Loading...

خواص تخم شربتی برای لاغری: ۱۲ فایده تخم شاهسپرم برای کاهش وزن

خواص تخم شربتی برای لاغری: ۱۲ فایده تخم شاهسپرم برای کاهش وزن
تخم شربتی، که در اخیرا به فهرست «ابر خوراکی‌ها» پیوسته است در واقع دانه‌های خود گیاه شاهسپرم است.

شاهسپرم یکی از پرکاربردترین ادویه‌ها برای آشپزی در سرتاسر جهان است. عمل استفاده از تخم شربتی حداقل هزاران سال است که وجود دارد و در این نوشتار به خواص تخم شربتی برای لاغری می پردازیم. از آنجایی که ممکن است رژیم های لاغری و اساسا خود کاهش وزن ممکن است به پوست و مو و سلامتی شما آسیب هایی وارد کند ما از خواص تخم شربتی برای لاغری برای شما می گوییم.

با وجود این، عامه‌ی مردم هنوز هم قدر تخم شربتی را در مقایسه با خود شاهسپرم نمی‌دانند و از آن غافل هستند. در واقع این دانه‌ها نیز حاوی مواد مغذی بسیاری هستند که می‌توانند به روشی بی‌نظیر بر بهبود سلامت انسان‌ها تاثیر بگذارند.  آنچه در ادامه می‌آید توصیفی از تخم شربتی است و سپس خواص تخم شربتی برای لاغری به شما معرفی می‌شود.

تخم شربتی چیست؟

تخم شربتی که به عنوان یک چاشنی معروف است عموما به عنوان جایگزینی برای زیره‌ی سیاه استفاده می‌شود. تخم شربتی از میوه‌های گیاهی گل‌دار از خانواده‌ی آلالگان است. این گیاه گل‌دار بومی بعضی از مناطق جنوب و جنوب شرقی آسیا است. تخم شربتی چاشنی است که معمولا در آشپزی سنتی هند و خاور میانه استفاده می‌شود. مزه‌ی تخم شربتی شبیه ترکیب ارگانو، فلفل سیاه و پیاز است که به همین خاطر گاهی از تخم شربتی به عنوان جایگزینی برای فلفل سیاه در بعضی آشپزی‌ها استفاده می‌شود.

ارزش غذایی تخم شربتی

تخم شربتی منبع بی نظیری از بعضی مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، کلسیم، سدیم و بعضی از ویتامین‌ها است. این چاشنی همچنین منبع بی‌نظیر فیبر و آمینو اسید است. تخم شربتی سرشار از آنتی اکسیدان است، و حاوی خواص ضد التهابی و ضد سرطانی قوی است. فهرست خواص تخم شربتی برای لاغری که در ادامه می‌آید به شما اطلاعات بیشتری در رابطه با این گیاه حیرت انگیز خواهد داد.

۱. تخم شربتی در زمینه‌ی بهداشت و مراقبت مو مفید است

تخم شربتی برای مو خوب است چرا که از ریزش مو حاصل از رژیم های لاغری جلوگیری می‌کند و باعث تحریک رشد مو می‌شود، و این به لطف تعداد آنتی اکسیدان‌هایی است که دارد، من جمله ویتامین K. آهن خون را به پوست سر منتقل می‌کند، که برای رشد مو و تحریک فولیکول‌های آن لازم است. در ضمن، همان آنتی اکسیدان‌ها از استرس اکسیداتیو که به ریزش مو منجر می‌شود نیز پیشگیری می‌کنند.

۲. تخم شربتی به عنوان عاملی برای مراقبت پوست نیز عالی عمل می‌کند

تخم شربتی را می‌توان جزو اقلام مراقبت پوست لحاظ کرد چون حاوی انبوهی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان‌ها است. آنتی اکسیدان‌ها به عنوان سپری در برابر هجوم رادیکال‌های آزاد عمل می‌کنند؛ رادیکال‌های آزادی که باعث استرس اکسیداتیو و ناراحتی‌های مربوطه مانند چین و چروک و پیری زودری می‌شود.

استفاده‌ی روتین از تخم شربتی احتمال ابتلا به آن ناراحتی‌ّها را کاهش می‌دهد، باعث التیام زخم‌ها می‌شود، سلامت پوست را بهبود می‌بخشد و رشد لایه‌های پوستی تازه را تحریک می‌کند.

۳. تخم شربتی به طور مستقیم به کاهش وزن کمک می‌کند

خواص تخم شربتی برای لاغری فایده اصلی این دانه است که باید از آن آگاه باشید! تخم شربتی به کاهش وزن کمک می‌کند چون محتوای فیبر بسیار بالایی دارد. همان طور که همه می‌دانیم، فیبر باعث می‌شود زودتر از آنچه انتظار داریم احساس سیری کنیم، که باعث کاهش اشتهای‌مان نیز خواهد شد.

تخم شربتی

۴. تخم شربتی به پایین آوردن سطح کلسترول کمک می‌کند

مطالعات گذشته ثابت کرده‌اند که تخم شربتی با پایین آوردن سطح کلسترول بد واقعا در تنظیم فشار خون نقش دارد. این امر به حداقل‌سازی خطر ابتلا به تصلب شرایین یا ناراحتی‌های مربوطه مانند تشکیل پلاکت‌ها درون شریان‌ها یا رگ‌های خونی منجر می‌شود. نهایتا، احتمال حمله‌ی قلبی یا بیماری‌های قلبی عروقی را می‌توان تا حد بسیار زیادی پایین آورد.

۵. تخم شربتی سطح فشار خون را نیز به خوبی کنترل می‌کند

فشار خون را می‌توان با استفاده از تخم شربتی کنترل کرد چون حاوی پتاسیم است. این امر به خاطر آن محقق می‌شود که پتاسیم حاوی خواص رگ‌گشایی است، به این معنی که فشار درون شریان‌ها و رگ‌های خونی را آرام می‌سازد، که باعث کاهش در تنش‌های قلبی و عروقی می‌شود.

۶. تخم شربتی سلامت استخوان‌ها را حفظ می‌کند

همچنین معلوم شده است که فراوانی مواد معدنی موجود در تخم شربتی مانند کلسیم، مس، آهن، پتاسیم، منگنز، و منیزیم همه به داشتن استخوان‌هایی سالم و قوی کمک می‌کنند. از خواص تخم شربتی برای لاغری این است که خطر بیماری‌هایی مانند آرتروز و پوکی استخوان‌ را که ممکن است در اثر رژیم های سخت در شما ایجاد شود نیز کاهش می‌دهد و سال‌های سال ما را جوان و سر حال نگه می‌دارد.

۷. تخم شربتی از آلوده شدن به بیماری‌ها پیشگیری می‌کند

برای هر کسی خوب و عاقلانه است که ابتلا به بیماری‌ را از قبل بتواند پیشگیری کند. تخم شربتی با استفاده از وجود ویتامین A و سایر آنتی اکسیدان‌های مهم که همگی آن‌ها استرس اکسیداتیو و همچنین التهاب سرتاسر بدن را از بین می‌برند می‌تواند  از  ابتلای به بیماری‌ها پیشگیری کند.

۸. تخم شربتی سطح قند خون را کنترل می‌کند

طبق یکی از مطالعات انجام شده چند ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی تخم شربتی، مانند فیبر رژیمی نیز در کنترل سطح قند خون نقش ایفا می‌کنند. این به‌ویژه می‌تواند برای بیماران دیابت نوع ۲ مفید باشد، که در آن کنترل شدید میزان انسولین و گلوکز خون بسیار ضروری است. در ضمن، می‌توان هر روز با نوشیدن یک لیوان آب و تخم شربتی از دیابت جلوگیری کرد.

خواص تخم شربتی برای لاغری

۹. تخم شربتی اثرات خنک کننده‌ای دارد

تخم شربتی قادر است اثرات خنک کننده‌ای از خود به جا بگذارد، به همین خاطر است که در غذاها معمولا تخم شربتی به عنوان تزئینی برای نوشیدنی‌ها و دسرها استفاده می‌شود. این چاشنی با خنک نگه داشتن دمای دسر یا نوشیدنی باعث تسکین درد معده می‌شود که در آب و هوای داغ و حتی در صورت افزایش دمای بدن بسیار مفید است.

۱۰. تخم شربتی استرس را برطرف می‌کند

استرس خطر بیماری‌های روانی و فیزیکی را در ما افزایش می‌دهد. وقتی ذهن یا قلبمان به هم ریخته و اوضاع مناسبی نداشته باشد، سطح استرس افزایش پیدا می‌کند. یک لیوان آب مخلوط با تخم شربتی می‌تواند راه حلی ساده برای کاهش و برطرف کردن استرس باشد. این نظریه را محققان قبلا اثبات کرده‌اند که مصرف منظم تخم شربتی فایده‌های زیادی برای تسکین استرس دارد، مثلا روحیه را بهتر می‌کند، افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد و …

۱۱. تخم شربتی قدرت بینایی را افزایش می‌دهد

نه تنها هویج می‌تواند قدرت دید و بینایی را تقویت کند، بلکه تخم شربتی هم قادر است همین کار را بکند! درست مانند هویج، تخم شربتی نیز سطح قدرت دید را افزایش می‌دهد چون منبع ویتامین A است. ویتامین A به کسانی که قدرت دید ضعیف دارند یا سطح استرس اکسیداتیوشان بالا است توصیه می‌شود. در عین حال، ویتامین A آنتی اکسیدانی مفید برای شبکیه چشم است و از مشکلات بینایی رایجی مانند دژنراسیون ماکولا یا آب مروارید جلوگیری می‌کند.

۱۲. تخم شربتی می‌تواند به عنوان یک مسکن و ضد درد عمل کند

همچنین مشخص شده است که تخم شربتی به عنوان یک مسکن و ضد درد نیز عمل می‌کند، چون حاوی سیتوکین‌ است که ماده‌ای ضد التهابی است و باعث می‌شود تسکین درد سریع‌تر اتفاق بیفتد. بعضی از ناراحتی‌هایی که می‌توان با استفاده از تخم شربتی آن‌ها را درمان کرد عبارتند از سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر، نقرس، آرتروز، سردرد، و غیره. بهترین کار این است که این ناراحتی‌ها را بلافاصله درمان کرد تا از تشدید آن‌ها جلوگیری شود.

ترجمه :کامروا ابراهیمی

منبع : بازده

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها