Loading...

خواص پوست سیب زمینی شما را حیرت زده می‌کند

خواص پوست سیب زمینی شما را حیرت زده می‌کند
سیب زمینی یک غذای مناسب برای وعده‌های غذایی ما به شمار رفته و خواص بسیاری دارد. بسیاری از ما شنیده‌ایم که با پختن یا پوست کندن برخی از سبزیجات، خواص آن کاهش می‌یابد؛

این قضیه حقیقت دارد، زیرا پوست برخی از میوه‌ها و سبزیجات دارای خواص مهمی بوده و برای سلامتی مفید است. سیب زمینی‌ها دارای کالری کمی هستند و فاقد چربی و کلسترول می‌باشند. سیب زمینی سرخ کرده به دلیل سرخ شدن در روغن‌های حاوی چربی ترانس، غذای سالمی نمی‌باشند اما پخته شده آن‌ها می‌تواند یک غذای سالم باشد. جالب است بدانید که پوست سیب‌زمینی نیز دارای خواص زیادی بوده و در واقع خواص پوست سیب زمینی بیشتر از خود آن است.

معرفی خواص پوست زمینی

پوست سیب زمینی سرشار از فیبر و مواد مغذی است، بنابراین نباید آن را دور بریزیم. به طور کلی، سیب زمینی، کالری کمی داشته و سرشار از ویتامین C، B و آهن است، البته این خواص در پوست سیب زمینی هم وجود دارد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب مواد مغذی موجود در پوست سیب زمینی به کاهش کلسترول بد کمک کرده و به آن خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می‌دهند و این مسئله به حذف سموم از بدن کمک می‌کند. جالب است بدانید که میزان کلسیم موجود در پوست سیب زمینی بیشتر از گوشت آن است (پوست سیب زمینی 20 میلی‌گرم کلسیم و پوشت آن تنها 8 میلی‌گرم کلسیم دارد)، حتی میزان آهن موجود در پوست سیب زمینی، حدود 4 برابر بیشتر از گوشت آن است. به طور کلی، خوردن گوشت و پوست سیب زمینی با هم، بیشترین مواد مغذی را جذب بدن خواهد کرد. لازم به ذکر است که پوست سیب زمینی موجب کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به دیابت، بهبود زخم، تنظیم حرکات روده می‌شود. همانطور که گفته شد، پوست سیب زمینی سرشار از فیبر است و همین مسئله موجب می‌شود که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد کاهش پیدا کند. در زیر به برخی از مهم‌ترین خواص پوست سیب زمینی برای بهبود سلامت بدن اشاره خواهیم کرد:

1. تقویت سیستم ایمنی

 

پوست سیب زمینی منبع غنی از ویتامین C است، به همین خاطر به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند. ویتامین B و کلسیم موجود در پوست سیب زمینی نیز موجب افزایش فعالیت سیستم ایمنی بدن شده و در نتیجه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

2. پیشگیری از سرطان

پوست سیب زمینی منبع غنی از مواد فیتوشیمیایی است، این مواد دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی بوده و در پیشگیری از سرطان، موثر هستند. اسید کلروژنیک موجود در پوست سیب زمینی از بدن در مقابل بیماری سرطان محافظت خواهد کرد.

یک عدد پیشنهاد:

مطالعه مطلب سیب زمینی بنفش و آشنایی با لیست خواص آن به شما پیشنهاد می‌شود.

3. کاهش کلسترول خون

پوست سیب زمینی سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان و پلی فنل‌ها بوده و به همین خاطر موجب کاهش کلسترول می‌شود. شما می‌توانید با اضافه کردن پوست سیب زمینی به رژیم غذایی خود، شاهد تاثیر شگفت آور آن در کاهش کلسترول باشید.

4. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

پوست سیب زمینی سرشاز از ماده معدنی پتاسیم است. مصرف این ماده معدنی برای بدن بسیار مهم و ضروری بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در پوست سیب زمینی نیز به حفظ سلامت قلب کمک بسیاری خواهد کرد.

5. بهبود هضم و سلامت دستگاه گوارش

پوست سیب زمینی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است و همین مسئله موجب بهبود عمل هضم و سلامت معده و دستگاه گوارش می‌شود. اکثر ورزشکاران به دلیل وجود کربوهیدرات در سیب زمینی، از آن استفاده می‌کنند و بدین وسیله حجم عضلات خود را افزایش خواهند داد.

6. کاهش فشار خون بالا

پوست سیب زمینی به دلیل وجود ویتامین C و فیبر زیاد در خود، فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

مطالعه مطلب خواص سیب زمینی شیرین برای بهبود سلامت قلب برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

7. تنظیم سطح قند خون

مصرف سیب زمینی باعث افزایش سریع قند خون می‌شود، این در حالی است که پوست سیب زمینی به دلیل وجود فیبر زیاد و سایر مواد مغذی در خود، این اثر را کاهش داده و مانع افزایش ناگهانی قند خون می‌شود.

خواص پوست سیب زمینی بر روی پوست مو

مصرف پوست سیب زمینی علاوه بر اینکه برای سلامت بدن مفید است، برای پوست و مو نیز مفید بوده و از این جهت نیز همگان را متحیر می‌سازد. در زیر به معرفی خواص پوست سیب زمینی برای پوست و مو خواهیم پرداخت:

منبع : آسان طب

1. پاکسازی پوست صورت

پوست و آب سیب زمینی دارای خواص پاک کنندگی و درخشانی پوست صورت بوده و لکه‌های صورت را از بین می‌برد.

2. بهبود سوختگی پوست

مصرف پوست سیب زمینی موثرترین و کم هزینه‌ترین راه برای بهبود سوختگی پوست است. پوست سیب زمینی دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

3. رفع سفیدی مو

وجود مواد مغذی موجود در پوست سیب زمینی به سلامت و رفع سفیدی مو کمک می‌کند. برای برطرف کردن سفیدی مو با استفاده از پوست سیب زمینی باید به روش زیر عمل کرد:

  • پنج عدد سیب زمینی متوسط را پوست بگیرید.
  • پوست سیب زمینی‌ها را همراه با دو لیوان آب سرد درون تابه ریخته و صبر کنید تا آب به جوش آید. بعد از جوش آمدن آب شعله را کم کرده و ۵ دقیقه صبر کنید تا پوست سیب زمینی همراه با آب بجوشد.
  • سپس شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود و بعد از خنک شدن آن را صافی بزنید.
  • به آب به دست آمده می‌توان چند قطره روغن معطر مانند رزماری یا زیتون اضافه کرد. استفاده از این محلول، بعد از شستن موها با شامپو به کند شدن روند سفیدی مو‌ها کمک می‌کند.

نکاتی جالب در رابطه با سیب زمینی

در این قسمت از مقاله به معرفی نکاتی جالب در رابطه با سیب زمینی می‌پردازیم:

  • طبع سیب زمینی سرد و تر است.
  • چین، هند و روسیه بزرگترین تولید کنندگان سیب زمینی در جهان هستند.
  • سیب زمینی حاوی مقادیر بالایی از کربوهیدرات، فیبر، کلسیم، پتاسیم، آهن، فسفر، ویتامین C، ویتامین A و ویتامین‌های گروه B می‌باشد.
  • سیب‌ زمینی را می‌توان به صورت پخته، سرخ کرده، کبابی و بخارپز استفاده نمود.
0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها