Loading...

هر آنچه باید از خواص سیب مخملی بدانیم

هر آنچه باید از خواص سیب مخملی بدانیم
سیب مخملی نوعی میوه است که از درختی به اسم Diospyros discolor به دست می‌آید. این گونه از درختان به خانواده خرمالوئیان تعلق دارند و تنها در کشور فیلیپین یافت می‌شوند.

این گونه از میوه از نظر ظاهری به سیب شباهت دارد اما پوست آن با یک لایه پرز دار مانند هلو پوشیده شده است. یکی از چیزهایی که باعث شده این میوه به شهرت برسد، طعم منحصر به فرد آن می‌باشد. بیشتر کسانی که سیب مخملی را مصرف کرده‌اند اعتراف می‌کنند که مزه‌اش شبیه به پنیر گندیده است. این میوه دارای فواید بی نظیری است و از همین رو مصرف آن تأثیرات مثبت زیادی از خود بر جای می‌گذارد. اگر دوست دارید با خواص این میوه بیشتر آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

 

خواص سیب مخملی

این میوه هم به صورت خام مصرف می‌شود و هم می‌توان از آن در پخت غذاهای مختلف استفاده کرد. تحقیقات زیادی بر روی سیب مخملی صورت گرفته که نتایج نشان می‌دهد در این میوه می‌توانید با ترکیبات شگفت انگیزی مانند فیبر غذایی، پروتئین، پتاسیم، آهن، کلسیم، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین‌های گروه B مواجه شوید. همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که چرا مصرف سیب مخملی مفید است. اگر طعم این میوه را دوست ندارید می‌توانید از نوشیدنی‌های حاوی آن استفاده کنید.

کاهش فشار خون

فشار خون بالا یکی از بیماری‌های مزمن بسیار خطرناک به شمار می‌رود. متأسفانه این بیماری هیچ‌گونه علائمی ندارد و به همین دلیل تشخیص آن بسیاری سخت است. بیشتر پزشکان به فشار خون بالا لقب قاتل خاموش را داده‌اند. فشار خون معمولاً با انباشته شدن پلاک و چربی‌ها در رگ‌های بدن بالا می‌رود. پتاسیم یکی از موادی است که می‌تواند رگ‌ها را گشاد کند. این موضوع بدان معنی است که مصرف این عنصر با کاهش فشار خون همراه است. سیب مخملی یکی از میوه‌هایی است که می‌تواند سطح قابل توجه‌ای از پتاسیم را برای شما فراهم کند.

بهبود گردش خون

یکی دیگر از عناصر مهمی که در این میوه وجود دارد و استفاده از آن می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند، آهن است. آهن در بدن نقش‌های مختلفی دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها ساخت سلول‌های قرمز می‌باشد. سلول‌های قرمز با انتقال اکسیژن و مواد غذایی از طریق خون، اندام‌های مختلف را تغذیه می‌کنند. دانشمندان باور دارند هر چه تعداد این سلول‌ها بیشتر باشد، خون رسانی بهتر صورت می‌گیرد. این موضوع می‌تواند به کسانی که از مشکلاتی مانند فقر آهن یا کم خونی رنج می‌برند خبر بسیار خوبی باشد.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

 

امروزه هر کسی می‌داند که مهم‌ترین بخش در ایمنی بدن مربوط به سلول‌های سفید می‌شود. سلول‌های سفید یا همان گلبول‌های سفید وظیفه دارند اجزای بیماری زا را از بین ببرند. یکی از موادی که در ساخت این سلول‌ها نقش دارد، ویتامین C است که به مقدار فراوان در سیب مخملی وجود دارد. این موضوع بدان معنی است که مصرف این میوه به صورت مستقیم با افزایش تعداد گلبول‌های سفید و در نتیجه ایمنی بدن، رابطه مستقیم دارد. علاوه بر این، در این میوه آنتی اکسیدان‌های قدرتمند زیادی وجود دارد که قادر هستند به شما در پیشگیری از بیماری‌های مزمن کمک کنند.

پیشگیری از یبوست

یبوست یکی از رایج‌ترین بیماری‌های گوارشی است که در طول سال بیش از 45 درصد آمریکایی‌ها به آن مبتلا می‌شوند. در سال‌های اخیر با افزایش میل مردم به استفاده از فست فود، نرخ بیماری‌های گوارشی از جمله یبوست افزایش داشته است. یکی از مهم‌ترین موادی که در پیشگیری و درمان این بیماری نقش دارد، فیبر می‌باشد. فیبرها با مرطوب کردن لوله‌های گوارشی عبور مدفوع و مواد غذایی را تسهیل می‌کنند. علاوه بر این، دانشمندان باور دارند که فیبرها می‌توانند به شما در پیشگیری از بیماری‌های خطرناک‌تری مانند سرطان روده بزرگ و سرطان معده نیز کمک کنند.

کاهش چین و چروک

همواره استفاده از مواد طبیعی مانند میوه‌ها در تقویت سلامت پوست نقش دارند. دانشمندان اعتقاد دارند که این موضوع ریشه در ویتامین‌ها و خواص آنتی اکسیدانی این مواد دارد. به عنوان مثال، جالب است بدانید که ویتامین C باعث ساخت کلاژن می‌شود. کلاژن به صورت مستقیم در خاصیت کشسانی پوست نقش دارد. هر چه ساخت این ماده بیشتر باشد، مشکلاتی مانند چین و چروک و پیری زودرس کاهش پیدا می‌کنند. علاوه بر این آنتی اکسیدان‌های این میوه شما را شر سایر بیماری‌های پوستی مانند آکنه در امان نگه می‌دارند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها