Loading...

خواص سیر ترشی هفت ساله کهنه

خواص سیر ترشی هفت ساله کهنه
سیر ترشی یکی از انواع ترشی است که طرفداران خیلی زیادی دارد. مخصوصا اگر این سیر ترشی هفت ساله باشد و مدت زیادی از زمان تولید آن گذشته باشد.

سیر ترشی هفت ساله بسیار نرم بوده وسیاه رنگ است. دراین بخش درباره مهمترین خواص سیر ترشی اطلاعاتی را تقدیم می کنیم.

خواص سیر ترشی

خواص سیر ترشی چیست ؟

سیر یکی از گیاهانی است که برای سلامتی ما بسیار پر فایده است. سیر خاصیت میکروب زدایی داشته و عفونت بدن را از بین می برد. پس اینها همه جزو خواص سیر ترشی هم هستند.

مصرف سیر برای سلامتی قلب مفید است.

سیر یکی از مهمترین داروهای مصر باستان است که حداقل ۲۲ خاصیت درمانی برای آن قایل بوده اند و در پاپیروس های به جای مانده از ۱۵۵۰ سال قبل از میلاد مسیح ثبت شده است.

البته مصرف زیاد سیر و سیر ترشی باعث سردرد، ضعف نیروی جنسی، ضعف چشم و ایجاد جوش در داخل چشم می شود. پس نباید در مصرف ان زیاده روی کنید.

سیر طبع گرم و خشک دارد و برای کسانی که سرد مزاجند نفخ شکن و ملین است.ر

از خواص سیر ترشی می توان به این مساله اشاره کرد که آنتی اکسیدان قوی موجود در سیر، رادیکال آزاد را که باعث بیماری می‌شود خنثی می‌کند.

از دیگر فواید سیر ترشی می توان به ویتامین‌های B، C ، پتاسیم، فسفر، آهن موجود در سیر اشاره کرد. این ویتامین B موجب کارکرد مناسب روده می شود. همچنین فسفر موجب در سیر ترشی در ازدیاد حافظه موثر است.

از دیگر خواص سیر می توان به خاصیت ضد انعقادی خون و کاهش دهنده غلظت خون، از بین برنده سلول‌های سرطانی و درمان تنگی اشاره کرد.

درباره خواص سیر ترشی باید بگوییم که بسیاری از خواص سیر در سیر ترشی هم هست و کسانیکه سیر دوست ندارند، می توانند سیر ترشی بخورند. ولی خب همین طور که می دانید هیچ چیز خواص سیر خام را ندارد.

هر چه ترکیبات آروماتیک (معطر) سیر بیشتر باشد، سیر تازه‌ تر و خاصیت بیشتری دارد. سیر‌ترشی‌ های بودار خاصیتی نزدیک به سیر تازه دارند. در سیر ترشی، سیر پخته شده یا سرخ می شود و طی فرآیندهایی موادش را کمی از دست می دهد و خو‌اص آن کمتر است.

این‌که گفته می‌شود مصرف سیر‌ترشی چند ساله برای بیماران قلبی ـ عروقی مفیدتر است، هنوز از نظر علمی تحقیق جامع و کاملی در این خصوص صورت نگرفته است. ضمن این‌که باید دانست سرکه و نمک افزوده شده به سیر‌ترشی با گذر زمان از خاصیت و میزان مواد مغذی ترکیبات سیر می‌کاهد.

نتیجه : خواص سیر 40-70 برابر سیر ترشی است و بهتر است به صورت تازه میل شود. اما کسانیکه اصلا نمی توانند سیر بخورند بهتر است حداقل از سیر ترشی استفاده کنند تا بخشی از خواص سیر ترشی به آنها برسد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها