Loading...

فواید شگفت انگیز پیازچه برای سلامتی

فواید شگفت انگیز پیازچه برای سلامتی
معمولا پیازچه در سبزی خوردن بر سرسفره به چشم می‌خورد؛ خوب است بدانید این سبزی خوشمزه خواص فراوانی در دل خود جای داده است.

پیازچه یکی از انواع پیاز است که عموما به صورت یک سبزی برگ‌دار دیده می‌شود و به نوعی همان گیاه نابالغ جوانی است که زودهنگام و قبل از بزرگتر شدن و رشد کامل چیده می‌شود.

پیازچه عموما در مقایسه با پیاز از طعم و مزه‌ کمتری برخوردار است و در نتیجه استفاده از آن برای بهتر کردن مزه‌ غذاها مفید است.

فواید پیازچه برای سلامت چشم

تضمین سلامت چشم یکی از بزرگترین فایده‌های پیازچه است؛ این گیاه برای تولید پروتئینی به نام رودوپسین مفید است چون این نوع پیاز مقدار زیادی ویتامین آ. در خود دارد.

رودوپسین برای شبکیه چشم در جذب نور بیشتر بسیار حیاتی است و در نتیجه، از شب‌کوری پیشگیری می‌کند و همچنین می‌تواند قدرت دیدتان را بیشتر کند.

ویتامین آ. موجود در پیازچه همچنین از شما در برابر اختلالات چشمی مختلف مانند آب مروارید و زخم‌های قرنیه محافظت می‌کند؛ اگر پیازچه مصرف می‌کنید، بسته به جنسیت‌، نیاز روزانه‌ شما به ویتامین آ. از ۲.۶ تا ۳.۴ درصد برآورده خواهد شد.

تاثیر پیازچه در پیشگیری از سرطان

پیازچه برای پیشگیری از سرطان نیز مفید خواهد بود زیرا پیازچه منبع عظیمی از فلاونوئیدها دارد؛ ترکیب فلاونوئید با مهار آنزیمی که رادیکال‌های آزاد را در بدنمان رها می‌سازد و به DNA ما با نام زانتین اکسیداز صدماتی وارد می‌کنند، از سرطان پیشگیری می‌کند.

همان طور که در فوق اشاره شد، پیازچه همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین آ است؛ ترکیب ویتامین آ و نوعی از فلاونوئیدها مانند لوتئین، کاروتن، و زآگزانتین برای حفاظت از شما در برابر سرطان ریه بسیار مفید خواهد بود.

پیشگیری از چاقی با پیازچه

پیازچه برای جلوگیری از چاقی نیز بسیار موثر است چون این نوع پیاز کالری بسیار پایینی دارد؛ اگر ۱ فنجان پیازچه مصرف کنید، این مقدار فقط حاوی حدود ۳۲ کالری خواهد بود.

پیازچه مقدار زیادی مواد مغذی مفید دارد که برای جلوگیری از چاقی مفید است. در واقع، بسیاری از مطالعات اخیرا اثبات کرده‌اند که مصرف منظم پیازچه می‌تواند چربی اضافی را از بدن شما حذف کند و در نتیجه، این سبزی برای حفظ تناسب اندام بسیار حیاتی خواهد بود.

مصرف پیازچه و مبارزه با کم خونی

پیازچه تاثیر زیادی نیز بر کم خونی دارد، این سبزی از مبتلا شدن شما به کم خونی جلوگیری یا در صورت ابتلا آن را درمان می‌کند.

همان طور که از قبل می‌دانید، کم خونی وضعیتی است که در آن بدن شما نمی‌تواند سلول‌های قرمز کافی تامین کند.

پیازچه می‌تواند کم خونی را درمان کند چون مقدار زیادی آهن دارد، که برای تولید هموگلوبین و سلول‌ های قرمز خون بسیار مهم است و به همین دلیل هیچ شکی وجود ندارد که از عوارض جانبی ایجاد شده کم خونی، مانند نارسایی قلبی یا سکته، در امان خواهید بود.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها