Loading...

12 خواص آب برنج

12 خواص آب برنج

آب برنج علاوه بر اینکه خواص بی‌نظیری بر روی پوست و مو دارد، به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، برای تامین انرژی و تقویت دستگاه گوارشی نیز مورد اسفاده قرار می‌گیرد. امروزه آب برنج محبوبیت فراوانی در زمینه درمان‌های پوستی پیدا کرده است. در دسترس بودن و کم هزینه بودن آن نیز جزو عواملی است که توانسته محبوبیت آن را دو چندان کند. آب برنج حاوی مواد شناخته شده‌ای برای کمک به حفاظت و ترمیم پوست و مو می‌باشد. با بررسی خواص آب برنج همراه ما باشید.

شناسایی و بررسی خواص آب برنج

دانه‌های برنج حاوی 75 تا 80 درصد نشاسته هستند و آب برنج در حقیقت آب نشاسته‌ای است که بعد از خیساندن یا پختن برنج باقی می‌ماند. همانطور که گفته شد، آب برنج ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری دارد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • آمینو اسید
  • ویتامین B
  • ویتامین E
  • مواد معدنی
  • آنتی اکسیدان‌ها

آب برنج خواص و مزایای بی‌نظیری دارد که ما قصد داریم در این قسمت از مقاله به معرفی و بررسی آن‌ها بپردازیم.

1. روشن شدن پوست

آب برنج به عنوان یک ماده طبیعی، ایمن‌ترین و ارزان‌ترین راه برای روشن کردن پوست می‌باشد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب آب برنج به دلیل داشتن پروتئین در خود، تولید کلاژن را تحریک کرده و از این رو برای سلامت و زیبایی پوست بسیار موثر است. آب برنج علاوه بر روشن سازی پوست، لکه‌های تیره را نیز از روی پوست محو می‌کند.

 

2. رفع آفتاب سوختگی و پیری

مطالعه‌ای در سال 2013 نشان داد که آب برنج تخمیر شده می‌تواند به بهبود آسیب پوست ناشی از نور خورشید کمک کند. آب برنج موجب افزایش کلاژن در پوست شده و مانع چروک شدن پوست خواهد. همچنین، دارای خواص ضد آفتاب طبیعی نیز می‌باشد. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که آب برنج تخمیر شده به علت خاصیت آنتی اکسیدانی، اثرات ضد پیری نیز دارد.

3. درمان خشکی پوست

آب برنج یک آبرسان قوی بوده که موجب نرم شدن پوست شده و به درمان خشکی پوست کمک خواهد کرد. مصرف آب برنج به مدت دو بار در روز خشکی و آسیب دیدگی پوست را برطرف کرده و پوسته شدن پوست را نیز درمان می‌کند.

 

4. درمان موهای آسیب دیده و نرم کننده مو

آب برنج کمک می‌کند تا موهای آسیب دیده ترمیم شوند و از طرفی به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای مو عمل می‌کند. استفاده از آب برنج بر روی مو، موجب نرمی و درخشندگی موها خواهد شد.

5. درمان ریزش مو

نوعی کربوهیدرات به نام اینوزیتول در آب برنج موجود است که باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و به درمان ریزش مو کمک می‌کند.

6. بهبود ناراحتی‌های گوارشی

برخی افراد توصیه می‌کنند که به هنگام مسمومیت غذایی یا ناراحتی معده، خوردن آب برنج کمک کننده خواهد بود. شواهد نشان می‌دهند که آب برنج برای درمان اسهال مفید است. آب برنج به عملکرد خوب روده‌ها کمک کرده و از نفخ جلوگیری می‌نماید.

7. چاقی صورت

نوشیدن آب برنج به دلیل مقدار بالای کربوهیدرات و نشاسته در آن می‌تواند به چاقی صورت و گونه‌ها کمک کند.

8. رفع اگزما، آکنه، بثورات و التهاب

استفاده از آب برنج به صورت موضعی می‌تواند پوست را ترمیم کرده و لکه‌های ناشی از شرایط پوستی مانند اگزما را روشن نماید. آب برنج به درمان قرمزی پوست و خارش ناشی از اگزما نیز کمک خواهد کرد.

9. رفع مشکلات چشم

به نظر می‌رسد که خوردن آب برنج به حل مشکلات چشم مانند دژنراتیو ماکولا که معمولا بر افراد مسن تاثیر گذاشته و می‌تواند منجر به نابینایی شود، کمک خواهد کرد.

10. منبع خوب انرژی

یکی دیگر از خواص آب برنج این است که منبع خوب انرژی به شمار می‌رود. فرد با خوردن آب برنج به هنگام بیماری یا بی‌اشتهایی، انرژی خود را به دست خواهد آورد. خوردن حدودا 2 لیوان آب برنج در روز می‌تواند موجب دریافت مواد مغذی شده و در نتیجه انرژی به مراتب بازیابی خواهد شد. خوردن آب برنج برای همه افراد مفید است، اما برای کودکان، سالمندان، بیماران و زنان شیرده بیشتر توصیه می‌شود.

11. درمان تب بالا

آب برنج دمای بدن را تنظیم می‌کند، به همین دلیل توصیه می‌شود به هنگام تب، مقداری آب برنج بنوشید.

12. تقویت سیستم ایمنی بدن

مطالعات اخیر نشان داده که آب برنج به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین A و ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

طرز تهیه آب برنج

 

آب برنج را می‌توان به سه روش تهیه کرد که هر کدام برای مصارف خاصی به کار می‌روند. در زیر به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت:

1. آب برنج خیس خورده

خیساندن سریع ترین راه برای تهیه آب برنج می‌باشد، بدین منظور نصف فنجان آب برنج را خوب شسته و سپس 3 فنجان آب بر روی آن بریزید و بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند تا عصاره آن خارج شود. پس از آن، محتویات ظرف را از صافی رد کنید تا آب برنج به دست آید. این نوع آب برنج بیشتر برای زیبایی پوست و مو استفاده می‌شود.

2. آب برنج تخمیر شده

بعضی از طرفداران برنج ادعا می کنند که آب برنج تخمیر شده خواص بیشتری نسبت به سایر انواع آن دارد. برای طرز تهیه آب برنج تخمیر شده، نصف فنجان برنج را خوب شسته و سپس 3 فنجان آب بر روی آن بریزید و بگذارید 2 روز در دمای اتاق بماند. حال آن را از صافی رد کنید تا آب برنج به دست آید. آب برنجی که به این روش تهیه می‌شود بیشتر به عنوان یک نوشیدنی سالم و انرژی زا استفاده خواهد شد.

3. آب برنج آبکش و پخته شده

نصف فنجان برنج را خوب شسته و با 5 فنجان آب بگذارید، بپزد وقتی که برنج پخته و له شد آن را از روی اجاق بردارید و از صافی رد کنید تا آب برنج به دست آید. آب برنج پخته شده که به این روش تهیه می‌گردد، علاوه بر زیبایی پوست و مو، برای درمان اسهال نیز مفید می‌باشد.

منبع:  آسان طب

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها