Loading...

بررسی فواید بی‌نظیر مصرف روغن آلوئه ورا

بررسی فواید بی‌نظیر مصرف روغن آلوئه ورا
آلوئه ورا گیاهی چند ساله و بوته‌ای است که به خانواده سگل‌ها تعلق دارد. این گیاه نام‌های دیگری دارد که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به صبر زرد طبی و شاخ بزی اشاره کرد.

دانشمندان از کشورهای آفریقای شمالی به عنوان زیستگاه بومی این گیاه یاد می‌کنند اما امروزه شما می‌توانید آلوئه ورا را در بسیاری از مناطق دنیا یافت کنید. یکی از مهم‌ترین محصولات این گیاه روغن آلوئه ورا می‌باشد که می‌تواند به شما در درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها کمک کند. اگر دوست دارید با مهم‌ترین خواص و فواید درمانی این روغن بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

خواص روغن آلوئه ورا

در بسیاری از فرهنگ‌ها از آلوئه ورا به عنوان یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی یاد می‌شود. دانشمندان باور دارند که این موضوع ریشه در ترکیبات بی نظیری دارد که در این گیاه یافت می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که برگ‌های آلوئه ورا سرشار از آنزیم‌ها، مواد معدنی، قندها، لیگنین، ساپونین ها، اسید سالیسیلیک، اسیدهای آمینه، ویتامین‌های A (بتا کاروتن)، C و E، ویتامین B12، اسید فولیک و کولین هستند. هر کدام از این ترکیبات می‌توانند بر روی بخش‌های مختلف بدن شما تأثیرات مثبت فراوانی بگذارند. به همین دلیل است که از روغن آلوئه ورا در ساخت داروها و مواد بهداشتی متعددی استفاده می‌شود.

جلوگیری از سرطان

از جمله مهم‌ترین خواص روغن آلوئه ورا می‌توان به جلوگیری از سرطان اشاره کرد. این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که در طول سال بیش از 2 میلیون نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند. دانشمندان اعتقاد دارند که رادیکال‌های آزاد یکی از دلایل اصلی برای ایجاد سرطان به شمار می‌روند. این مولکول‌ها با اکسیده کردن سلول‌های سالم بدن آنها را به بافت‌های سرطانی تبدیل می‌کنند. آنتی اکسیدان ها می‌توانند تأثیر منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند. به همین دلیل موادی که در خود مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان را دارند می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند است.

جلوگیری از پیری زودرس

جلوگیری از پیری زودرس یکی دیگر از خواص شگفت انگیز روغن آلوئه ورا محسوب می‌شود. همان طور که در بالا اشاره شد، در این گیاه می‌توانید با طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C آشنا شوید. آنتی اکسیدان ها شما را از شر مشکلاتی مانند آکنه، اگزما و سایر بیماری‌های پوستی در امان نگه می‌دارند و ویتامین C نیز با کمک به ساخت کلاژن، به شما در مقابله با چین و چروک کمک می‌کند. جالب است بدانید که کلاژن در ایجاد خاصیت کشسانی پوست نقش مستقیم دارد.

تقویت سیستم امنی بدن

 

اگر شما از این روغن به صورت خوراکی استفاده کنید، می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را مورد تقویت قرار دهید. این موضوع نیز ناشی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C دارد. ویتامین C در بدن نقش‌های مختلفی دارد که بدون تردید مهم‌ترین آنها ساخت گلبول‌های سفید می‌باشد. این گلبول‌ها به عنوان اصلی‌ترین عوامل برای مقابله با میکروب‌ها به شمار می‌روند. هر چه تعداد گلبول‌های سفید بیشتر باشد، خطوط دفاعی شما از قدرت بالاتری برخوردار خواهند بود. آنتی اکسیدان ها نیز شما را در مقابل طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مزمن در امان نگه می‌دارند.

تقویت دستگاه گوارشی

سیستم گوارشی نیز می‌تواند از خواص روغن آلوئه ورا بهره ببرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد ترکیباتی که در این روغن وجود دارند می‌توانند ترشح برخی از آنزیم‌های گوارشی را افزایش بدهند. این موضوع می‌تواند به شما در مقابل بسیاری از بیماری‌های گوارشی مانند یبوست، سندرم روده تحریک پذیر و نفخ شکم کمک کند. آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، نرخ مشکلات گوارشی رشد چشمگیری داشته است. این موضوع ناشی از استفاده بی رویه از غذاهای فراوری شده شده مانند فست فود می‌باشد.

کاهش التهاب

التهاب یکی از عوامل خطرناکی است که با بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات ارتباط مستقیم دارد. التهاب می‌تواند منجر به ایجاد بسیاری از بیماری‌ها مانند آرتریت، نقرس و آرتروز شود. متأسفانه بیشتر این بیماری‌ها هیچ گونه درمانی ندارند و به همین دلیل بهتر است با استفاده از موادی که دارای خواص ضد التهابی هستند از ابتلا به آنها جلوگیری کرد. هر چند بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که مصرف موضعی روغن آلوئه ورا می‌تواند بسیاری از علائم این بیماری‌ها مانند درد و گرفتگی‌های عضلانی را کاهش بدهد. به این ترتیب شما می‌توانید برای سال‌ها بدون هیچ مشکلی به زندگی روزمره خود ادامه دهید.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها