Loading...

درمان خون مردگی: ۳۰ روش سریع و آسان رفع خون مردگی زیر پوست

درمان خون مردگی: ۳۰ روش سریع و آسان رفع خون مردگی زیر پوست
شما احتمالا می‌دانید خون مردگی چیست، اما خبر ندارید که چه چیزی باعث بروز خون مردگی می‌شود و چگونه می‌توان آن را درمان کرد. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا با روش های خانگی درمان خون مردگی آشنا شوید.

خون مردگی  یک لکه‌ی سیاه یا قرمز است که در اثر آسیب روی پوست ما ایجاد می‌شود. در واقع، این لکه زمانی ظاهر می‌شود که رگ‌های خونی با ضربه‌ای آسیب می‌بینند و به این ترتیب خون به بافت‌های اطراف نشت می‌کند. خونی که به دام افتاده است به صورت یک علامت آبی – قرمز روی پوست‌تان دیده می‌شود. فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا پوست پس از آسیب تیره شود.

خون مردگی ممکن است بسیار دردناک باشد. بعد از گذشت چند روز یا چند هفته، خون مردگی احتمالا خود به خود کمرنگ می‌شود و از بین می‌رود اما برخی از روش‌ها و درمان‌های خانگی نیز وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند سرعت بهبودی را افزایش دهید. مهم است که از این داروهای خانگی قبل از آن‌که خون مردگی تبدیل به یک اسکار بزرگ شود، استفاده کنید.

در این مقاله ما نکات بیش‌تری درباره‌ی خون مردگی و درمان آن خواهیم گفت. در واقع، به شما فهرستی از بهترین درمان‌های خانگی را ارائه می‌دهیم که می‌توانند کمک‌تان کنند سریع‌تر از شر خون مردگی خلاص شوید.

درمان خون مردگی به روش خانگی

۱. درمان خون مردگی با یخ

بهترین روشی که باعث بهبودی خون مردگی می‌شود، قرار دادن چیزی سرد روی آن است. یخ عروق خونی آسیب‌دیده را خنک کرده و خونی را که به بافت‌های اطراف نشت کرده کنترل می‌کند. به این ترتیب تورم خون مردگی کم‌تر می‌شود و به مرور ناپدید خواهد شد. روش‌های مختلفی برای استفاده از یخ به منظور افزایش سرعت روند بهبود خون مردگی وجود دارد.

شما می‌توانید به سادگی از یک کیسه سبزیجات یخ‌زده استفاده کنید و آن را لای یک حوله قرار دهید. کیسه‌ی منجمد را روی خون مردگی  بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بماند. این روش درمانی را هر روز تکرار کنید. اگر به طور مرتب از کیسه‌ی یخ‌زده یا هر گونه درمان سرمایی روی خون مردگی استفاده کنید، در مدت کوتاهی نتیجه را خواهید دید.

یکی دیگر از روش‌های استفاده از یخ روی خون مردگی  این است که یک پارچه‌ی پنبه‌ای را در آب یخ خیس بگذارید و بعد پارچه را روی خون مردگی قرار دهید. شما باید این پروسه را چندین بار در طول روز تکرار کنید و به این ترتیب خون مردگی خیلی زود کمرنگ و در نهایت ناپدید می‌شود.

همچنین می‌توانید دو قاشق غذاخوری استیل بردارید و آن‌ها را به مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. پس از آن، شما باید قاشق‌های یخ‌زده را در منطقه‌ی آسیب‌دیده قرار دهید. این قاشق‌ها نه تنها باعث کاهش التهاب و تورم خون مردگی می‌شوند، بلکه در عین حال لخته شدن خون را نیز کاهش می‌دهند.

همچنین کیسه‌ّهای یخ پر از ژل وجود دارند که برای تسکین آسیب طراحی شده‌اند. شما می‌توانید آن‌ها را در فروشگاه‌های لوازم ورزشی پیدا کنید؛ اکثر ورزشکاران از آن‌ها استفاده می‌کنند.

روش دیگر این است که می‌توانید از یخ خالص استفاده کنید و آن را روی خون مردگی  قرار دهید. توصیه می‌شود که یخ را هر یک ساعت عوض کنید و اجازه دهید هر بار حدود ۱۵ دقیقه بماند.

۲. از باند الاستیک استفاده کنید

در صورتی که می‌خواهید گسترش خون مردگی  را متوقف کنید و روند بهبودی خون مردگی  را تسریع دهید، می‌توانید از یک باند الاستیک استفاده کنید. ثابت شده‌است که باند الاستیک می‌تواند خونی را که به بافت‌های اطراف نشت می‌کند کنترل کند. از این رو توصیه می‌شود هر زمان که متوجه خون مردگی  در بدن‌تان می‌شوید، یک باند الاستیک روی آن ببندید.

۳. منطقه‌ی کبود شده را بالا نگه دارید

بسیار مهم است که منطقه‌ی کبود شده را بالاتر از قلب‌تان نگه دارید. این کار جریان خون را به ناحیه خون مردگی  کاهش می‌دهد و همچنین سبب بهبودی تغییر رنگ این ناحیه می‌شود. اگر خون مردگی  روی پاها، دست یا انگشت ایجاد شود، بالا نگه داشتن ناحیه‌ی دچار آسیب کار آسانی است. اما، اگر خون مردگی روی لگن باشد، بهتر است از یخ استفاده کنید، چنان‌چه بالاتر توضیح داده شد.

۴. ایبوپروفن یا استامینوفن مصرف کنید

اگر خون مردگی درد زیادی داشته باشد، لازم است از بعضی داروهای ضد درد استفاده کنید. این داروها به تسکین دردتان کمک می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را بدون نسخه خریداری کنید. با این حال، قبل از شروع استفاده از این داروها، برچسب روی‌شان را بخوانید.

توصیه می‌کنیم از ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید. باید از مصرف آسپرین پرهیز کنید زیرا این دارو به عنوان یک رقیق‌کننده‌ی خون شناخته شده‌است. در واقع آسپرین می‌تواند خونریزی شما را بدتر کند.

۵. منطقه‌ی کبود شده را استراحت بدهید

یک گام مهم دیگر که به شما کمک می‌کند تا روند بهبودی خون مردگی را تسریع کنید این است که منطقه‌ی کبود شده را استراحت بدهید. اگر مدام راه بروید یا بدوید، جریان خون به ناحیه‌ی دچار خون مردگی افزایش می‌یابد و همین سبب بدتر شدن شرایط می‌شود.

اگر عضلات فعال باشند، خون مردگی رشد بیش‌تری خواهد داشت، بنابراین توصیه می‌کنیم یک کتاب بخرید یا یک فیلم تماشا کنید. اگر خون مردگی دارید و احساس درد می‌کنید، باید در طول دوره‌ی بهبودی از انجام فعالیت بدنی اجتناب کنید.

همچنین مهم است که به اندازه‌ی کافی بخوابید زیرا به این ترتیب بدن شما خود را ترمیم خواهد کرد. باید سعی کنید زودتر به رختخواب بروید و دست کم ۸ ساعت در شب بخوابید. خواب کافی همچنین باعث تسریع روند بهبودی خون مردگی  می‌شود.

۶. خون مردگی را ماساژ بدهید.

کار دیگری که می‌توانید در خانه انجام دهید این است که خون مردگی و ناحیه‌ی اطراف خون مردگی را ماساژ دهید. توصیه می‌شود این کار را چند بار در روز تکرار کنید. اما اگر متوجه شدید که خون مردگی شما در هنگام لمس درد بسیار زیادی دارد، حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

 ۷. کمی آفتاب بگیرید

آیا می‌دانستید که نور خورشید نیز می‌تواند به التیام خون مردگی کمک کند؟ خب، اگر خون مردگی شما در معرض نور خورشید قرار بگیرد، ممکن است زودتر بهبود بیاید. توصیه می‌شود که ناحیه‌ی دچار خون مردگی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید.

۸. از سرکه استفاده کنید

یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن خون مردگی، استفاده از سرکه است. برای انجام این درمان خیلی ساده باید سرکه را با آب گرم مخلوط کنید و آن را روی منطقه‌ی کبود شده قرار دهید. سرکه به طور قطع جریان خون را در نزدیکی سطح پوست افزایش می‌دهد، به این معنی که خون را از ناحیه‌ی دچار آسیب متفرق می‌کند.

۹. از جعفری استفاده کنید

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که جعفری می‌تواند باعث کم شدن التهاب و کاهش درد شود. جعفری غنی از ویتامین K است که برای بهبود خون مردگی ضرورت دارد.

این گیاه در عین حال باعث می‌شود که روند محو شدن خون مردگی تسریع شود. برای انجام این درمان مقداری جعفری بردارید و آن‌ها را له کنید. پس از آن، باید برگ‌های له شده را در سراسر قسمت خون مردگی پخش کنید. جعفری با توجه به خواص درمانی که دارد، به درمان سریع خون مردگی کمک می‌کند.

۱۰.  آناناس بخورید

اگر خون مردگی روی بدن‌تان وجود داشته باشد، توصیه می‌شود که آناناس بخورید. آناناس حاوی بروملئین است، آنزیمی که می‌تواند برای رگ‌های خونی مفید باشد و باعث تسکین التهاب می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند روزانه حدود ۵۰۰ میلی‌گرم از این آنزیم را مصرف کنید تا سرعت محو شدن خون مردگی تسریع شود.

۱۱. ویتامین C مصرف کنید

شما احتمالا در مورد مزایای ویتامین C برای سلامتی اطلاع دارید، اما نمی‌دانید که ویتامین C برای از بین بردن خون مردگی نیز مفید است. در واقع، ویتامین C دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند برای درمان التهاب بافت، التیام بافت یا رفع تیرگی پوست استفاده شود. در صورتی که خون مردگی دارید، توصیه می‌کنیم که بیش‌تر غذاهای غنی از ویتامین C مانند کلم بروکلی، سیب‌زمینی شیرین، پرتقال و انبه مصرف کنید.

۱۲. مواد غذایی حاوی ویتامین K مصرف کنید

اگر در این فکر هستید که چگونه خون مردگی‌تان را درمان کنید، توصیه می‌شود که غذاهای غنی از ویتامین K بخورید. ثابت شده ویتامین K در درمان آسیب‌های بافت و لخته شدن خون در بدن بسیار موثر است. بنابراین، اگر شما هم خون مردگی روی بدن‌تان دارید، توصیه می‌شود که بروکلی، سبزیجات برگدار و کلم بروکسل بخورید.

همچنین می‌توانید از ویتامین K به صورت موضعی استفاده کنید. شما به سادگی می‌توانید کرم حاوی ویتامین K را بخرید و آن را روی ناحیه‌ی دچار خون مردگی بمالید. ویتامین K به محو شدن سریع‌تر خون مردگی کمک می‌کند.

۱۳. شکلات بخورید

آیا می‌دانید که شکلات هم می‌تواند در درمان خون مردگی بسیار مفید باشد؟ شکلات به دلیل خواص ضد التهابی که دارد می‌تواند برای مراقبت از پوست و سلامت پوست بسیار مفید باشد. برای انجام این درمان ابتدا مقداری شکلات را ذوب کنید و بعد در حالی که شکلات هنوز گرم است، آن را روی ناحیه‌ی خون مردگی قرار بدهید. شما همچنین می‌توانید از یک باند برای پوشش شکلات استفاده کنید، بنابراین شکلات در منطقه‌ی کبودشده خشک می‌شود. ثابت شده‌است که شکلات گرم می‌تواند جریان خون را به بافت‌های آسیب دیده کنترل کند. اگر شکلات گرم روی ناحیه‌ی خون مردگی بزنید و آن را با باند بپوشانید، نتایج را در طول مدت کوتاهی خواهید دید.

اگر لازم باشد، می‌توانید این روند را هر روز تکرار کنید. اما باید دقت کنید شکلات بیش از حد گرم نشود. اگر از ماسک شکلاتی استفاده کنید که خیلی داغ باشد، وضعیت خون مردگی بدتر می‌شود. برای جلوگیری از هر گونه عوارض و سرعت بخشیدن به روند بهبودی، بهتر است از شکلات گرم استفاده کنید.

۱۴. پاپایا بخورید

پاپایا ماده‌ی خوراکی دیگری است که می‌تواند به شما کمک کند تا زودتر از شر خون مردگی خلاص شوید. این میوه حاوی پاپائین است، آنزیمی که در درمان مشکلات پوستی تاثیر بسیار زیادی دارد.

۱۵. از لیمو استفاده کنید

همان‌طور که قبلا گفته شد، ویتامین C برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مفید است، بنابراین در صورتی که خون مردگی داشته باشید، می‌توانید از لیمو که حاوی این ویتامین است، کمک بگیرید. خیلی ساده آب لیمو را بگیرید و از آن در ناحیه‌ی کبودی استفاده کنید. آب لیمو را در ناحیه‌ی کبود شده بمالید و اجازه بدهید به مدت حدود ۵ دقیقه بماند. پس از چند روز شاهد نتایج این درمان خواهید بود.

۱۶. هسته‌ی انگور

مطالعات نشان داده‌اند که هسته‌ی انگور می‌تواند روند بهبود زخم را افزایش دهد، بنابراین در صورتی که روی قسمتی از بدن‌تان خون مردگی داشته باشید، این دانه‌ّها می‌توانند کمک‌کننده باشند. خیلی ساده باید مقداری هسته‌ی انگور را له کنید و آب‌شان را بگیرید.

سپس می‌توانید این آب را دو بار در روز بنوشید، اما می‌توانید آن را به طور موضعی در منطقه‌ی کبود شده ‌استعمال کنید. آب هسته‌ی انگور با توجه به خواص ضد التهابی که دارد، به شما کمک می‌کند که خون مردگی را خیلی سریع‌تر درمان کنید.

۱۷. از آب پیاز روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده استفاده کنید

پیاز با توجه به خواص ضد التهابی که دارد می‌تواند به درمان سلول‌های آسیب‌دیده‌ی پوست کمک کند و بنابراین اگر خون مردگی دارید می‌تواند بسیار موثر باشد. برای انجام این درمان خیلی ساده آب پیاز را بگیرید و آن را روی خون مردگی بمالید. آب پیاز جذب پوست می‌شود و رگ‌های خونی و خون مردگی را درمان می‌کند.

۱۸. فلفل کاین خون مردگی را به سرعت درمان می‌کند

فلفل کاین می‌تواند برای التیام خون‌مردگی‌ها بسیار مفید باشد زیرا می‌تواند درد را کاهش دهد. شما می‌توانید کاین را مستقیما روی پوست استعمال کنید. در صورتی که می‌خواهید بهترین نتایج را در مدت زمان بسیار کوتاه بگیرید، بهتر است کاین، فلفل سیاه و وازلین را با هم مخلوط کنید.

۱۹. دمنوش زنجبیل بنوشید

زنجبیل هم به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد برای سلامت پوست بسیار مفید است. شما فقط باید کمی زنجبیل را برش بزنید و برش‌ها را در آب داغ خیس بگذارید. اجازه دهيد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه در آب داغ بمانند و سپس ترکیب را صاف کنید. پس از آن به سادگی می‌توانید چای زنجبیل را بنوشید.

یک روش دیگر برای استفاده از زنجبیل جهت درمان خون مردگی وجود دارد. شما می‌توانید زنجبیل را به راحتی له کنید و آن را مستقیما روی ناحیه‌ی دچار خون مردگی قرار دهید.

۲۰. شربت شکر

شکر با توجه به خواص آنتی باکتریالی که دارد، می‌تواند به التیام زخم کمک کند. همچنین ثابت شده‌است که شکر می‌تواند رشد باکتری‌ها در خون مردگی را مهار کند. به همین دلیل توصیه می‌شود شربت شکر را در قسمت خون مردگی استفاده کنید.

بهترین راه‌حل این است شربت شکر داغ را روی خون مردگی بگذارید و بعد آن را با باند ببندید. گزینه‌ی دیگر این است که شربت شکر غلیظ را در ناحیه‌ی خون مردگی استفاده کنید و سپس کیسه‌ی یخ روی آن قرار دهید. باید اجازه بدهید شکر خشک شود و خیلی زود متوجه خواهید شد که خون مردگی شروع به محو شدن می‌کند.

۲۱. عسل استفاده کنید

معروف است که عسل خواص ضد باکتری و التیام‌بخش دارد، بنابراین می‌تواند به بهبود خون مردگی کمک کند.

۲۲. ناحیه‌ی دچار آسیب را با کره ماساژ بدهید

کره برای خواص ضد التهابی که دارد شناخته‌شده‌ است، بنابراین می‌تواند در درمان بسیاری از مشکلات پوستی کمک‌کننده باشد. توصیه می‌شود که کره‌ی تازه در ناحیه‌ی دچار کبودی بمالید و سپس پوست را به آرامی ماساژ دهید.

۲۳. قهوه‌ی سیاه روند بهبودی خون مردگی را تسریع می‌کند

یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن خون مردگی نیز قهوه‌ی سیاه است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که قهوه‌ی سیاه را خرد کنید و آن را روی خون مردگی قرار دهید. شما همچنین می‌توانید آن را با یک باند ببندید و در عرض چند روز خون مردگی از بین خواهد رفت.

۲۴. تنباکوی کوهی

ممکن است شنیده باشید که تنباکوی کوهی از زمان‌های قدیم برای درمان خون مردگی استفاده شده‌است. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است، بنابراین التهاب و تورم را در ناحیه‌ی خون مردگی کاهش می‌دهد. شما فقط باید یک یا دو بار در روز پماد یا ژل آرنیکا (تنباکوی کوهی) استعمال کنید و خیلی زود نتایج را خواهید دید. آرنیکا درد را کاهش می‌دهد و باعث تسریع روند بهبودی خون مردگی می‌شود. یکی دیگر از گزینه‌ها این است که آرنیکا را به صورت خوراکی مصرف کنید.

۲۵. ترکیبی از تنباکوی کوهی، بومادران معمولی و بابونه

همچنین توصیه می‌شود آرنیکا (تنباکوی کوهی)، بومادران معمولی و بابونه را برای درمان خون مردگی با هم مخلوط کنید. همان‌طور که قبلا گفتیم، آرنیکا در درمان خون مردگی بسیار موثر است. بابونه به دلیل خواص ضد التهابی که دارد شناخته شده‌است، بنابراین معمولا برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. بومادران معمولی نیز به عنوان یک درمان عالی برای زخم‌ها شناخته شده‌است. از این رو توصیه می‌کنیم که این سه گیاه را مخلوط کنید و به این ترتیب یک ترکیب گیاهی عالی خواهید داشت. این ترکیب دارویی کمک می‌کند که خون مردگی شما خیلی سریع‌تر از بین برود.

۲۶. برگ گیاه دارویی هماور یا گوش خر

شما همچنین می‌توانید برگ گیاه هماور را برای درمان خون مردگی استفاده کنید. برگ‌های این گیاه دارویی را می‌توانید به صورت تازه یا خشک استفاده کنید. بهتر است که برگ‌ها را به آب جوش اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس ترکیب را صاف کنید و آن را در ناحيه‌ی دچار کبودی بماليد. شما می‌توانید یک حوله یا یک پارچه‌ی پنبه‌ای را در آن خیس کنید و سپس آن را روی خون مردگی قرار دهید. روش دیگر این است که می‌توانید پماد هماور را به طور مستقیم روی کبودی‌ها استعمال کنید. به این ترتیب هم درد را کاهش می‌دهید و هم از شدت تورم کاسته می‌شود. همچنین توصیه می‌شود از عصاره‌ی ریشه‌ی هماور استفاده کنید زیرا دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند التهاب پوست را درمان کند.

۲۷. فندوق افسونگر

فندق افسونگر به خاطر قابض بودن‌اش شناخته شده‌است و می‌تواند به درمان خون مردگی کمک کند. برای انجام این درمان باید یک تکه پنبه را در فندق افسونگر خیس کنید و آن را روی خون مردگی قرار بدهید. به این ترتیب التهاب کاهش می‌یابد و روند بهبود خون مردگی تسریع خواهد شد.

۲۸. بلوبری

بلوبری نیز دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند خون مردگی را از بین ببرد. اگر عصاره‌ی بلوبری (زغال‌اخته آبی) را در ناحیه‌ی خون مردگی استعمال کنید، التهاب را تسکین می‌دهد و روند محو شدن کبودی را تسریع می‌کند. شما همچنین می‌توانید عصاره‌ی بلوبری را بنوشید، و هم می‌توانید آن را در قالب قرص مصرف کنید.

۲۹. کمپرس با دمنوش گیاهی

اگر خون مردگی دارید، توصیه می‌شود از کمپرس دمنوش گیاهی استفاده کنید. برای انجام این درمان باید ۶ قطره روغن معطر و ۲۷۰ میلی‌لیتر آب یخ را با هم مخلوط کنید. توصیه می‌شود ابتدا آب یخ را در یک کاسه بریزید و سپس روغن معطر را اضافه کنید. شما می‌توانید از اسطوخودوس، اکالیپتوس، روغن زنجبیل و نعنا فلفلی استفاده کنید. هنگامی که آب یخ را با روغن معطر مخلوط می‌کنید، فقط باید یک تکه پارچه را در آن خیس بگذارید و آن را در ناحیه‌ی دچار کبودی قرار دهید.

۳۰. خمیر زردچوبه و تمبر هندی

زردچوبه یکی از بهترین داروها برای از بین بردن خون مردگی است. این ادویه به علت خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی که دارد، می‌تواند در درمان خون مردگی موثر باشد. همچنین، ثابت شده‌است که زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که روند بهبود را تسریع می‌بخشد و درد را کاهش می‌دهد.+

تمبر هندی نیز برا+ی از بین بردن خون مردگی و درمان سایر صدمات بسیار مفید است. این ماده دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد میکروبی است و می‌تواند به بهبود زخم کمک کند. شما می‌توانید با استفاده از زردچوبه و تمبر هندی خمیر آماده کنید و آن را در منطقه‌ی کبود شده بمالید. توصیه می‌شود که خمیر را گرم کنید و آن را در حالی که هنوز گرم است، روی کبودی استعمال کنید. شما همچنین می‌توانید ناحیه‌ی دچار خون مردگی را با یک تکه پارچه‌ی پنبه‌ای پوشش دهید. این کار نیز محو شدن کبودی و خون مردگی را تسریع می‌بخشد.

۳۱. از حرارت استفاده کنید

همان‌طور که قبلا گفتیم توصیه می‌شود یخ روی خون مردگی قرار بدهید. اما، احتمالا نمی‌دانستید که گرما نیز ممکن است برای رفع خون مردگی مفید باشد. برای انجام این درمان باید یک بطری را با آب گرم پر کنید و آن را در منطقه‌ی آسیب‌دیده قرار بدهید. ثابت شده‌است که آب گرم باعث کاهش سرعت جریان خون به بافت‌های اطراف می‌شود و به این ترتیب لخته‌های خون نیز کاهش می‌یابند.

اما، ما توصیه می‌کنیم از پک‌های گرمایشی فقط در صورتی استفاده کنید که استعمال یخ برای‌تان بسیار دردناك است. اگر خون مردگی شما متورم باشد، اول باید کمپرس سرد را استعمال کنید و بعد از آن می‌توانید کمپرس گرم را به کار ببرید. چند دقیقه اعمال حرارت و چند بار در روز کافی است.

اگر می‌خواهید درمان حرارتی را امتحان کنید، می‌توانید از آب گرم، حمام گرم یا حوله‌ای که در آب گرم خیس شده ‌استفاده کنید. در واقع، توصیه می‌شود از آب گرم استفاده کنید. آبِ استعمال شده روی خون مردگی نباید بیش از حد داغ شود. همچنین توصیه می‌شود اگر می‌خواهید خون مردگی سریع‌تر درمان شود، از به کار بدن پتوهای برقی پرهیز کنید.

۳۲. از زالوی زنده استفاده کنید

این روش ممکن است وحشتناک باشد، اما حقیقت این است که زالوی زنده می‌تواند برای درمان خون مردگی به شما کمک کند. ثابت شده‌است که زالوی زنده می‌تواند در عرض چند ثانیه خون ناحیه‌ی دچار خون مردگی را حذف کند. همچنین ثابت شده‌است که بزاق یک زالو داراي خواص ضد درد است، بنابراین استفاده از زالو زمانی که خون مردگی درد زیادی داشته باشد، توصیه می‌شود. البته، شما باید مطمئن شوید که زالو هیچ بیماری ندارد. همچنین مهم است که زالو پرورشی باشد.

این‌ها بعضی از موثرترین روش‌های خانگی بودند که به شما در درمان خون مردگی کمک خواهند کرد. بهترین حالت این است که درمان را در همان ۲۴ ساعت اول پس از آسیب آغاز کنید. ما توصیه می‌کنیم که هر روز و به دفعاتی که برای‌تان مقدور است از این داروها و روش‌های درمانی استفاده کنید. همچنین، هنگامی که خون مردگی را با کمپرس گرم یا سرد درمان می‌کنید، توصیه می‌شود ناحیه را به آرامی ماساژ هم بدهید. همان‌طور که قبلا گفتیم، گاهی اوقات شما می‌توانید درمان‌های گرم و سرد را برای از بین بردن خون مردگی به صورت ترکیبی استعمال کنید و به همین ترتیب بهترین نتایج را به دست بیاورید. اما، کارشناسان توصیه می‌کنند که بین این درمان‌های گرم و سرد حداقل ۲ ساعت فاصله باشد.

البته، یک سوال دیگر نیز وجود دارد و آن این‌که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید. خوب، بیش‌تر خون مردگی‌ها را می‌توان در خانه درمان کرد و به مراقبت پزشکی نیاز ندارند. اما گاهی اوقات خون مردگی ممکن است نشانه‌ای از برخی اختلالات جدی‌تر باشد.  در صورتی که متوجه شدید قرمزی یا چرک در اطراف خون مردگی وجود دارد یا تب بالایی دارید، باید به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است این‌ها یک علامت هشداردهنده برای شما باشند. همچنین اگر احساس درد زیادی در اطراف خون مردگی دارید، لازم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که خون مردگی دارید و هیچ آسیب، ضربه یا زمین خوردنی نداشته‌اید، به این معنی است که ممکن است مشکلی در بدن شما وجود داشته باشد. گاهی اوقات خون مردگی ممکن است نشانه‌ای از کم‌خونی، لوسمی یا برخی بیماری‌های جدی دیگر باشد. اگر خون مردگی بدون علت دارید، به پزشک‌تان مراجعه کنید و علت بروز آن را پیدا کنید.

خلاصه

شما در این مقاله برخی از شایع‌ترین درمان‌های خانگی را برای درمان خون مردگی دیدید. اگر خون مردگی دارید، توصیه می‌شود از جعفری، سرکه، آناناس، لیمو، پیاز، زنجبیل، شربت شکر و شکلات استفاده کنید. همچنین افزایش مصرف روزانه‌ی ویتامین‌های C و K و استفاده از گیاهانی که می‌توانند برای سلامت پوست مفید باشند، کمک‌کننده است.

همان‌طور که قبلا گفته شد، بهتر است که منطقه‌ی دچار خون مردگی را در صورت امکان بالا نگه دارید. همچنین، خوب است که منطقه‌ی کبود شده را گاهی در معرض نور خورشید قرار دهید زیرا این کار باعث تسریع روند بهبودی خون مردگی می‌شود. اگر خون مردگی دارید بهتر است از راه رفتن یا پریدن اجتناب کنید زیرا ممکن است شرایط را بدتر کند. سعی کنید منطقه‌ی کبودی را ببندید و در طول شب به اندازه‌ی کافی بخوابید.

امیدواریم راه‌حل‌های قید شده در این نوشتار برای‌تان مفید باشد و مطمئن هستیم که اگر شما خون مردگی داشته باشید، برخی از درمان‌های خانگی ما را امتحان خواهید کرد. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا التهاب را تسکین دهید و هر چه سریع‌تر و آسان‌تر از شر خون مردگی خلاص شوید.

ترجمه سارا فیضی

منبع : بازده َ

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها