Loading...

ویتامین A در چه میوه و غذاهایی یافت می‌شود؟

ویتامین A در چه میوه و غذاهایی یافت می‌شود؟
ویتامین a برای سلامتی ما بسیار لازمست. این ویتامین برای سلامت چشم، پوست، تقویت بدن و … کاربرد دارد. یکی از منابع ویتامین آ هویج است. برای همین می گویند کودکان زنگ تفریح ها هویج بخورند تا بینایی شان تقویت شود.

ویتامین A در در میوه هایی مانند طالبی و زرد آلو و نیز در خوراکی هایی نظیر جگر، شیر، پنیر، تخم مرغ، هویج، کدو حلوایی، سبزیجات سبز و زرد یافت می شود. ویتامین آ برای چشم و پوست و همچنین برای تقویت کلی بدن اهمیت دارد.

ویتامین A برای افرادی که بدن آنها ویتامین A کم دارد، داده می شود و همچنین ممکن است برای معالجاتی که در این مقاله ذکر نشده، استفاده شود.

در مورد ویتامین آ یا ویتامین a

هرگز نباید بیش از میزان تجویز شده ویتامین A مصرف نمود. از مصرف بیش از یک نوع ویتامین به طور همزمان باید خودداری کرد؛ مگر اینکه پزشک به شما بگوید. مصرف ویتامین های مشابه با هم ممکن است منجر به مصرف بیش از حد مجاز، یا اثرات جانبی بسیار جدی گردد. مصرف بیش از حد ویتامین آ می تواند اثرات جانبی جدی و تهدید آمیزی داشته باشد. در هنگام بارداری، ویتامین آ را بدون نظر پزشک مصرف نکنید. در صورتی که ویتامین A بیش از حد مصرف شود، می‌تواند منجر به اثرات سوء در هنگام تولد و نقص نوزاد شود. قبل از مصرف آن، با پزشک خود در مورد تمام داروهای دیگری که مصرف می نمایید، صحبت کنید.

قبل از مصرف ویتامین A ، با پزشک درباره چه مواردی صحبت کنیم؟

قبل از مصرف ویتامین آ ، با پزشک، داروساز، دکتر گیاهی و یا هر دکتر دیگری که دارید، صحبت کنید. ممکن است شما  در شرایط خاص پزشکی باشید که نباید از ویتامین آ استفاده کنید. در صورتی که باردار هستید، بدون دستور پزشک ویتامین آ مصرف نکنید. اگر چه مقداری ویتامین A برای رشد طبیعی کودک مورد نیاز است، اما در صورت مصرف بیش از حد، موجب نواقصی هنگام تولد می شود. ممکن است نیاز به مصرف ویتامین های دوره بارداری به خصوص آن دسته که مخصوص خانم های باردار می باشد، داشته باشید. اگر در دوران شیردهی هستید، از پزشک خود درباره مصرف ویتامین A بپرسید. میزان مصرف شما در زمان شیردهی با سایر زمان ها نیز متفاوت خواهد بود.

از چه چیزهایی به هنگام مصرف روغن ماهی/ ویتامین آ باید اجتناب کرد؟

از مصرف داروی ارلیستات (با نام های تجاری مانند Alli و Xenical) یا روغن های معدنی جدا اجتناب کنید.

چگونه ویتامین A را مصرف کنیم؟

دقیقا همانطور که روی برچسب راهنمای کالا نوشته شده و یا بر طبق دستور پزشک خود مصرف نمایید. مقدار زیادتر یا کمتر و زمان طولانی تر یا کوتاه تری از چیزی که پزشک توصیه کرده، مصرف نکنید. کپسول یا قرص را به یکباره بخورید. اگر داروی شما مایع است، با یک قاشق مخصوص یا پیمانه های مخصوص سنجیدن اندازه دارو، دوز داروی خود را اندازه گیری کنید و به هیچ عنوان از قاشق های معمولی برای این کار استفاده نکنید. اگر قاشق مخصوص اندازه گیری ندارید از پزشک داروساز بخواهید که قاشق مناسب را در اختیارتان قرار دهد. هرگز بیش از دوز تجویز شده، ویتامین آ مصرف نکنید. از مصرف بیش از یک محصول ویتامینی به طور همزمان اجتناب کنید مگر اینکه بنا به دستور پزشک باشد. مصرف بیش از یک ویتامین به طور همزمان، عوارض جانبی جدی و اثرات بد مصرف بیش از حد ویتامین روی بدن دارد.

پزشک شما ممکن است گاهی اوقات دوز داروی شما را تغییر دهد تا بهترین اثرات مثبت را از مصرف ویتامین A بگیرید. حد مجاز مصرف ویتامین آ با افزایش سن، بالا می رود. از دستورالعمل های پزشک خود در این زمینه پیروی کنید. ممکن است نیاز داشته باشید با آکادمی ملی علوم “مرجع رژیم غذایی خوراکی” و یا دپارتمان کشاورزی آمریکا (که قبلا با نام کمک روزانه به بدن یا  RDA شناخته می شده) برای اطلاعات بیشتر، مشورت کنید.

در دمای معمولی اتاق و به دور از نور، رطوبت و گرما نگهداری کنید.

ویتامین A در چه مواد غذایی موجود است؟

ویتامین A به فرم اصلی اش فقط در مواد غذایی حیوانی موجود است. ویتامین آ به مقدار زیاد در جگر وجود دارد. در تخم مرغ میزان محدودی از آن یافت می شوند و شیر و لبنیات منابع خوب ویتامین A هستند. پیش سازهای ویتامین آ یعنی کاروتنوئیدها که در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند، که در سبزیجات با رنگ سبز تیره مثل سبزی خوردن و اسفناج، در سبزیجات نارنجی رنگ مثل هویج و کدو حلوایی و میوه های به رنگ نارنجی مثل پرتقال و گرمک وجود دارد. بدین خاطر است که توصیه می شود حتماً در کنار غذا، سالاد سبزیجات، سبزی خوردن، سوپ سبزیجات یا سبزیجات پخته مثل سیب زمینی داشته باشید.

ویتامین آ یکی از ویتامین های مفید و ضروری است که فواید زیادی برای ما دارد. البته این ویتامین هم باید در حد تعادل مصرف شود ومصرف خیلی زیاد ان توصیه نمی شود.

کلا هر خوراکی باید در حد تعادل استفاده شود. ویتامین a در هویج و اسفناج بسیار موجود است و شما میتوانید از این دو سبزی چه خام و چه پخته در موارد مختلف استفاده کنید.

منبع : آسان طب

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها