Loading...

درمان پیوره دندان: ۱۰ درمان خانگی پیوره لثه و دندان

درمان پیوره دندان: ۱۰ درمان خانگی پیوره لثه و دندان
اکثر آدم‌ها با واژه پیوره دندان آشنایی ندارند، اگرچه تعداد زیادی از آن‌ها این مشکل را تجربه می‌کنند. گیج شدید؟ خوب، “پیوره دندان” یک اختلال دندانی است که توسط باکتری ایجاد می‌شود.

به عبارت ساده‌تر، این اختلال التهاب لثه است که بیش‌تر بر غشاء اطراف ریشه‌های دندان‌ها تاثیر می‌گذارد. پیوره منجر به تخلیه چرک و شل شدن دندان می‌شود. این اختلال که همچنین به عنوان پریودنتیت شناخته می‌شود، علائم شایعی دارد از جمله خونریزی در حال مسواک زدن، درد لثه، بوی بد دهان، احساس درد هنگام غذا خوردن و لثه‌های متورم، قرمز یا دچار شکاف. در این نوشتار با ما همراه باشید تا با روش های خانگی درمان پیوره دندان و لثه آشنا شوید.

علت اصلی پیوره انباشت پلاک باکتری است که عمدتا به علت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان رخ می‌دهد. علل دیگری نیز ممکن است مسبب بروز این مشکل باشند از جمله مسواک زدن نادرست یا با عجله، استفاده‌ی نادرست از خلال دندان، عدم درمان آسیب‌های لثه یا ماندن ذرات غذایی بین دندان‌ها. سلامت دندان در عین حال، تا حد زیادی بستگی به عادات غذایی دارد. مصرف شکر بیش از حد و دیگر غذاهای ناسالم می‌تواند باعث افزایش قارچ در دهان شما شود، و به این ترتیب احتمال ابتلا به پیوره نیز افزایش می‌یابد.

کمبود بعضی از ویتامین‌ها یا مواد معدنی نیز به عنوان عامل موثری عمل می‌کند. خبر خوب این است که پیوره دندان یک اختلال جدی نیست و می‌تواند به راحتی درمان شود. در این نوشتار چند روش خانگی ساده برای درمان این اختلال گردآوری کرده‌ایم. در صورتی که شما هم با این مشکل مواجه هستید، نوشتار حاضر را بخوانید!

درمان پیوره دندان

۱. آبلیمو

آبلیموی خام برای درمان پیوره دندان موثر است. شما می‌توانید نوک انگشت‌تان را به مقداری آبلیمو آغشته کنید و به آرامی آن را در سراسر قسمت‌های لثه ماساژ بدهید. در ابتدا احساس سوزش خواهید داشت اما در نهایت خونریزی را متوقف می‌کند. استفاده‌ی منظم از این ماده به طور قطع اختلال موجود در لثه‌ها و دندان‌ها را بهبود می‌بخشد.

۲. روغن خردل

ماساژ لثه‌ها  با روغن خردل نیز در درمان پیوره دندان موثر است. پس از مسواک زدن دندان‌ها، می‌توانید مقداری روغن خردل بردارید و کمی نمک به آن اضافه کنید. با نوک انگشتان‌تان کمی از این ترکیب را روی لثه قرار داده و بعد ماساژ بدهید. در صورتی که درد بیش از حدی در لثه‌ها احساس کردید، می‌توانید یک گوش‌ پاک‌‌کن یا تکه‌ای پنبه را در این مخلوط خیس کنید و آن را به آرامی روی لثه‌های‌تان ماساژ دهید.

۳. گوآوا

گوآوا به عنوان یک منبع غنی از ویتامین C، تونیکی عالی برای دندان‌های شما محسوب می‌شود. جویدن گوآوای نرسیده با کمی نمک یک درمان خانگی مناسب برای از بین بردن پیوره است. شما همچنین می‌توانید برگ‌های ترد میوه‌ی گواوا را بجوید. این کار دندان‌ها را سالم نگه می‌دارد و خونریزی لثه را متوقف می‌کند.

۴. زاج و پوست انار

این  مورد یک درمان مؤثر برای از بین بردن پیوره دندان است. خیلی ساده ۵۰۰ گرم پوست خشک انار و زاج، فلفل سیاه و نمک اپسوم (۱۰ گرم از هر کدام) را آماده کنید. همه‌ی این مواد را آسیاب کنید تا پودر شوند و بعد آن را الک کنید. برای رسیدن به نتایج مورد نظر، دندان‌های‌تان را دو بار در روز با این پودر به طور مرتب تمیز کنید.

۵. هویج و اسفناج

هویج و اسفناج برای بهداشت دهان و دندان بسیار مناسب هستند. برای استفاده از این دو ماده‌ی خوراکی می‌توانید یک سوپ هویج و اسفناج تهیه کنید و آن را به عنوان بخشی از رژیم غذایی‌تان به طور مرتب مصرف کنید. روش دیگر این است که می‌توانید مقادیر مساوی آب هویج و اسفناج را مخلوط کرده و برای به دست آوردن بهترین نتیجه هر روز این مخلوط را بنوشید.

۶. روغن کنجد

قرقره کردن با روغن کنجد نیز در درمان پیوره موثر است. دهان خود را با روغن کنجد پر کنید و حدود ۱۰ دقیقه آن را نگه دارید. روغن را داخل دهان‌تان چند ثانیه بچرخانید و سپس آن را بیرون بریزید. این کار لثه‌ها را تسکین می‌دهد و خونریزی لثه را متوقف می‌کند. روغن کنجد یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن پیوره دندان است که در درمان سایر مشکلات دندان نیز نیز تاثیر دارد.

۷. روغن کرچک، کافور و عسل

خمیری را با مخلوط کردن ۲۰۰ میلی‌لیتر روغن کرچک، ۱۰۰ میلی‌لیتر عسل و ۵ گرم کافور آماده کنید. یک شاخه‌‌ی کوچک چریش را به این خمیر آغشته کنید و بعد آن را روی دندان‌ها و لثه‌ها بمالید. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، باید این روش درمانی را به طور منظم انجام بدهید.

۸. پوسته پرتقال و موز

شما می‌توانید پوست پرتقال را بکنید و آن را روی لثه‌ها بمالید و به این ترتیب پیوره را درمان کنید. انجام این کار دندان‌های‌تان را به ویتامین C آغشته کرده و خونریزی را متوقف می‌کند. قسمت داخلی فیبرهای پوست موز نیز در درمان لثه‌های آسیب‌دیده موثر است. پوست مرطوب داخل موز به حفظ سلامت دندان کمک می‌کند. بنابراین مطمئن شوید که موز را با همان قسمت‌های نخ مانند بخورید.

۹. پوست انجیر هندی

در حدود نیم ساعت، چند تکه از پوست انجیر هندی را در یک ظرف پر از آب بجوشانید. پس از جوشاندن کمی صبر کنید تا خنک شود. سپس ترکیب را صاف کنید و با استفاده از محلول حاصل قرقره کنید. این روش درمانی برای از بین بردن پیوره دندان بی‌نهایت سودمند است.

۱۰. پیاز

پیاز نیز برای درمان پیوره دندان ایده‌آل است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک قطعه پیاز یا بذر پیاز را در دهان‌تان، زیر دندان‌ها نگه دارید. اجازه بدهید دانه‌ها یا پیاز باید مدتی همان‌جا بمانند تا زمانی که بزاق دهان‌تان به شدت زیاد شود. این روش درمانی به کاهش التهاب لثه‌ها کمک می‌کند.

با پیروی از روش‌های فوق، قطعا می‌توانید از شر پیوره دندان در خانه خلاص شوید. باید در نظر داشته باشید که یک رژیم سالم و حفظ بهداشت دهان و دندان برای سلامت دندان‌ها و لثه‌ها اهمیت زیادی دارد. یادتان باشد که حتما دست کم دو بار در روز دندان‌های خود را بشویید و مصرف میوه و سبزیجات سالم را برای جلوگیری از بروز این مشکل افزایش دهید.

منبع : بازده

ترجمه : سارا فیضی


0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها