Loading...

خطرات و عوارض لیپوساکشن را جدی بگیرید

خطرات و عوارض لیپوساکشن را جدی بگیرید
لیپوساکشن که با نام لیپوپلاستی نیز شناخته می‌شود، نوعی جراحی زیبایی است که باعث از هم باز شدن و کشیدن چربی از بدن می‌شود.

این عمل زیبایی اغلب بر روی شکم، ران، باسن، گردن، چانه، بالا و پشت بازوها، ماهیچه‌های ساق پا و پشت انجام می‌شود. در این جراحی، چربی از طریق یک دستگاه توخالی به نام کانولا که در زیر پوست قرار می‌گیرد، از بین خواهد رفت. لیپوساکشن یا چربی کشی شایع‌ترین عمل جراحی در ایالات متحده بوده و به طبع دارای عوارض جانبی نیز می‌باشد. در این مقاله به بررسی کامل این جراحی زیبایی و عوارض لیپوساکشن خواهیم پرداخت.

عوارض لیپوساکشن چیست؟

به طور عمده هر عمل جراحی دارای خطر خونریزی، عفونت و واکنش‌های مضر بیحسی می‌باشد، همچنین خطر عوارض با توجه به نوع جراحی و مهارت‌های جراح، نوسان دارد، اما به طور کلی عوارض لیپوساکشن به شرح ذیل می‌باشند:

کبودی شدید: این وضعیت می‌تواند تا چندین هفته ادامه یابد.

التهاب: رفع التهاب ممکن است تا 6 ماه طول بکشد.

ترومبوفلبیت: به معنای وجود لخته خون در ورید است که باعث التهاب و عوارض بیشتر می‌شود.

بی‌نظمی‌های ساختاری: در صورت ضعیف بودن قابلیت ارتجاعی پوست، بهبود یافتن زخم به شیوه‌ای غیرمعمول و ناهموار بودن حذف چربی، ممکن است پوست دچار چروک خوردگی، موج‌دار و ناهمواری شود.

بیحسی: ناحیه آسیب داده ممکن است برای مدتی دچار بیحسی شود، اما این وضعیت معمولا موقت است.

عفونت: یکی دیگر از عوارض لیپوساکشن عفونت پوستی بوده که ممکن است به ندرت پس از انجام عمل جراحی ایجاد شود. در صورتی که عفونت منجر به زخم شود، نیاز به عمل جراحی می‌باشد.

سوراخ شدن اندام‌های داخلی: بروز این وضعیت بسیار نادر است.

مرگ: بیهوشی یک خطر کوچک برای مرگ محسوب می‌شود.

مشکلات کلیوی یا قلب: تزریق کردن و تغییر در سطح مایعات بدن ممکن است باعث بروز مشکلات کلیوی یا قلب شود.

آمبولی ریوی: در این شرایط، چربی به رگ‌های خونی وارد شده و به ریه‌ها رفته و گردش خون را در ریه‌ها مسدود می‌سازد. آمبولی ریوی نیز یکی دیگر از عوارض لیپوساکشن بوده و می‌تواند تهدید کننده زندگی فرد باشد.

ادم ریوی: وارد شدن مایعات به بدن گاهی اوقات ممکن است در ریه‌ها تجمع یافته و موجب ادم ریوی شود.

واکنش آلرژیک: بیمار ممکن است به داروها یا مواد مورد استفاده در جراحی، آلرژی داشته باشد.

سوختگی پوست: حرکات دستگاه کانولا ممکن است باعث اصطکاک به پوست یا عصب‌ها شده و منجر به سوختگی شود.

به طور کلی، افرادی که پیش از انجام این جراحی زیبایی، از مزایا، معایب و مهارت جراح خود مطلع بوده و با پزشک در این باره صحبت کرده‌اند، از نتیجه آن راضی خواهند بود.

بررسی کامل جراحی زیبایی لیپوساکشن

افرادی که تحت جراحی لیپوساکشن قرار می‌گیرند، معمولا دارای وزن پایداری هستند، اما می‌خواهند چربی‌های نامطلوب قسمتی از بدن خود را از بین ببرند. به طور کلی لیپوساکشن روشی برای کاهش وزن نبوده و درمانی برای چاقی محسوب نمی‌شود. در این روش، سلولیت، گودی یا نشانه‌های ارتجاعی حذف نشده و هدف از انجام آن زیبایی می‌باشد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب این روش برای افرادی که مایل به تغییر یا تقویت بدن خود هستند، مناسب است. لیپوساکشن به طور دائم، سلول‌های چربی را حذف کرده و شکل بدن را تغییر می‌دهد، با این حال، اگر بیمار پس از انجام عمل جراحی، سبک زندگی سالمی نداشته باشد، این خطر وجود دارد که سلول‌های باقیمانده چربی بزرگتر شوند.

توجه داشته باشید میزان چربی که برای برداشتن مجاز است، محدود می‌باشد. همانطور که گفته شد عوارض لیپوساکشن بسیار گسترده‌اند و عفونت، بیحسی و زخم نمونه‌هایی از آن محسوب می‌شوند. در صورتی که چربی، بیش از حد برداشته شود، پوست ممکن است دچار ناهنجاری یا تورفتگی شود. به نظر می‌رسد که عوارض لیپوساکشن با میزان حذف چربی ارتباط دارد. این جراحی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام شده و برای درمان برخی از شرایط پزشکی استفاده می‌شود، اما ابزاری برای کاهش وزن نبوده و در حقیقت یک جراحی زیبایی محسوب می‌شود. برخی از خطرات این عمل جراحی شامل آلودگی و زخم می‌شوند.

موارد استفاده از جراحی لیپوساکشن

لیپوساکشن عمدتا به منظور بهبود ظاهر استفاده می‌شود، اما اکثر افراد می‌توانند با بهره‌مندی از سبک زندگی سالم، رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و یک برنامه غذایی سالم نتایج مشابهی را به دست آورند. لیپوساکشن زمانی توصیه می‌شود که فرد با تغییر دادن سبک زندگی به نتایج مطلوبی دست نیابد. زمانی که وزن فرد بالا می‌رود، هر سلول چربی از نظر اندازه و حجم افزایش می‌یابد و در حقیقت لیپوساکشن، تعداد سلول‌های چربی را کاهش می‌دهد. افراد باید پیش از تصمیم گیری درباره انجام جراحی لیپوساکشن، جوانب مثبت و منفی آن را در نظر گرفته و پس از بررسی‌های دقیق نسبت به انجام آن تصمیم گیری نمایند. به طور معمول، برای درمان لیپوساکشن، اندام‌های زیر مورد هدف قرار می‌گیرند:

  • شکم
  • پشت
  • باسن
  • سینه
  • داخل زانو
  • لگن
  • پهلوها
  • گردن و ناحیه زیر چانه
  • ران
  • روی بازوها
افرادی که دارای سلامت کامل هستند و سن بالای 18 سال دارند، می‌توانند این عمل جراحی را انجام دهند. توجه داشته باشید کسانی که دچار مشکلات گردش خون مانند بیماری عروق کرونر، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف هستند، نباید تحت عمل جراحی لیپوساکشن قرار گیرند.

عوارض جانبی لیپوساکشن در دراز مدت

عوارض جانبی طولانی مدت لیپوساکشن می‌تواند متفاوت باشد. لیپوساکشن به طور دائم سلول‌های چربی را از مناطق مورد هدف بدن حذف می‌کند، بنابراین اگر وزن خود را افزایش دهید، چربی‌ها همچنان در قسمت‌های مختلف بدن ذخیره می‌شوند. چربی جدید می‌تواند عمیق‌تر از چربی قدیمی زیر پوست ظاهر شود و اگر در اطراف کبد یا قلب رشد کند، بسیار خطرناک است. برخی از افراد آسیب عصبی دائمی و تغییر در احساسات پوست را تجربه می‌کنند و دیگران ممکن است در مناطقی که سوراخ شده است، تورفتگی یا التهاب را تجربه نمایند، همچنین ممکن است پوست دچار ناهمواری یا موج دائمی شود.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها