استفاده کنند. البته باید دقت کنید کسانی که از داروهای شیمی درمانی استفاده می‌کنند، نباید از این روغن مصرف کنند.

تقویت سلامت پوست

تمام موادی که در روغن زعفران یافت می‌شوند برای تقویت سلامت پوست مناسب هستند. به عنوان مثال ویتامین C موجود در این روغن قادر است به شما در تولید کلاژن کمک کند. کلاژن ماده‌ای است که می‌تواند به کاهش چین و چروک و لکه‌های سن منجر شود چرا که خاصیت کشسانی پوست به آن بستگی دارد. علاوه بر این، وجود کلاژن می‌تواند بهبود زخم‌های پوستی را نیز تسریع ببخشد. همچنین آنتی اکسیدان های زعفران قادر هستند شما در مقابل مشکلاتی مانند آکنه، اگزما و حتی سرطان پوست در امان نگه دارند.

پیشگیری از ریش مو

یکی دیگر از خواص بی نظری که به استفاده از این روغن نسبت می‌دهند، پیشگیری از ریش مو می‌باشد. این موضوع در آقایان اهمیت بیشتری دارد چرا که آقایان تا 80 درصد بیشتر از خانم‌ها در معرض خطر ریزش مو قرار دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد اسیدهای فراری که در روغن زعفران وجود دارند می‌توانند فولیکول‌های مو را تقویت کرده و به شما در مقابله با سایر مشکلات مانند خشکی پوست سر کمک کنند. جالب است بدانید که بیشتر پزشک‌های طب سنتی ایرانی مانند بوعلی سینا و رازی استفاده از این روغن را به عنوان شوینده سر، مفید می‌دانسته اند.

کنترل دیابت

 

دیابت نوعی بیماری متابولیسمی است که در آن افراد نمی‌توانند سطح قند خون را کنترل کنند چرا که بدن آنها در مقابل ترشح انسولین مقاوم شده است. از انسولین به عنوان آنزیم کنترل کننده قند خون یاد می‌شود. در روغن زعفران ترکیباتی وجود دارد که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. در سال 2011 آزمایشاتی توسط دانشمندان آمریکایی دانشگاه پزشکی سن دیگو انجام شد که نتایج آن نشان می‌داد، سینئول قادر است سطح قند خون را کنترل کند. این موضوع یک خبر عالی برای کسانی است که از دیابت، علی الخصوص دیابت نوع دوم رنج می‌برند.

کاهش وزن

استفاده از این روغن می‌تواند به فرایند کاهش وزن نیز کمک کند. یکی از مهم‌ترین خواص زعفران افزایش ترشح هورمون سروتونین می‌باشد. برای سال‌ها دانشمندان باور داشتند که این هورمون تنها باعث به وجود آمدن احساس رضایت در بدن می‌شود اما در مطالعات اخیر ثابت شده که این هورمون می‌تواند اشتها را سرکوب کند. این موضوع یک خبر عالی برای افرادی است که قصد دارند وزن خود را کاهش بدهند چرا که پرخوری یکی از رایج‌ترین موانعی است که شما را از وزن دلخواهتان دور می‌کند. علاوه بر این جالب است بدانید که سروتونین در افزایش متابولیسم و چربی سوزی نیز نقش دارد. به همین دلیل بهتر است استفاده از روغن زعفران را در دستور کار خود قرار دهید.

کاهش استرس

استرس و اضطراب به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی تبدیل شده‌اند. دانشمندان باور دارند که فشار روانی یا استرس در ابتلا به طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مزمن نقش دارد. به همین دلیل کاهش استرس می‌تواند شما در مقابل بسیاری از بیماری‌ها در امان نگه دارد. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم روغن زعفران باعث افزایش ترشح سروتونین می‌شود. سروتونین از جمله هورمون‌هایی است که به صورت موثری با کاهش سطح استرس و اضطراب در ارتباط می‌باشد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها