Loading...

نارنگی یافا و بررسی تمام خواص آن

نارنگی یافا و بررسی تمام خواص آن
نارنگی یافا یکی از مهم‌ترین اعضای خانواده مرکبات می‌باشد که از گونه‌ای به اسم Citrus × clementina به دست می‌آید. دانشمندان باور دارند که این گیاه از جهش‌های نارنگی معمولی به وجود آمده و بیشتر در کشورهای شرق آسیا یافت می‌شود.

فیلیپین به عنوان یکی از اصلی‌ترین کشورهای پرورش دهنده نارنگی یافا شناخته می‌شود. درست مانند سایر مرکبات، این گونه نارنگی نیز سرشار از ترکیبات بی نظیر است که بر روی تقویت سلامت بدن تأثیرات شگفت انگیزی از خود بر جای می‌گذارند. اگر دوست دارید با برخی از مهم‌ترین خواص نارنگی یافا آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص نارنگی یافا

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این میوه سرشار از ترکیبات معجزه آسا می‌باشد. دانشمندان باور دارند که مصرف این نارنگی می‌تواند مقادیر قابل توجه ای از مواردی مانند ویتامین C، ویتامین A، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر را برای شما فراهم کند. علاوه بر این، شواهد حاکی از این است که این میوه دارای آنتی اکسیدان های قدرتمندی مانند پینن آلفا، آروماتیک‌های پیچیده، لینالول و limonene myrcene می‌باشد. هر کدام از این آنتی اکسیدان ها قادر هستند به بخش‌های مختلفی از بدن شما کمک کرده و شما را از شر بیماری‌های مزمن در امان نگه دارند.

تقویت سلامت پوست

پوست اولین اندامی است که می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی از این میوه دریافت کند. همان طور که اشاره کردیم، نارنگی یافا یکی از مرکبات به شمار می‌رود. کارشناسان تغذیه باور دارند که مرکبات به عنوان اصلی‌ترین منابع دریافت ویتامین C به حساب می‌آیند. این ویتامین می‌تواند به طرق مختلف به سلامت پوست کمک کند. جالب است بدانید کلاژن که وجود آن برای خاصیت ارتجاعی پوست ضروری است به وسیله این ویتامین ساخته می‌شود. علاوه بر این، ویتامین C عملکردی آنتی اکسیدانی دارد و به همین دلیل استفاده از آن می‌تواند به شما در مواردی مانند آکنه، اگزما و پیری زودرس کمک کند.

خواص قارچ جان افزا ، خواص ضد پیری و کاهش فشار خون

تقویت قدرت ایمنی بدن

به عنوان یکی از غنی‌ترین منابع دریافت ویتامین C، این میوه می‌تواند به تقویت خطوط دفاعی بدن شما کمک کند. ویتامین C در بدن نقش‌های مختلفی دارد که بدون تردید اصلی‌ترین وظیفه آن ساخت گلبول‌های سفید می‌باشد. همان گونه که می دانید، گلبول‌های سفید وظیفه دارند میکروب‌ها و عوامل بیماری زا را در بدن شما شناسایی کرده و سپس نابود کنند. هر چه تعداد این گلبول‌ها بیشتر باشد، قدرت ایمنی بدن شما افزایش پیدا می‌کند. از همین رو دانشمندان باور دارند که مصرف نارنگی یافا می‌تواند به صورت مؤثری سیستم دفاعی بدن شما را بهبود ببخشد.

بهبود هضم

این میوه می‌تواند برای شما مقادیری از فیبرهای رژیمی را فراهم کند. این موضوع می‌تواند به تقویت دستگاه ایمنی بدن شما کمک کند. جالب است بدانید که فیبرها قادر هستند لوله‌های گوارشی را مرطوب کنند که این موضوع باعث می‌شود عبور مدفوع و مواد غذایی راحت‌تر صورت بگیرد. این امر شما را در مقابل یبوست که رایج‌ترین بیماری گوارشی محسوب می‌شود، در امان نگه می‌دارد. علاوه بر این دانشمندان باور دارند که فیبرهای رژیمی می‌توانند باکتری‌های مفید روده را تقویت کنند. این موضوع بدان معنی است که احتمال ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارشی مانند کولون به شدت کاهش پیدا می‌کند.

آشنایی با 9 مدل کرم دست ساز و تقویتی
مبارزه با انواع سرطان

استفاده از مرکبات همواره با کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان در ارتباط بوده است. میوه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع دریافت آنتی اکسیدان ها شناخته می‌شوند. آنتی اکسیدان ها قادر هستند که شما را در مقابل رادیکال‌های آزاد در امان نگه دارند. بیشتر دانشمندان باور دارند که رادیکال‌های آزاد با اکسیده کردن سلول‌های سالم بدن آنها را به بافت‌های سرطانی تبدیل می‌کنند. همچنین جالب است بدانید که کارشناسان ژاپنی در سال‌های اخیر دریافته‌اند که در نارنگی یافا ترکیباتی مانند کورستین وجود دارند که قادر هستند از جهش‌های سلولی پیشگیری کنند.

کاهش فشار خون

یکی دیگر از بیماری‌های مزمن که با استفاده از این میوه می‌توان از آن پیشگیری کرد، فشار خون بالا نام دارد. یکی از مهم‌ترین عناصری که در مرکبات وجود دارد، پتاسیم می‌باشد. با انباشته شده پلاکت‌ها در شریان‌های حیاتی بدن، عبور جریان خون با مشکل رو به رو می‌شود که این موضوع باعث می‌شود فشار خون به سرعت افزایش پیدا کند. پتاسیم از جمله موادی است که می‌تواند رگ‌های خونی شما را گشاد کند. گشاد شدن این رگ‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش فشار خون به شمار می‌رود.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها