Loading...

۶ خاصیت مهم سمبوسه و ۳ توصیه برای پخت سمبوسه سالم

۶ خاصیت مهم سمبوسه و ۳ توصیه برای پخت سمبوسه سالم
بدون شک سمبوسه خوراکی مورد علاقه بسیاری از افراد است و همیشه مشکلات ناسالم بودن این اسنک خوشمزه شما را نگران می کند.

آیا این حرف به معنی آن است که باید از خوردن این اسنک حیرت‌انگیز اجتناب کنید؟ خوشبختانه مجبور نیستید این کار را بکنید، چون در کمال تعجب خوردن سمبوسه فایده‌های فراوانی برای سلامتی به همراه دارد. به علاوه، می‌توانید در خانه برای بهبود طعم و مزه‌ی این خوراکی لذیذ انواع سالم‌تری از آن را نیز تهیه کنید.

میزان کالری سمبوسه

این اسنک خاص اساسا از خمیر سرخ شده، پر شده با ادویه‌جات، سبزیجات و گوشت تهیه می‌شود. در حالی که اندازه‌ی آن چندان بزرگ نیست، اما یک سموسه‌ی کوچک هم در کمال تعجب مملو از ۲۴۰ کالری، چربی اشباع شده، و کربوهیدرات است. همچنین به خاطر سرخ شدن پر از چربی‌های ترانس نیز هست.

نتیجتا، معایب آن برای سلامتی میزان کلسترول بالا، و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و چاقی است. اما، این به معنی آن نیست که خوردن سمبوسه هیچ فایده‌ای برای سلامتی ندارد.

خواص سمبوسه

۱. در واقع سمبوسه با همین میزان کالری از متوسط خوراکی‌های اسنکی که مصرف می‌کنید عملا سالم‌تر است. بیایید آن را با همبرگر، مرغ سرخ شده، و یا اساسا هر هله هوله‌ی دیگری مقایسه کنیم. سایر خوراکی ها بیش از حد فراواری می‌شود و مملو از طعم دهنده‌ها، افزودنی‌ها، و نگهدارنده‌ها است.

۲. از طرف دیگر، سمبوسه از مواد تازه‌ای درست می‌شود. در آن از زیره، فلفل، سیب زمینی، گوشت مرغ، نخود و … استفاده می‌شود.

۳. فقط همین نیست، خوردن سمبوسه به لطف وجود کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، فیبر، سدیم، روی، و پتاسیمی که از هر لقمه‌ی آن نصیب‌تان می‌شود فایده‌های دیگری نیز برای سلامتی دارد.

۴. یک لقمه سمبوسه می‌تواند حتی بهتر است یک فنجان برنج شما را سرشار از انرژي کند.

۵. این خوراکی همچنین گرم کننده‌ی طبیعی بی‌نظیر بدن در طول روزهای سرد است. و پختن آن بسیار آسان است، که آن را به غذایی موجود و در دسترسی آسان تبدیل می‌کند.

۶. حتی نکته‌ی بهتر آنکه می‌توانید خودتان فایده‌های خوردن سمبوسه برای سلامتی را افزایش دهید.

درست است؛ اگر با دقت درست شود، می‌توانید حتی سمبوسه‌های سالم‌تری تهیه کنید که باعث کاهش ناراحتی‌هایی که در بالا ذکر کردیم بشود.

در اینجا چند توصیه برای درست کردن سمبوسه سالم به شما ارائه می‌شود.

۱. یک سمبوسه‌ی کاملا گیاهخواری درست کنید

باور بکنید یا نه، بعضی از تکه‌های گوشت موجود در سموسه حاوی حدودا ۱ گرم قند و ۳ گرم چربی هستند. برای کاهش آن‌ها، کافی است گوشت را با سبزیجات بیشتری مانند هویج، خیال، و نخود جایگزین کنید.

نکته‌ی خوب درباره‌ی این اجزاء افزودنی آن است که آن‌ها حتی به فایده‌های سموسه برای سلامتی می‌افزایند. ویتامین A برای چشم‌ها خوب است، فیبر بیشتر دستگاه گوارش را تقویت می‌کند، و به لطف وجود پروتئین‌های گیاهی منبع انرژی به شمار می‌رود.

۲. از خمیر فیلو برای درست کردن نان استفاده کنید

سموسه‌ی معمولی پر از کره است که بیش از ۵ گرم چربی و حدود ۱۵۰ کالری به دست می‌دهد. می‌توانید با استفاده از خمیر فیلو برای درست کردن نان آن‌ها را حذف کنید، که همین کار بافت تردتر و طعم بهتری به آن می‌بخشد.

درحالیکه خمیر فیلو منجمد در بازار موجود است، همیشه بهتر است خودتان آن را درست کنید. تمام چیزی که نیاز دارید آرد ساده، نمک، آب، آب لیمو، سرکه سفید، و روغن زیتون فرابکر است. این مواد را با هم محلوط کنید تا خمیر درست شود، بگذارید بماند، سپس آن را چند بار تار بزنید و لوله کنید. نتیجه‌ی نهایی باید لایه‌ی نازکی از نان باشد، که شبیه شیرینی حلقه‌ای می‌شود.

۳. همیشه به جای سرخ کردن آن را بپزید

تمام روغن جذب شده از طریق فرایند سرخ کردن منبع اصلی چربی ترانس و کالری‌های اضافی هستند. بنابراین، از سرخ کردن سموسه اجتناب کنید و آن را بپزید.

قطعا با دنبال کردن این توصیه‌ها با خوردن سموسه از مزایای بیشتری نیز برخوردار خواهید شد. برای بهره‌وری از مزایا و طعم بهتر حتی می‌توانید آن را در چاشنی نعناع دست ساز خانگی فرو کنید، و از خوردن این اسنک سالم در لحظات فراغت لذت ببرید.

منبع : بازده

ترجمه :کامروا ابراهیمی

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها