Loading...

چرا باید از چای موز استفاده کنیم؟

چرا باید از چای موز استفاده کنیم؟
موز محبوب‌ترین میوه دنیا است که در همه کشورهای دنیا شناخته می‌شود. این میوه از گیاهانی به اسم Musa balbisiana و Musa acuminata به دست می‌آید.

دانشمندان باور دارند که کشورهای حوزه دریای کارائیب به عنوان زیستگاه اصلی این میوه شناخته می‌شوند. در حال حاضر کشورهای چین، اکوادور، اوگاندا و فیلیپین به عنوان اصلی‌ترین مناطق تولید کننده این میوه محسوب می‌شوند. یکی از محصولات این میوه که کمتری کسی از وجود آن آگاه است، چای موز نام دارد. برای تهیه این چای باید قطعه‌های موز را در آب ریخته و آن را به مدت 10 دقیقه بجوشانید. اگر دوست دارید در مورد خواص و فواید چای موز اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

 

خواص چای موز

درست مانند خود این میوه، چای موز نیز دارای ترکیبات بی نظیر است که مصرف هر کدام از آنها می‌تواند تأثیرات شگفت انگیزی بر روی بدن بگذارد. دانشمندان تحقیقات گسترده‌ای بر روی موز انجام داده‌اند که نتایج نشان می‌دهد این میوه حاوی پکتین، ویتامین B6، ویتامین B12، ویتامین C، پتاسیم، منگنز و منیزیم می‌باشد. بسیاری از افراد نمی‌توانند بنا به مشکلات گوارشی یا حساسیت از این میوه استفاده کنند. چنین کسانی بهتر است که مصرف سایر محصولات موز، مانند چای موز را در دستور کار خود قرار دهند.

کاهش فشار خون

در این میوه عناصر مهمی وجود دارد که بدون تردید برجسته‌ترین آنها پتاسیم می‌باشد. جالب است بدانید که موز مهم‌ترین منبع دریافت پتاسیم به صورت طبیعی محسوب می‌شود. این عنصر می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. معمولاً با انباشته شدن پلاک و رسوب چربی‌ها در رگ‌ها، جریان خون با اختلال ایجاد می‌شود. قلب در چنین شرایطی مجبور می‌شود فشار بیشتری به خود بیاورد تا خون به خوبی پمپاژ شود. فشار بالا به قلب می‌تواند شانس بیماری‌های مختلفی مانند سکته مغزی و مشکلات قلبی را افزایش بدهد. مصرف چای موز به دلیل پتاسیم بالای خود باعث می‌شود که رگ‌های خونی شما گشاد شده و در نتیجه فشار خون پایین بیاید.

تنظیم خواب

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مشکلات خواب در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. کارشناسان اعتقاد دارند که این موضوع به دلیل تغییر عادت‌های زندگی می‌باشد. یکی از مهم‌ترین موادی که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند، چای موز نام دارد. سطوح بالای تریپتوفان، سروتونین و دوپامین موجود در این نوشیدنی به صورت مستقیم با بهبود خواب، کاهش میزان بیخوابی و عموماً خواب آرام و بی وقفه ارتباط دارد. داشتن خواب منظم به جلوگیری از آلزایمر منجر می‌شود چرا که عدم خواب کافی موجب افزایش سطح بتا آمیلوئید در مغز شده که با وقوع این بیماری همراه است.

رهایی از افسردگی

روانشناسان باور دارند که در بسیاری از موارد بروز افسردگی با ترشح برخی از هورمون‌ها در بدن ارتباط دارند. به عنوان مثال آنها اعتقاد دارند که افسردگی فصلی به دلیل کاهش ترشح سروتونین به وجود می‌آید. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این چای سطوح بالای تریپتوفان، سروتونین و دوپامین وجود دارد. سروتونین و دوپامین باعث می‌شوند که احساس رضایت و خوشی در شما افزایش پیدا کند. همچنین جالب است بدانید که تریپتوفان هم قادر است سطوح استرس و اضطراب که به عنوان محرک‌های اصلی افسردگی به شمار می‌روند را کاهش بدهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی که در چای موز یافت می‌شود، ویتامین C می‌باشد. شواهد حاکی از این است که این ویتامین در بدن نقش آنتی اکسیدانی دارد. این بدان معنی است که مصرف آن می‌تواند به شما در مقابله با بیماری‌های مزمن و رادیکال‌های آزاد کمک کند. علاوه بر این، این ویتامین به صورت مستقیم با ساخت گلبول‌های سفید ارتباط دارد. همان طور که می دانید این گلبول‌ها به عنوان اصلی‌ترین بخش‌های دفاعی بدن شناخته می‌شوند.

درست کردن چای موز تنها 10 دقیقه زمان می برد و برای درست کردن آن باید از موز ارگانیک استفاده کنید چون پوست آن قرار است در آب جوشانده شود.
در ابتدا باید مقداری آب بجوشانید. قابلمه ای که آب را در آن می جوشانید زیاد بزرگ نباشد فقط به اندازه ای باشد که یک عدد موز در آن جا شود.
دو طرف پوست موز را با چاقو ببرید.
وقتی آب جوشید موز را داخل آن بیندازید. بسیاری از فواید این چای به دلیل جوشانده شدن پوست موز است. پوست موز حاوی تریپتوفان است و تریپتوفان تاثیر خواب آور دارد.
به مدت 10 دقیقه بجوشانید. در این مدت می توانید لباس های خواب تان را بپوشید و برای رفتن به رختخواب آماده شوید.
بعد از این که موز را به مدت 10 دقیقه جوشاندید آب را با صافی داخل فنجان بریزید.
سپس کمی دارچین داخل فنجان بریزید و هم بزنید. اضافه کردن دارچین اختیاری است و فقط برای خوشبو شدن چای به آن اضافه می شود.
موز پخته شده را دور نریزید. کمی دارچین به آن بزنید و بخورید. موز پخته شده هم تاثیر آرامش بخش چای را بیشتر می کند و هم خوشمزه است.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها